Příbramská posádka Jan Černý – Pavel Kohout otestovala při Rally Lužické hory vůz Citroën DS3 R3T stáje Gekon Racing. V nabité konkurenci získala solidní třináctou příčku absolutně, vítězství v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a ve třídě 5.
Vůz Citroën DS3 R3T v rukou příbramského jezdce opanoval kategorii dvoukolek stylem start – cíl. V průběhu závodu zajel pět nejrychlejších časů mezi dvoukolkami (celkem 8 RZ) a od poloviny závodu si svou pozici bez větším problémů kontroloval.
"Auto jsme vyzkoušeli na testu před závodem. Na DS3 jsme si tak postupně zvykali a zrychlovali. Od začátku jsme chtěli soupeřům ujet, což se nám také podařilo. V dalším průběhu už jsme si svou pozici spíše kontrolovali. S výsledkem jsme spokojeni, závod jsme odjeli bez jediného problému. Na autě se mi nejvíce líbilo řazení, naopak více času zabralo sžívání s řízením," říká Jan Černý.
"Citroën DS3 R3T s posádkou Jan Černý – Pavel Kohout jednoznačně prokázal své kvality. Talentovaná dvojice se v nabitém startovním poli umístila hodně vysoko, navíc vyhrála dvoukolky a třídu 5. Honza je skvělý pilot, byla čest s ním spolupracovat. Celý závod proběhl bez technických problémů, a tak se tým může v klidu chystat na další závody," doplnil Tomáš Pletka, jenž se se shodným vozem představí v Českém Krumlově.
Značku Citroën v Lužických horách skvěle reprezentovala i slovenská posádka týmu Styllex motorsport Martin Koči – Imrich Ferencz. Osmnáctiletý Martin premiérově startoval s vozem Citroën C2 R2 MAX a v cíli soutěže obsadil druhou příčku ve třídě 6. Tento start byl přípravou Kočiho na slovenskou Rally Prešov (29. – 30. 4.) a na úvodní vystoupení v rámci Citroën Racing Trophy CZ.
"Trať byla hodně náročná, technická, typická pro české závody. Za nejtěžší jsem považoval úvodní test Bílý Kostel, osobně se mi líbila dvojka Ještěd, která vyhovovala i našemu speciálu. Soutěž byla místy zrádná kvůli zbytkům zimního posypu a bylo nutné držet vyjetou stopu. Cé dvojka fungovala po celou soutěž bez problémů," uvedl v cíli Martin Koči.
Citroën Racing Trophy CZ 2011 pokračuje v závěru května při Rally Český Krumlov (27. – 28. května). Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?