Rally Šumava Mogul se zapíše do historie tragicky. Ve druhé rychlostní zkoušce havarovala posádka Skoupil - Volf. Jezdec nehodu zaplatil životem.
Jak krásný, ale zároveń nebezpečný je rallysport se opět ukázalo na Rally Šumava. Po nehodě posádky se startovním číslem 22 Skoupil - Volf byla soutěž zrušena. Jezdec následkům nehody podlehl. Redakce RallyZone.cz vyjadřuje upřímnou soustrast rodině a pozůstalým. Výsledky po RZ3:Souboj o desetinky vteřiny pokračuje na Šumavě i po RZ3. Souboj Kresta - Pech - Valoušek nabírá na obrátkách. RZ2 se stala kořistí Kresty. Trojku pak vyhrál Pech. Valoušek zatím kouká na souboj z nedaleka. Skvělý souboj generací se odehrává mezi dvěma vozy Škoda Fabia s jednou poháněnou nápravou. Za jejich volanty jsou matador Emil Triner a jeden z našich talentů a letošní účastník WRC Academy Jan Černý. Po třetí zkoušce z tohoto souboje vychází lépe Triner, který i přes nevýhodu slabší techniky je před Černým o 0,4 vteřiny.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 22:27,7 --- 2. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +6,9 3. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 +9,2 4. Štajf Vojtěch / Řiháková P. Subaru Impreza STI +41,4 5. Sýkora Jan / Škardová M. Mitsubishi Lancer Evo IX +42,0 6. Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +45,1 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX +51,4 8. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +52,9 9. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +56,0 10. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +59,8Výsledky po RZ1: Vítězem úvodní rychlostní zkoušky 46. Mogul Šumava Rally Klatovy se stal Roman Kresta. Druhý v cíli byl Václav Pech, který už startuje s mírně vylepšným Mitsubisho Lancer EVO IX. Přestavba jeho vozu pro kategorii R4 se nestihla úplně a proto Pechovo Mitsubishi prošlo "jen" odtučňovací kůrou". S plněhodnotnou "er čtyřkou" bude Pech startovat až na Krumlově. Třetí v cíli Činova byl Pavel Valoušek s Peugeotem S2000. Už první test si vyžádal několik odstoupení. Po havárii odstoupil Robert Adolf s Lancerem EVO IX. Krom toho odstoupil pro poruchu například Barvík, nebo Gešvinder. Ukrajinec Tamrazov pak jel na Čínově o jedno kolo méně a penalizace ho nemine.Další RZ startuje právě v těchto chvílích.Před startem: Do soutěže je přihlášeno padesát posádek. Z české špičky nechybí nikdo a bude to opět boj o vteřinky. Václav Pech přiveze Lancer EVO IX značně odlehčený, jelikož byla homologována verze R4 a mechanici ji dovezli z Itálie. Změna nastala za volantem Fabie R2, kam se posadí Jan Černý s Pavlem Kohoutem, kteří absolvovali ne zrovna povedenou portugalskou rally v rámci WRC Academy.
Užít si Šumavu ale za volantem dvoukolky si chce Emi Triner, který se posadí do Fabie ve třídě 7 (A5). Po několika anoncích snad přijede Tamrazov s Fiestou S2000. Pojede také opravený Lancer Orsáka po havárii na Valašské Rally. Navázat na úspěch z Valašky bude chtít Martin Bujáček.
Pochodeň dvoukolek budou držet již zmiňovaný Jan Černý, ale také trio S1600 Dunovský, Pondělíček, Skoupil. Nebudou chybět rychlá Clia Trojana, Matyse a Kravce. Mrštné maxíky Srba, Svačiny a Hondy Březíka a Kulajty.
Na soutěžící čeká v pátek tradiční Činovský kruh a poté dvakrát dvě RZ se servisním parkem v Janovicích nad Úhlavou. V sobotu se jede tradiční vimperská část, tedy osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích.
Celkově má soutěž 184 ostrých závodních kilometrů z celkovou délkou soutěže 565 km. Nejdelší RZ je RZ 6,10 Poduklín – Kváskovice, který měří 17,56 km. Nejkratší je 7,11 Mačice – Hoslovice a to 10,37 km.
První rychlostní zkouška startuje v pátek 8.4. v 1630. Výsledky a dění z trati budeme přinášet i na našem webu.
Seznam přihlášenýchMapy soutěže3D průlet RZČasový HarmonogramStartovní listina Rally legend
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?