První soutěž sezóny Ecosun rallysprintového mistrovství prohěhla o víkendu v Hrádku nad Nisou. Podívejme se jak to dopadlo v jednotlivých třídách.
Třída dvě, čtyři vozy S 2000 na startu. Obrovský souboj mezi zkušeným Jaromírem Tarabusem, vyjimečně s Fiestou (jejich Puntu S2000 vypověděl na testu motor) a nově přestoupivším Janem Dohnalem s Peugeotem 207 S2000. Až do sedmé Rz nebyl rozdíl mezi nimi větší než pět vteřin. V sedmé udělal Dohnal chybičku a Tarabus tak vyhrál tuto třídu. Startoval zde ještě ukrajinec Tamrazov, ale technické problémy jeho Fiesty znamenaly ödstouoení. Krásná Corolla Macka nestíhala.
Třída tři, velá n-ka, 21 vozů Mitsbishi a Subaru různých kvalit a evolucí. První polovina soutěže znamenala odstoupení pro Jelínka - převodovka, a Semeráda sen. - motor. Největší boje probíhaly mezi čtyřmi jedci . Sýkorou, Bujáčkem, Jelínkem a Jakešem. Překvapivě, po odstoupení Jelínka, se začal také prosazovat dlouho nezávodící Karel Trojan. Po první polovině soutěže tak vedl Sýkora, o 2,5 vteřiny zpět byl Jakeš. Na třetím jístě ve třídě se ztrátou 43 vteřiny byl Bujáček, 49 ztrácel Karel Trojan. Ve druhé polovině soutěže lítý boj mezi Jakešem a Sýkorou pokračoval. Rozdíl mezi nimi nebyl nikdy větší než čtyři vteřiny. V cíli soutěže byl mezi nimi rozdíl pouze osm desetin sekundy a to ve prospěch Jakeše. Ve druhé polovině také zabral Lumír Firla a dostal se na místo čtvrté před Karla Trojana.Hanák předjel Kirniga a Mulač Pokorného. Do cíle se dostala i dámská posádka startující s vozem Subaru Impreza STi a odnesla si poháry za třetí místo v dámském poháru. Odstoupili Trnovec - diferenciál, Andrej Lipski - motor. Do cíle dorazilo 18 vozů.
Třída pět. Na startu šest vozů. Nejrychleji po celý den Jan Černý a Citroen DS3 R3T. O druhé místo bojovali Štefan a Mika s Renaulty Clio R3. Moc se nedařilo Ponďovi s Citroenem C2 S1600. Domácí Jan Halala s Fordem Focus odstoupil v servisu po Rz4 pro poruchu převodovky. Jan Černý byl s Citroenem DS3 R3T třináctý absolutně a porazil mnoho rychlých aut. Je vidět, že Jan Černý roste v "pana jezdce".
Třída šest zaznamenala na startu šest vozů. První polovina soutěže se nejlépe povedla Jiřímu Vrkoslavovi s Felicí Kit Car. Zle na něj ale dotírali Nešpor s Fabií KC a Vlček s 206 KC. Na sedmé Rz chyboval Nešpor, nedařilo se ani Vlčkovi a tak na druhém místě za Vrkoslavem byl nakonec Martin Kočí s Citroenem C2R2 max. Třetí místo zbylo na Vlčka. Nešpor skončil čtvrtý.
Ve třídě sedm bylo na startu devět posádek. Hned od prvních kilometrů bylo jasné, že ve vedení bude velmi rychlý Kopáček s Fabií. Druhé místo patřilo Robertu Čonkovi a třetí byl po první polovině soutěže pěkně jedoucí Jakub Urban s VW Polo. Takto dopadlo pořadí i v cíli soutěže, Václav Kopáček byl se svou Fabií 39. absolutně.
Na start se ve třídě osm postavilo šest posádek. Hned od prvních metů soutěže se vedení ujímá Petr Pelech s Hondou Civic Type R. Vedení si udržuje až do cíle soutěže. Druhý je Oldřich Hrubý s Cliem a třetí Eva Vykydalová. Jiří sutr odstoupil po problému s horním uložení jedhnoho z předních tlumičů po RZ3, Jaroslavu Roubíčkovi odešel v RZ 7 motor, Hubáčkovi přestal fungovat alternátor.
Do třídy devět, tedy malá n-ka, odstartovalo deset posádek. Po první polovině soutěže je ve vedení Petr Grafek s HOndou Civic, druhý je Kořistka a třetí navrátilec na tratě rz Jiří Hladík. Rozdíl pohých deset vteřin hovoří za velkou vyrovnanost v této třídě. Ve druhé polovitě troubí k frontálnímu útoku Jiří HLadík. Soupeřím dává deset vteřiny v RZ7. Petr Grafek se však nevzdává a v poslední rz vše vrací. Hladík je tedy druhý a Kořistka třetí.
Pět vozů se sešlo ve třídě jedenáct. Vesměs Fabie TDI a jedna Octavia, která nemá konkurenci a je skvěle připravena. Překvapivé první místo v této třídě patřilo po polovině soutěže mladému Mandíkovi s Fabií TDI. To už v soutěži nepokračoval Pavel Urban (mimo trať na RZ3). Druhá polovina měla stějný průběh. Mandík si udržoval vedení a Boček se snažil jak mohl, ale na mladíka to nestačilo. V cíli je dělilo 19 vteřin . Dawson havaroval v RZ. 19
Dvoukolky vcelkově tedy vyhrál Jan Černý s Citroenem DS3R3T, druhý byl Jiří Vrkoslav s Felicií KC (+41.9) a třetí Roman Štefan s Renaultem R3. V Lausitz Cupu vyhrál s přehledem Kahle, druhý byl Martin BUjáček a třetí byl Jiří Tošovský s EVO X. Velmi pěkný výkon podal Erric Karlsson s Audi TT. Byl 21 absolutně.
Dámský pohár vyhrála Eva Vykydalová s Cliem, druhá Martina Daňhelová a třetí Petra Filipová se Subaru.
Pohár v rally vyhrál Jiří Hendrich s Lancerem. Druhé místo, ale o pouhé 2.3 veřiny druhý Petr Šimurda se Škdou 120. O vítězství přišel v poslední RZ. Třetí dojel Miloš Dvořák s Lancerem EVO IX.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?