Posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza pokračují i na druhé soutěží českého rally mistrovství za volantem speciálu Peugeot 207 S2000 Evolution. Na západě Čech, v okolí Klatov, se pokusí získat první letošní vítězství v novém týmu podporovaném společnostmi DELIMAX a PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA.
Český rally šampionát nabírá obrátky. Dva týdny po úvodní Valašské rally pokračuje sedmidílný seriál druhým podnikem, 46. Mogul Rally Šumava Klatovy. Fanoušky jednoduše pojmenovaná „Šumava“ je nejstarší českou automobilovou soutěží a technické úseky na Vimpersku patří mezi jedny z nejnáročnějších a nejkrásnějších u nás. Posádka Valoušek-Hrůza, úřadující mistři ČR, tady loni slavila vítězství a letos má stejný cíl.
„Vždy se snažím myslet raději na budoucnost, ale tentokrát udělám výjimku a ještě jednou vzpomenu na Valašku, kde jsme boj o druhé místo s Romanem Krestou prohráli o jednu desetinu. Připomínám to proto, že na tom je vidět neskutečná vyrovnanost českého šampionátu. Se Zdeňkem uděláme všechno proto, abychom Šumavu vyhráli. Situaci ulehčuje absence Honzy Kopeckého, ale stále tady je Kresta a také Pech, který nasadí vylepšenou techniku. O to víc se na vzájemné souboje těším,“ komentuje situaci před druhou soutěží Pavel Valoušek. Ten čtrnáctidenní pauzu mezi závody vyplnil zejména fyzickou přípravou. Soutěžní Peugeot 207 S2000 se připravoval v Belgii v dílnách Kronosu. Rally Šumava startuje v pátek 8. dubna v 16:15 hodin na náměstí Míru v Klatovech. Cíl je naplánován na stejném místě o den později. Páteční etapa šumavské soutěže se odjede na třech úsecích, včetně divácky populárního okruhu Čínov. V sobotu čekají na posádky čtyři úseky ve dvou průjezdech.
Průběžný stav Mediasport MMČR 2011 (po 1/7): 1. Kopecký 50, 2. Kresta 36, 3. Valoušek 31, 4. Pech 21, 5. Tlusťák 14.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.