Mezi dvě velké soutěže, Šumavou a Českým Krumlovem, se ještě vešel oblíbený sprint v okolí Slušovic u Zlína. Ačkoli Středočech, je Václav Dunovský proslulý svou přízní kraji slivovice, a tak na startu Impromat Rallysprint Kopná rozhodně nemohl se svým Ignisem chybět.
V pátek proběhly obligátní seznamovací jízdy, které dle očekávání probíhaly v naprosté pohodě a klidu, čemuž jistě přispěla nejen pilotova znalost okolí, ale hlavně ta spolujezdcova. Petr Machů byl na domácí půdě a oba hoši proto chtěli předvést to nejlepší, co dovedou. Navíc se sprint Kopná jevil jako dobrý test před „velkým Krumlovem“. To ale samozřejmě bylo poněkud dvousečné, pokud vezmeme v úvahu zrádnost místních kotárů: „Měl jsem ze soutěže respekt, přece jen vím, jak to tu chodí. Ale vše šlo podle našeho předsezónního plánu a jsem rád, že jsme se nezalekli. Najeté kilometry se můžou hodit,“ komentuje rozhodnutí Vašek Dunovský.Spokojena byla posádka nejen s rozhodnutím, ale hlavně s místními rychlostními zkouškami. „Byla to naprostá klasika na Kopné. Ale klasika nádherná. Proti předchozímu roku vypadla RZ Barák, což jsem kvitoval. Byla nahrazena zkouškou Hvozdná, která je sice taky rychlá až dost, ale do konceptu Kopné podle mě zapadne daleko lépe. Ostatní testy jako Kameňák, Kopná a Raková jsou podle mě jednoznačně měřítkem kvality,“ nešetří chválou Dunovský. Jediným mínusem závodního víkendu pak mohlo být jen nestihnutí pátečního hokejového zápasu Česko – Švédsko. „Z toho jsme měli skutečně obavy, ale nakonec jsme část stihli. Zbytek zápasu běžel rozhlasovou vlnou v servisní zóně. Byť to výhrou neskončilo, byli jsme stále v obraze,“ usmívá se zlínský spolujezdec Machů. Ve třídě 5 měla posádka Dunovský – Machů i na Kopné značnou konkurenci, takže pánové od začátku věděli, že nic nebudou mít zadarmo. Na start se vedle nich postavili například piloti Lubomír Minařík, Pavel Mika a Roman Štefan, shodně s Renaulty Clio R3. A to nemluvíme o vozech 2WD, mezi nimiž číhala velká hrozba v podobě Jana Černého se Škodou Fabií R2.V první sekci byla posádka Suzuki Ignis S1600 možná příliš opatrná, ale výhodou této jízdy bylo vyvarování se krizí a chyb. Dunovský vyhrál dvě ze tří ranních testů a do servisu jel s náskokem šesti vteřin před druhým Minaříkem, třetí Mika ztrácel už téměř půl minutu. V druhé sekci měl Dunovský už dobrý pocit nejen z časů, ale i ze samotné jízdy: „Hvozdná se jela dobře, byť závěrečná sjezdová pasáž naladění podvozku Suzanky moc nesvědčila. Kameňák a Kopná proběhly naprosto v klidu se stálou rezervou a v kose v Trnavě jsme si tentokrát napravili reputaci,“ dodává už veseleji Dunovský.Všechny tři RZ druhé sekce Dunovský s Machů vyhráli, proto jejich náskok na druhého Minaříka stoupl na téměř 13s. Stejně tak ve dvoukolkách bylo po šesti odjetých erzetách vše beze změny a ve prospěch Dunovského. Poslední dva testy už jen potvrdily formu poděbradsko-zlínské posádky. Vyrovnanost časů z jednotlivých průjezdů pak svědčí o pohodě a vyrovnanosti, jež panovala na palubě Suzuki Ignis S1600. Václav Dunovský si připsal na soutěži Impromat Rallysprint Kopná vítězství ve třídě 5, v níž porazil druhého Minaříka s Ryšánkem a třetího Miku s Žáčkem. Radoval se také z poháru 2WD, neboť porazil již zmíněného Minaříka, ale také Černého s Kohoutem, kteří skončili třetí. „Vítězství na tak prestižní soutěži se jistě počítá. U mě to první místo ale přebíjí fakt, že auto je celé a kluci ho můžu v klidu připravit do Krumlova, ale hlavně, že soutěž jsme zvládli v klidném a svižném tempu, které jsme si sami určili a ze kterého jsme se nenechali během celého dne vykolejit. Letošní Kopná si udržela svůj vysoký standard. Během trvání soutěže jsme nezaznamenali snad jediný problém. Závody tam prostě dělat umí“, shrnuje soutěž Václav DUnovský a jedním dechem dodává: „Děkujeme Sparrow racing teamu za špičkově připravenou techniku. Samozřejmě díky také patří všem našim partnerům, vedení a zázemí. Tradičné velké nasazení na Kopné předvedli naši fanoušci, kterým patří dík nejinak velký.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.