PREVIEW: Nejkvalitnější a nejpočetnější startovní pole ve své čtrnáctileté historii si letos připíše Thermica rally Lužické hory.
„Jsme potěšeni nebývalým zájmem posádek startovat na naší soutěži a nesmírně si toho vážíme. Věřím, že je to i z toho důvodu, že se jim u nás v Trojzemí líbí. Doufám, že se jim budou letos zamlouvat i zcela nové rychlostní zkoušky, které jsou vždy kořením soutěže," říká pár dní před startem ředitel rally Jan Krečman při pohledu do startovní listiny, která čítá neuvěřitelných 153 posádek z pěti zemí Evropy.
Statistika dále uvádí, že téměř třetinu posádek tvoří ty zahraniční a pro příznivce automobilových soutěží je podstatnou informací, že na trati bude bojovat sedm vozů nejvyšší kategorie WRC a pět vozů S2000.
Samozřejmě, že každý pořadatel je rád, když se ve startovní listině objeví posádky Valoušek – Hrůza (Škoda Fabia WRC), Odložilík – Odložilík (Citoren Xsara WRC), Drotár – Bánoci (Subaru Impreza WRC, Tarabus – Norek (Fiat Grande Punto S2000), Béreš – Müller (Škoda Fabia S2000) nebo Kahle – Doerr (Škoda Octavia WRC).Ale je tu dále řada dalších a lze říci bez nadsázky říci, že o absolutní prvenství může bojovat minimálně deset posádek. Na chybičky jmenovaných totiž budou čekat ještě Cvrček, Trněný, Sýkora, Semerád, Jakeš, Dohnal, Tomaštík, Tamrazov nebo Trojan.
To jsme měli nejvyšší třídy a teď se podíváme níže. Ve třídě 5. Lukáš Pondělíček, Roman Štefan (Clio R3), Jan Černý (DS3), Pavel Mika (Clio) a domácí Jan Halala s Focusem.
Ve třídě 6 dvě nádherné a rychlé Felicie Kit Car pod vedením Nešpora a Vrkoslava. Hostem Slovák Kočí s Citroenem, nechybí Jirka Vlček s Peugeotem 206 KC.
Třída sedm také slibuje zajímavé boje. Václav Kopáček s Fabií, dále Felicie KC Brože, Holíka a Paula. Dále Škoda Fabia Picka a VW Polo Jakuba Urbana.
Ve třídě 8 nechybí Petr Pelech S Type R, spousta Renaultů Clio (Vykydalová, Sutr, Kašík) Peugeot Davida Štefana.
Hejno vozů Honda Civic bude soupřit ve třídě devět. Jmenujme třeba Jiřího Hladíka, Jakuba Brázku nebo Petre Grafka.Rychlé bude i Polo Martiny Daňhelové.
Do Hrádku se chystá také početné pole třídy 11,tedy dieselových vozů. Fabie Dawsona, Mandíka jr., Pavla Urbana ale i nově příchozích do této třídy Roll a Horák. Samozřejmě největší aspiranti na výhru jsou bratři Bočkové s nakrmenou Octavií.
„My si však vážíme všech, kteří se v naší soutěži rozhodli startovat. Od kluků s trabanty nebo Fiatem 126 P, přes pravidelné účastníky Macka, Hendricha, Roubíčka, Picka, Václavíka až po již zmíněné hvězdy. Chtěl bych ještě upozornit na zkrácení rychlostní zkoušky č. 6 vedoucí z Křižan na 6, 3 km. Cíl RZ je posunut před vjezd na hlavní silnici vedoucí pod Ještědem na Výpřeži. Je to z důvodu, abychom co nejméně omezili plynulost turistického provozu v Podještědí,“ dodává Jan Krečman a zve všechny příznivce motoristického sportu na pátek a sobotu do Hrádku nad Nisou a okolí.
Na posádky čeká v sobotu 70,5 ostrých kilometrů na čtyřech úsecích, které se pojedou vždy dvakrát. Nejdelší RZ měří 13,65 km a je třetí v pořadí. Thermica Rally Lužické hory startuje první rychlostní zkouškou 9:17, první posádky v cíli uvidíme v Hrádku na náměstí krátce po čtvrté hodině odpolední.
Informace k soutěži najdete níže v odkazech.
Seznam přihlášených Časový hramonogram Mapy RZ
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.