Valoušek a Hrůza znovu usednou do WRC Úřadující mistři ČR v automobilových soutěžích rozšiřují svůj sportovní program pro sezonu 2011. Vedle startů v Mediasport MMČR v Rally s Peugeotem 207 S2000 okusí dvojice Valoušek – Hrůza, v rámci udržení se v tempu, také vybrané rallysprintové soutěže a to za volantem speciálu Škoda Fabia WRC.
Čím více odjetých ostrých kilometrů, tím lepší jezdecká kondice a samozřejmě také další zábava za volantem a propagace potravinářské značky Delimax. S touto strategií vstupuje posádka Delimax Teamu do Rally Lužické hory, která už o tomto víkendu odstartuje seriál MČR ve sprintrally, tedy jednodenních soutěží. Prioritou Valouška s Hrůzou, posádky reprezentující českou potravinářskou společnost Delimax, i nadále zůstává Mezinárodní mistrovství ČR, takže v osmidílném seriálu sprintrally má zatím v plánu pět soutěží. O přípravu vozu se bude starat česká stáj Profiko Karla Trněného.
Na rychlostních zkouškách v okolí Hrádku nad Nisou se fanoušci mohou těšit nejenom na dramatické průjezdy „bokem“ ale také na nevšední design, kterým chce tým Delimax oslavit Velikonoce a příchod jara.
„Na start se speciálem WRC v rámci českého spritového mistrovství se těším, protože pro měi pro mého spolujezdce Zdeňka Hrůzu je to ideální příležitost k odjetí dalších ostrých kilometrů. I když samozřejmě jízdní styl s vozem WRC je díky přebytku výkonu trochu odlišný od speciálů S2000, jako trénink je i přesto ideální. Budu se snažit jet pro diváky,“ komentuje svůj návrat na
Rally Lužické Hory Pavel Valoušek. Rodák z Otrokovic v této soutěži naposled startoval v sezoně 2009 s produkčním mitsubishi. Podobné pocity má i navigátor Zdeněk Hrůza: „Velikonoce se dají strávit různě. Někdo relaxuje doma na zahradě, jiný vyráží na výlet a my budeme dělat smyky s WRC, které pro to má dostatečný výkon. Těšíme se také na nové rychlostní zkoušky. Co se týká čtení rozpisu, nebude v tom příliš rozdíl, protože WRC i S2000 mají podobnou rychlost,“ dodává Zdeněk Hrůza, který je zvědavý na to, jak se lidem bude líbit design vozu, který Delimax Team připravil speciálně pro tuto soutěž.
Thermica Rally Lužické hory je úvodním podnikem Ecosun MČR ve sprintrally. Jednodenní soutěž odstartuje v sobotu 23. dubna v 9 hodin z náměstí v Hrádku nad Nisou. Posádky absolvují osm rychlostních zkoušek, po čtyřech v každé sekci, celkem 70,50 kilometrů.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.