První soutěž sezóny Ecosun rallysprintového mistrovství prohěhla o víkendu v Hrádku nad Nisou. Podívejme se jak to dopadlo v jednotlivých třídách.
Třída dvě, čtyři vozy S 2000 na startu. Obrovský souboj mezi zkušeným Jaromírem Tarabusem, vyjimečně s Fiestou (jejich Puntu S2000 vypověděl na testu motor) a nově přestoupivším Janem Dohnalem s Peugeotem 207 S2000. Až do sedmé Rz nebyl rozdíl mezi nimi větší než pět vteřin. V sedmé udělal Dohnal chybičku a Tarabus tak vyhrál tuto třídu. Startoval zde ještě ukrajinec Tamrazov, ale technické problémy jeho Fiesty znamenaly ödstouoení. Krásná Corolla Macka nestíhala.
Třída tři, velá n-ka, 21 vozů Mitsbishi a Subaru různých kvalit a evolucí. První polovina soutěže znamenala odstoupení pro Jelínka - převodovka, a Semeráda sen. - motor. Největší boje probíhaly mezi čtyřmi jedci . Sýkorou, Bujáčkem, Jelínkem a Jakešem. Překvapivě, po odstoupení Jelínka, se začal také prosazovat dlouho nezávodící Karel Trojan. Po první polovině soutěže tak vedl Sýkora, o 2,5 vteřiny zpět byl Jakeš. Na třetím jístě ve třídě se ztrátou 43 vteřiny byl Bujáček, 49 ztrácel Karel Trojan. Ve druhé polovině soutěže lítý boj mezi Jakešem a Sýkorou pokračoval. Rozdíl mezi nimi nebyl nikdy větší než čtyři vteřiny. V cíli soutěže byl mezi nimi rozdíl pouze osm desetin sekundy a to ve prospěch Jakeše. Ve druhé polovině také zabral Lumír Firla a dostal se na místo čtvrté před Karla Trojana.Hanák předjel Kirniga a Mulač Pokorného. Do cíle se dostala i dámská posádka startující s vozem Subaru Impreza STi a odnesla si poháry za třetí místo v dámském poháru. Odstoupili Trnovec - diferenciál, Andrej Lipski - motor. Do cíle dorazilo 18 vozů.
Třída pět. Na startu šest vozů. Nejrychleji po celý den Jan Černý a Citroen DS3 R3T. O druhé místo bojovali Štefan a Mika s Renaulty Clio R3. Moc se nedařilo Ponďovi s Citroenem C2 S1600. Domácí Jan Halala s Fordem Focus odstoupil v servisu po Rz4 pro poruchu převodovky. Jan Černý byl s Citroenem DS3 R3T třináctý absolutně a porazil mnoho rychlých aut. Je vidět, že Jan Černý roste v "pana jezdce".
Třída šest zaznamenala na startu šest vozů. První polovina soutěže se nejlépe povedla Jiřímu Vrkoslavovi s Felicí Kit Car. Zle na něj ale dotírali Nešpor s Fabií KC a Vlček s 206 KC. Na sedmé Rz chyboval Nešpor, nedařilo se ani Vlčkovi a tak na druhém místě za Vrkoslavem byl nakonec Martin Kočí s Citroenem C2R2 max. Třetí místo zbylo na Vlčka. Nešpor skončil čtvrtý.
Ve třídě sedm bylo na startu devět posádek. Hned od prvních kilometrů bylo jasné, že ve vedení bude velmi rychlý Kopáček s Fabií. Druhé místo patřilo Robertu Čonkovi a třetí byl po první polovině soutěže pěkně jedoucí Jakub Urban s VW Polo. Takto dopadlo pořadí i v cíli soutěže, Václav Kopáček byl se svou Fabií 39. absolutně.
Na start se ve třídě osm postavilo šest posádek. Hned od prvních metů soutěže se vedení ujímá Petr Pelech s Hondou Civic Type R. Vedení si udržuje až do cíle soutěže. Druhý je Oldřich Hrubý s Cliem a třetí Eva Vykydalová. Jiří sutr odstoupil po problému s horním uložení jedhnoho z předních tlumičů po RZ3, Jaroslavu Roubíčkovi odešel v RZ 7 motor, Hubáčkovi přestal fungovat alternátor.
Do třídy devět, tedy malá n-ka, odstartovalo deset posádek. Po první polovině soutěže je ve vedení Petr Grafek s HOndou Civic, druhý je Kořistka a třetí navrátilec na tratě rz Jiří Hladík. Rozdíl pohých deset vteřin hovoří za velkou vyrovnanost v této třídě. Ve druhé polovitě troubí k frontálnímu útoku Jiří HLadík. Soupeřím dává deset vteřiny v RZ7. Petr Grafek se však nevzdává a v poslední rz vše vrací. Hladík je tedy druhý a Kořistka třetí.
Pět vozů se sešlo ve třídě jedenáct. Vesměs Fabie TDI a jedna Octavia, která nemá konkurenci a je skvěle připravena. Překvapivé první místo v této třídě patřilo po polovině soutěže mladému Mandíkovi s Fabií TDI. To už v soutěži nepokračoval Pavel Urban (mimo trať na RZ3). Druhá polovina měla stějný průběh. Mandík si udržoval vedení a Boček se snažil jak mohl, ale na mladíka to nestačilo. V cíli je dělilo 19 vteřin . Dawson havaroval v RZ. 19
Dvoukolky vcelkově tedy vyhrál Jan Černý s Citroenem DS3R3T, druhý byl Jiří Vrkoslav s Felicií KC (+41.9) a třetí Roman Štefan s Renaultem R3. V Lausitz Cupu vyhrál s přehledem Kahle, druhý byl Martin BUjáček a třetí byl Jiří Tošovský s EVO X. Velmi pěkný výkon podal Erric Karlsson s Audi TT. Byl 21 absolutně.
Dámský pohár vyhrála Eva Vykydalová s Cliem, druhá Martina Daňhelová a třetí Petra Filipová se Subaru.
Pohár v rally vyhrál Jiří Hendrich s Lancerem. Druhé místo, ale o pouhé 2.3 veřiny druhý Petr Šimurda se Škdou 120. O vítězství přišel v poslední RZ. Třetí dojel Miloš Dvořák s Lancerem EVO IX.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.