Rally Šumava Mogul se zapíše do historie tragicky. Ve druhé rychlostní zkoušce havarovala posádka Skoupil - Volf. Jezdec nehodu zaplatil životem.
Jak krásný, ale zároveń nebezpečný je rallysport se opět ukázalo na Rally Šumava. Po nehodě posádky se startovním číslem 22 Skoupil - Volf byla soutěž zrušena. Jezdec následkům nehody podlehl. Redakce RallyZone.cz vyjadřuje upřímnou soustrast rodině a pozůstalým. Výsledky po RZ3:Souboj o desetinky vteřiny pokračuje na Šumavě i po RZ3. Souboj Kresta - Pech - Valoušek nabírá na obrátkách. RZ2 se stala kořistí Kresty. Trojku pak vyhrál Pech. Valoušek zatím kouká na souboj z nedaleka. Skvělý souboj generací se odehrává mezi dvěma vozy Škoda Fabia s jednou poháněnou nápravou. Za jejich volanty jsou matador Emil Triner a jeden z našich talentů a letošní účastník WRC Academy Jan Černý. Po třetí zkoušce z tohoto souboje vychází lépe Triner, který i přes nevýhodu slabší techniky je před Černým o 0,4 vteřiny.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 22:27,7 --- 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +6,9 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +9,2 4. Štajf Vojtěch / Řiháková P. Subaru Impreza STI +41,4 5. Sýkora Jan / Škardová M. Mitsubishi Lancer Evo IX +42,0 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +45,1 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +51,4 8. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +52,9 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +56,0 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +59,8Výsledky po RZ1: Vítězem úvodní rychlostní zkoušky 46. Mogul Šumava Rally Klatovy se stal Roman Kresta. Druhý v cíli byl Václav Pech, který už startuje s mírně vylepšným Mitsubisho Lancer EVO IX. Přestavba jeho vozu pro kategorii R4 se nestihla úplně a proto Pechovo Mitsubishi prošlo "jen" odtučňovací kůrou". S plněhodnotnou "er čtyřkou" bude Pech startovat až na Krumlově. Třetí v cíli Činova byl Pavel Valoušek s Peugeotem S2000. Už první test si vyžádal několik odstoupení. Po havárii odstoupil Robert Adolf s Lancerem EVO IX. Krom toho odstoupil pro poruchu například Barvík, nebo Gešvinder. Ukrajinec Tamrazov pak jel na Čínově o jedno kolo méně a penalizace ho nemine.Další RZ startuje právě v těchto chvílích.Před startem: Do soutěže je přihlášeno padesát posádek. Z české špičky nechybí nikdo a bude to opět boj o vteřinky. Václav Pech přiveze Lancer EVO IX značně odlehčený, jelikož byla homologována verze R4 a mechanici ji dovezli z Itálie. Změna nastala za volantem Fabie R2, kam se posadí Jan Černý s Pavlem Kohoutem, kteří absolvovali ne zrovna povedenou portugalskou rally v rámci WRC Academy.
Užít si Šumavu ale za volantem dvoukolky si chce Emi Triner, který se posadí do Fabie ve třídě 7 (A5). Po několika anoncích snad přijede Tamrazov s Fiestou S2000. Pojede také opravený Lancer Orsáka po havárii na Valašské Rally. Navázat na úspěch z Valašky bude chtít Martin Bujáček.
Pochodeň dvoukolek budou držet již zmiňovaný Jan Černý, ale také trio S1600 Dunovský, Pondělíček, Skoupil. Nebudou chybět rychlá Clia Trojana, Matyse a Kravce. Mrštné maxíky Srba, Svačiny a Hondy Březíka a Kulajty.
Na soutěžící čeká v pátek tradiční Činovský kruh a poté dvakrát dvě RZ se servisním parkem v Janovicích nad Úhlavou. V sobotu se jede tradiční vimperská část, tedy osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích.
Celkově má soutěž 184 ostrých závodních kilometrů z celkovou délkou soutěže 565 km. Nejdelší RZ je RZ 6,10 Poduklín – Kváskovice, který měří 17,56 km. Nejkratší je 7,11 Mačice – Hoslovice a to 10,37 km.
První rychlostní zkouška startuje v pátek 8.4. v 1630. Výsledky a dění z trati budeme přinášet i na našem webu.
Seznam přihlášenýchMapy soutěže3D průlet RZČasový HarmonogramStartovní listina Rally legend
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?