Thermica Rally Lužické Hory: Exkurz do jednotlivých tříd

Rally Lužické Hory (CZE)
Rally Lužické Hory (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Tomáš Urban 28. dubna 2011 00:01
Sdílej:

První soutěž sezóny Ecosun rallysprintového mistrovství prohěhla o víkendu v Hrádku nad Nisou. Podívejme se jak to dopadlo v jednotlivých třídách.

Třída dvě, čtyři vozy S 2000 na startu. Obrovský souboj mezi zkušeným Jaromírem Tarabusem, vyjimečně s Fiestou (jejich Puntu S2000 vypověděl na testu motor) a nově přestoupivším Janem Dohnalem s Peugeotem 207 S2000. Až do sedmé Rz nebyl rozdíl mezi nimi větší než pět vteřin. V sedmé udělal Dohnal chybičku a Tarabus tak vyhrál tuto třídu. Startoval zde ještě ukrajinec Tamrazov, ale technické problémy jeho Fiesty znamenaly ödstouoení. Krásná Corolla Macka nestíhala.

Třída tři, velá n-ka, 21 vozů Mitsbishi a Subaru různých kvalit a evolucí. První polovina soutěže znamenala odstoupení pro Jelínka - převodovka, a Semeráda sen. - motor. Největší boje probíhaly mezi čtyřmi jedci . Sýkorou, Bujáčkem, Jelínkem a Jakešem. Překvapivě, po odstoupení Jelínka, se začal také prosazovat dlouho nezávodící Karel Trojan. Po první polovině soutěže tak vedl Sýkora, o 2,5 vteřiny zpět byl Jakeš. Na třetím jístě ve třídě se ztrátou 43 vteřiny byl Bujáček, 49 ztrácel Karel Trojan. Ve druhé polovině soutěže lítý boj mezi Jakešem a Sýkorou pokračoval. Rozdíl mezi nimi nebyl nikdy větší než čtyři vteřiny. V cíli soutěže byl mezi nimi rozdíl pouze osm desetin sekundy a to ve prospěch Jakeše. Ve druhé polovině také zabral Lumír Firla a dostal se na místo čtvrté před Karla Trojana.Hanák předjel Kirniga a Mulač Pokorného. Do cíle se dostala i dámská posádka startující s vozem Subaru Impreza STi a odnesla si poháry za třetí místo v dámském poháru. Odstoupili Trnovec - diferenciál, Andrej Lipski - motor. Do cíle dorazilo 18 vozů.

Třída pět. Na startu šest vozů. Nejrychleji po celý den Jan Černý a Citroen DS3 R3T. O druhé místo bojovali Štefan a Mika s Renaulty Clio R3. Moc se nedařilo Ponďovi s Citroenem C2 S1600. Domácí Jan Halala s Fordem Focus odstoupil v servisu po Rz4 pro poruchu převodovky. Jan Černý byl s Citroenem DS3 R3T třináctý absolutně a porazil mnoho rychlých aut. Je vidět, že Jan Černý roste v "pana jezdce".

Třída šest zaznamenala na startu šest vozů. První polovina soutěže se nejlépe povedla Jiřímu Vrkoslavovi s Felicí Kit Car. Zle na něj ale dotírali Nešpor s Fabií KC a Vlček s 206 KC. Na sedmé Rz chyboval Nešpor, nedařilo se ani Vlčkovi a tak na druhém místě za Vrkoslavem byl nakonec Martin Kočí s Citroenem C2R2 max. Třetí místo zbylo na Vlčka. Nešpor skončil čtvrtý.

Ve třídě sedm bylo na startu devět posádek. Hned od prvních kilometrů bylo jasné, že ve vedení bude velmi rychlý Kopáček s Fabií. Druhé místo patřilo Robertu Čonkovi a třetí byl po první polovině soutěže pěkně jedoucí Jakub Urban s VW Polo. Takto dopadlo pořadí i v cíli soutěže, Václav Kopáček byl se svou Fabií 39. absolutně.

Na start se ve třídě osm postavilo šest posádek. Hned od prvních metů soutěže se vedení ujímá Petr Pelech s Hondou Civic Type R. Vedení si udržuje až do cíle soutěže. Druhý je Oldřich Hrubý s Cliem a třetí Eva Vykydalová. Jiří sutr odstoupil po problému s horním uložení jedhnoho z předních tlumičů po RZ3, Jaroslavu Roubíčkovi odešel v RZ 7 motor, Hubáčkovi přestal fungovat alternátor.

Do třídy devět, tedy malá n-ka, odstartovalo deset posádek. Po první polovině soutěže je ve vedení Petr Grafek s HOndou Civic, druhý je  Kořistka a třetí navrátilec na tratě rz Jiří Hladík. Rozdíl pohých deset vteřin hovoří za velkou vyrovnanost v této třídě. Ve druhé polovitě troubí k frontálnímu útoku Jiří HLadík. Soupeřím dává deset vteřiny v RZ7. Petr Grafek se však nevzdává a v poslední rz vše vrací. Hladík je tedy druhý a Kořistka třetí.

Pět vozů se sešlo ve  třídě jedenáct. Vesměs Fabie TDI a jedna Octavia, která nemá konkurenci a je skvěle připravena. Překvapivé první místo v této třídě patřilo po polovině soutěže mladému Mandíkovi s Fabií TDI. To už v soutěži nepokračoval Pavel Urban (mimo trať na RZ3). Druhá polovina měla stějný průběh. Mandík si udržoval vedení a Boček se snažil jak  mohl, ale na mladíka to nestačilo. V cíli je dělilo 19 vteřin . Dawson havaroval v RZ. 19

Dvoukolky vcelkově tedy vyhrál Jan Černý s Citroenem DS3R3T, druhý byl Jiří Vrkoslav s Felicií KC (+41.9) a třetí Roman Štefan s Renaultem R3. V Lausitz Cupu vyhrál s přehledem Kahle, druhý byl Martin BUjáček a třetí byl Jiří Tošovský s EVO X. Velmi pěkný výkon podal Erric Karlsson s Audi TT. Byl 21 absolutně.

Dámský pohár vyhrála Eva Vykydalová s Cliem, druhá Martina Daňhelová a třetí Petra Filipová se Subaru.

Pohár v rally vyhrál Jiří Hendrich s Lancerem. Druhé místo, ale o pouhé 2.3 veřiny druhý Petr Šimurda se Škdou 120. O vítězství přišel v poslední RZ. Třetí dojel Miloš Dvořák s Lancerem EVO IX.

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.