Příbramská posádka Jan Černý – Pavel Kohout otestovala při Rally Lužické hory vůz Citroën DS3 R3T stáje Gekon Racing. V nabité konkurenci získala solidní třináctou příčku absolutně, vítězství v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a ve třídě 5.
Vůz Citroën DS3 R3T v rukou příbramského jezdce opanoval kategorii dvoukolek stylem start – cíl. V průběhu závodu zajel pět nejrychlejších časů mezi dvoukolkami (celkem 8 RZ) a od poloviny závodu si svou pozici bez větším problémů kontroloval.
"Auto jsme vyzkoušeli na testu před závodem. Na DS3 jsme si tak postupně zvykali a zrychlovali. Od začátku jsme chtěli soupeřům ujet, což se nám také podařilo. V dalším průběhu už jsme si svou pozici spíše kontrolovali. S výsledkem jsme spokojeni, závod jsme odjeli bez jediného problému. Na autě se mi nejvíce líbilo řazení, naopak více času zabralo sžívání s řízením," říká Jan Černý.
"Citroën DS3 R3T s posádkou Jan Černý – Pavel Kohout jednoznačně prokázal své kvality. Talentovaná dvojice se v nabitém startovním poli umístila hodně vysoko, navíc vyhrála dvoukolky a třídu 5. Honza je skvělý pilot, byla čest s ním spolupracovat. Celý závod proběhl bez technických problémů, a tak se tým může v klidu chystat na další závody," doplnil Tomáš Pletka, jenž se se shodným vozem představí v Českém Krumlově.
Značku Citroën v Lužických horách skvěle reprezentovala i slovenská posádka týmu Styllex motorsport Martin Koči – Imrich Ferencz. Osmnáctiletý Martin premiérově startoval s vozem Citroën C2 R2 MAX a v cíli soutěže obsadil druhou příčku ve třídě 6. Tento start byl přípravou Kočiho na slovenskou Rally Prešov (29. – 30. 4.) a na úvodní vystoupení v rámci Citroën Racing Trophy CZ.
"Trať byla hodně náročná, technická, typická pro české závody. Za nejtěžší jsem považoval úvodní test Bílý Kostel, osobně se mi líbila dvojka Ještěd, která vyhovovala i našemu speciálu. Soutěž byla místy zrádná kvůli zbytkům zimního posypu a bylo nutné držet vyjetou stopu. Cé dvojka fungovala po celou soutěž bez problémů," uvedl v cíli Martin Koči.
Citroën Racing Trophy CZ 2011 pokračuje v závěru května při Rally Český Krumlov (27. – 28. května). Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.