Valoušek a Hrůza znovu usednou do WRC Úřadující mistři ČR v automobilových soutěžích rozšiřují svůj sportovní program pro sezonu 2011. Vedle startů v Mediasport MMČR v Rally s Peugeotem 207 S2000 okusí dvojice Valoušek – Hrůza, v rámci udržení se v tempu, také vybrané rallysprintové soutěže a to za volantem speciálu Škoda Fabia WRC.
Čím více odjetých ostrých kilometrů, tím lepší jezdecká kondice a samozřejmě také další zábava za volantem a propagace potravinářské značky Delimax. S touto strategií vstupuje posádka Delimax Teamu do Rally Lužické hory, která už o tomto víkendu odstartuje seriál MČR ve sprintrally, tedy jednodenních soutěží. Prioritou Valouška s Hrůzou, posádky reprezentující českou potravinářskou společnost Delimax, i nadále zůstává Mezinárodní mistrovství ČR, takže v osmidílném seriálu sprintrally má zatím v plánu pět soutěží. O přípravu vozu se bude starat česká stáj Profiko Karla Trněného.
Na rychlostních zkouškách v okolí Hrádku nad Nisou se fanoušci mohou těšit nejenom na dramatické průjezdy „bokem“ ale také na nevšední design, kterým chce tým Delimax oslavit Velikonoce a příchod jara.
„Na start se speciálem WRC v rámci českého spritového mistrovství se těším, protože pro měi pro mého spolujezdce Zdeňka Hrůzu je to ideální příležitost k odjetí dalších ostrých kilometrů. I když samozřejmě jízdní styl s vozem WRC je díky přebytku výkonu trochu odlišný od speciálů S2000, jako trénink je i přesto ideální. Budu se snažit jet pro diváky,“ komentuje svůj návrat na
Rally Lužické Hory Pavel Valoušek. Rodák z Otrokovic v této soutěži naposled startoval v sezoně 2009 s produkčním mitsubishi. Podobné pocity má i navigátor Zdeněk Hrůza: „Velikonoce se dají strávit různě. Někdo relaxuje doma na zahradě, jiný vyráží na výlet a my budeme dělat smyky s WRC, které pro to má dostatečný výkon. Těšíme se také na nové rychlostní zkoušky. Co se týká čtení rozpisu, nebude v tom příliš rozdíl, protože WRC i S2000 mají podobnou rychlost,“ dodává Zdeněk Hrůza, který je zvědavý na to, jak se lidem bude líbit design vozu, který Delimax Team připravil speciálně pro tuto soutěž.
Thermica Rally Lužické hory je úvodním podnikem Ecosun MČR ve sprintrally. Jednodenní soutěž odstartuje v sobotu 23. dubna v 9 hodin z náměstí v Hrádku nad Nisou. Posádky absolvují osm rychlostních zkoušek, po čtyřech v každé sekci, celkem 70,50 kilometrů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?