Příbramská posádka Jan Černý – Pavel Kohout otestovala při Rally Lužické hory vůz Citroën DS3 R3T stáje Gekon Racing. V nabité konkurenci získala solidní třináctou příčku absolutně, vítězství v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a ve třídě 5.
Vůz Citroën DS3 R3T v rukou příbramského jezdce opanoval kategorii dvoukolek stylem start – cíl. V průběhu závodu zajel pět nejrychlejších časů mezi dvoukolkami (celkem 8 RZ) a od poloviny závodu si svou pozici bez větším problémů kontroloval.
"Auto jsme vyzkoušeli na testu před závodem. Na DS3 jsme si tak postupně zvykali a zrychlovali. Od začátku jsme chtěli soupeřům ujet, což se nám také podařilo. V dalším průběhu už jsme si svou pozici spíše kontrolovali. S výsledkem jsme spokojeni, závod jsme odjeli bez jediného problému. Na autě se mi nejvíce líbilo řazení, naopak více času zabralo sžívání s řízením," říká Jan Černý.
"Citroën DS3 R3T s posádkou Jan Černý – Pavel Kohout jednoznačně prokázal své kvality. Talentovaná dvojice se v nabitém startovním poli umístila hodně vysoko, navíc vyhrála dvoukolky a třídu 5. Honza je skvělý pilot, byla čest s ním spolupracovat. Celý závod proběhl bez technických problémů, a tak se tým může v klidu chystat na další závody," doplnil Tomáš Pletka, jenž se se shodným vozem představí v Českém Krumlově.
Značku Citroën v Lužických horách skvěle reprezentovala i slovenská posádka týmu Styllex motorsport Martin Koči – Imrich Ferencz. Osmnáctiletý Martin premiérově startoval s vozem Citroën C2 R2 MAX a v cíli soutěže obsadil druhou příčku ve třídě 6. Tento start byl přípravou Kočiho na slovenskou Rally Prešov (29. – 30. 4.) a na úvodní vystoupení v rámci Citroën Racing Trophy CZ.
"Trať byla hodně náročná, technická, typická pro české závody. Za nejtěžší jsem považoval úvodní test Bílý Kostel, osobně se mi líbila dvojka Ještěd, která vyhovovala i našemu speciálu. Soutěž byla místy zrádná kvůli zbytkům zimního posypu a bylo nutné držet vyjetou stopu. Cé dvojka fungovala po celou soutěž bez problémů," uvedl v cíli Martin Koči.
Citroën Racing Trophy CZ 2011 pokračuje v závěru května při Rally Český Krumlov (27. – 28. května). Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.