PREVIEW: Nejkvalitnější a nejpočetnější startovní pole ve své čtrnáctileté historii si letos připíše Thermica rally Lužické hory.
„Jsme potěšeni nebývalým zájmem posádek startovat na naší soutěži a nesmírně si toho vážíme. Věřím, že je to i z toho důvodu, že se jim u nás v Trojzemí líbí. Doufám, že se jim budou letos zamlouvat i zcela nové rychlostní zkoušky, které jsou vždy kořením soutěže," říká pár dní před startem ředitel rally Jan Krečman při pohledu do startovní listiny, která čítá neuvěřitelných 153 posádek z pěti zemí Evropy.
Statistika dále uvádí, že téměř třetinu posádek tvoří ty zahraniční a pro příznivce automobilových soutěží je podstatnou informací, že na trati bude bojovat sedm vozů nejvyšší kategorie WRC a pět vozů S2000.
Samozřejmě, že každý pořadatel je rád, když se ve startovní listině objeví posádky Valoušek – Hrůza (Škoda Fabia WRC), Odložilík – Odložilík (Citoren Xsara WRC), Drotár – Bánoci (Subaru Impreza WRC, Tarabus – Norek (Fiat Grande Punto S2000), Béreš – Müller (Škoda Fabia S2000) nebo Kahle – Doerr (Škoda Octavia WRC).Ale je tu dále řada dalších a lze říci bez nadsázky říci, že o absolutní prvenství může bojovat minimálně deset posádek. Na chybičky jmenovaných totiž budou čekat ještě Cvrček, Trněný, Sýkora, Semerád, Jakeš, Dohnal, Tomaštík, Tamrazov nebo Trojan.
To jsme měli nejvyšší třídy a teď se podíváme níže. Ve třídě 5. Lukáš Pondělíček, Roman Štefan (Clio R3), Jan Černý (DS3), Pavel Mika (Clio) a domácí Jan Halala s Focusem.
Ve třídě 6 dvě nádherné a rychlé Felicie Kit Car pod vedením Nešpora a Vrkoslava. Hostem Slovák Kočí s Citroenem, nechybí Jirka Vlček s Peugeotem 206 KC.
Třída sedm také slibuje zajímavé boje. Václav Kopáček s Fabií, dále Felicie KC Brože, Holíka a Paula. Dále Škoda Fabia Picka a VW Polo Jakuba Urbana.
Ve třídě 8 nechybí Petr Pelech S Type R, spousta Renaultů Clio (Vykydalová, Sutr, Kašík) Peugeot Davida Štefana.
Hejno vozů Honda Civic bude soupřit ve třídě devět. Jmenujme třeba Jiřího Hladíka, Jakuba Brázku nebo Petre Grafka.Rychlé bude i Polo Martiny Daňhelové.
Do Hrádku se chystá také početné pole třídy 11,tedy dieselových vozů. Fabie Dawsona, Mandíka jr., Pavla Urbana ale i nově příchozích do této třídy Roll a Horák. Samozřejmě největší aspiranti na výhru jsou bratři Bočkové s nakrmenou Octavií.
„My si však vážíme všech, kteří se v naší soutěži rozhodli startovat. Od kluků s trabanty nebo Fiatem 126 P, přes pravidelné účastníky Macka, Hendricha, Roubíčka, Picka, Václavíka až po již zmíněné hvězdy. Chtěl bych ještě upozornit na zkrácení rychlostní zkoušky č. 6 vedoucí z Křižan na 6, 3 km. Cíl RZ je posunut před vjezd na hlavní silnici vedoucí pod Ještědem na Výpřeži. Je to z důvodu, abychom co nejméně omezili plynulost turistického provozu v Podještědí,“ dodává Jan Krečman a zve všechny příznivce motoristického sportu na pátek a sobotu do Hrádku nad Nisou a okolí.
Na posádky čeká v sobotu 70,5 ostrých kilometrů na čtyřech úsecích, které se pojedou vždy dvakrát. Nejdelší RZ měří 13,65 km a je třetí v pořadí. Thermica Rally Lužické hory startuje první rychlostní zkouškou 9:17, první posádky v cíli uvidíme v Hrádku na náměstí krátce po čtvrté hodině odpolední.
Informace k soutěži najdete níže v odkazech.
Seznam přihlášených Časový hramonogram Mapy RZ
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.