PREVIEW: Nejkvalitnější a nejpočetnější startovní pole ve své čtrnáctileté historii si letos připíše Thermica rally Lužické hory.
„Jsme potěšeni nebývalým zájmem posádek startovat na naší soutěži a nesmírně si toho vážíme. Věřím, že je to i z toho důvodu, že se jim u nás v Trojzemí líbí. Doufám, že se jim budou letos zamlouvat i zcela nové rychlostní zkoušky, které jsou vždy kořením soutěže," říká pár dní před startem ředitel rally Jan Krečman při pohledu do startovní listiny, která čítá neuvěřitelných 153 posádek z pěti zemí Evropy.
Statistika dále uvádí, že téměř třetinu posádek tvoří ty zahraniční a pro příznivce automobilových soutěží je podstatnou informací, že na trati bude bojovat sedm vozů nejvyšší kategorie WRC a pět vozů S2000.
Samozřejmě, že každý pořadatel je rád, když se ve startovní listině objeví posádky Valoušek – Hrůza (Škoda Fabia WRC), Odložilík – Odložilík (Citoren Xsara WRC), Drotár – Bánoci (Subaru Impreza WRC, Tarabus – Norek (Fiat Grande Punto S2000), Béreš – Müller (Škoda Fabia S2000) nebo Kahle – Doerr (Škoda Octavia WRC).Ale je tu dále řada dalších a lze říci bez nadsázky říci, že o absolutní prvenství může bojovat minimálně deset posádek. Na chybičky jmenovaných totiž budou čekat ještě Cvrček, Trněný, Sýkora, Semerád, Jakeš, Dohnal, Tomaštík, Tamrazov nebo Trojan.
To jsme měli nejvyšší třídy a teď se podíváme níže. Ve třídě 5. Lukáš Pondělíček, Roman Štefan (Clio R3), Jan Černý (DS3), Pavel Mika (Clio) a domácí Jan Halala s Focusem.
Ve třídě 6 dvě nádherné a rychlé Felicie Kit Car pod vedením Nešpora a Vrkoslava. Hostem Slovák Kočí s Citroenem, nechybí Jirka Vlček s Peugeotem 206 KC.
Třída sedm také slibuje zajímavé boje. Václav Kopáček s Fabií, dále Felicie KC Brože, Holíka a Paula. Dále Škoda Fabia Picka a VW Polo Jakuba Urbana.
Ve třídě 8 nechybí Petr Pelech S Type R, spousta Renaultů Clio (Vykydalová, Sutr, Kašík) Peugeot Davida Štefana.
Hejno vozů Honda Civic bude soupřit ve třídě devět. Jmenujme třeba Jiřího Hladíka, Jakuba Brázku nebo Petre Grafka.Rychlé bude i Polo Martiny Daňhelové.
Do Hrádku se chystá také početné pole třídy 11,tedy dieselových vozů. Fabie Dawsona, Mandíka jr., Pavla Urbana ale i nově příchozích do této třídy Roll a Horák. Samozřejmě největší aspiranti na výhru jsou bratři Bočkové s nakrmenou Octavií.
„My si však vážíme všech, kteří se v naší soutěži rozhodli startovat. Od kluků s trabanty nebo Fiatem 126 P, přes pravidelné účastníky Macka, Hendricha, Roubíčka, Picka, Václavíka až po již zmíněné hvězdy. Chtěl bych ještě upozornit na zkrácení rychlostní zkoušky č. 6 vedoucí z Křižan na 6, 3 km. Cíl RZ je posunut před vjezd na hlavní silnici vedoucí pod Ještědem na Výpřeži. Je to z důvodu, abychom co nejméně omezili plynulost turistického provozu v Podještědí,“ dodává Jan Krečman a zve všechny příznivce motoristického sportu na pátek a sobotu do Hrádku nad Nisou a okolí.
Na posádky čeká v sobotu 70,5 ostrých kilometrů na čtyřech úsecích, které se pojedou vždy dvakrát. Nejdelší RZ měří 13,65 km a je třetí v pořadí. Thermica Rally Lužické hory startuje první rychlostní zkouškou 9:17, první posádky v cíli uvidíme v Hrádku na náměstí krátce po čtvrté hodině odpolední.
Informace k soutěži najdete níže v odkazech.
Seznam přihlášených Časový hramonogram Mapy RZ
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?