PREVIEW: Nejkvalitnější a nejpočetnější startovní pole ve své čtrnáctileté historii si letos připíše Thermica rally Lužické hory.
„Jsme potěšeni nebývalým zájmem posádek startovat na naší soutěži a nesmírně si toho vážíme. Věřím, že je to i z toho důvodu, že se jim u nás v Trojzemí líbí. Doufám, že se jim budou letos zamlouvat i zcela nové rychlostní zkoušky, které jsou vždy kořením soutěže," říká pár dní před startem ředitel rally Jan Krečman při pohledu do startovní listiny, která čítá neuvěřitelných 153 posádek z pěti zemí Evropy.
Statistika dále uvádí, že téměř třetinu posádek tvoří ty zahraniční a pro příznivce automobilových soutěží je podstatnou informací, že na trati bude bojovat sedm vozů nejvyšší kategorie WRC a pět vozů S2000.
Samozřejmě, že každý pořadatel je rád, když se ve startovní listině objeví posádky Valoušek – Hrůza (Škoda Fabia WRC), Odložilík – Odložilík (Citoren Xsara WRC), Drotár – Bánoci (Subaru Impreza WRC, Tarabus – Norek (Fiat Grande Punto S2000), Béreš – Müller (Škoda Fabia S2000) nebo Kahle – Doerr (Škoda Octavia WRC).Ale je tu dále řada dalších a lze říci bez nadsázky říci, že o absolutní prvenství může bojovat minimálně deset posádek. Na chybičky jmenovaných totiž budou čekat ještě Cvrček, Trněný, Sýkora, Semerád, Jakeš, Dohnal, Tomaštík, Tamrazov nebo Trojan.
To jsme měli nejvyšší třídy a teď se podíváme níže. Ve třídě 5. Lukáš Pondělíček, Roman Štefan (Clio R3), Jan Černý (DS3), Pavel Mika (Clio) a domácí Jan Halala s Focusem.
Ve třídě 6 dvě nádherné a rychlé Felicie Kit Car pod vedením Nešpora a Vrkoslava. Hostem Slovák Kočí s Citroenem, nechybí Jirka Vlček s Peugeotem 206 KC.
Třída sedm také slibuje zajímavé boje. Václav Kopáček s Fabií, dále Felicie KC Brože, Holíka a Paula. Dále Škoda Fabia Picka a VW Polo Jakuba Urbana.
Ve třídě 8 nechybí Petr Pelech S Type R, spousta Renaultů Clio (Vykydalová, Sutr, Kašík) Peugeot Davida Štefana.
Hejno vozů Honda Civic bude soupřit ve třídě devět. Jmenujme třeba Jiřího Hladíka, Jakuba Brázku nebo Petre Grafka.Rychlé bude i Polo Martiny Daňhelové.
Do Hrádku se chystá také početné pole třídy 11,tedy dieselových vozů. Fabie Dawsona, Mandíka jr., Pavla Urbana ale i nově příchozích do této třídy Roll a Horák. Samozřejmě největší aspiranti na výhru jsou bratři Bočkové s nakrmenou Octavií.
„My si však vážíme všech, kteří se v naší soutěži rozhodli startovat. Od kluků s trabanty nebo Fiatem 126 P, přes pravidelné účastníky Macka, Hendricha, Roubíčka, Picka, Václavíka až po již zmíněné hvězdy. Chtěl bych ještě upozornit na zkrácení rychlostní zkoušky č. 6 vedoucí z Křižan na 6, 3 km. Cíl RZ je posunut před vjezd na hlavní silnici vedoucí pod Ještědem na Výpřeži. Je to z důvodu, abychom co nejméně omezili plynulost turistického provozu v Podještědí,“ dodává Jan Krečman a zve všechny příznivce motoristického sportu na pátek a sobotu do Hrádku nad Nisou a okolí.
Na posádky čeká v sobotu 70,5 ostrých kilometrů na čtyřech úsecích, které se pojedou vždy dvakrát. Nejdelší RZ měří 13,65 km a je třetí v pořadí. Thermica Rally Lužické hory startuje první rychlostní zkouškou 9:17, první posádky v cíli uvidíme v Hrádku na náměstí krátce po čtvrté hodině odpolední.
Informace k soutěži najdete níže v odkazech.
Seznam přihlášených Časový hramonogram Mapy RZ
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.