Po dlouhých patnácti týdnech zimního spánku se na Valašskou rally probudil i Václav Dunovský se spolujezdcem Petrem Machů. V nové sezóně zůstala posádka věrna vozu Suzuki Ignis S1600 i týmu Sparrow racing team, ale za to vyměnila podniky, v nichž bude startovat. Malé vystřídají velké.
A tak jsme na startu Valašské rally s netrpělivostí očekávali, jak se mistr A6 pro 2010 Václav Dunovský ukáže jak v nočních RZ, tak v nabité třídě 5. Třída 5 pod svým názvem skrývá nejednu kategorii vozidel. Sloučily se v ní nejen všechny S1600, ale i R3 a R3T. A právě zejména dvoulitrové vozy R3 slibovaly nasazení laťky výkonu velmi vysoko.Na start první páteční RZ se postavilo hned třináct vozů zařazených do nové třídy 5, z nichž hlavně špičkové Citroëny C2 S1600 mohly Dunovskému zkazit náladu. Chmury však prozatím zahnalo nádherné počasí během dvoudenních seznamovaček. Dunovský se po dlouhé rallyové pauze s psaním rozpisu trochu pral: „Po zimě šlo vše trochu pomaleji, ale rozpis jsme vytvořili maximálně poctivě, protože v noci a na pro nás neznámých RZ by každá chyba znamenala velký problém.“ Všechny rychlostky v kotárech byly velmi rychlé, ale také moc hezké a náročné. Perlou závodu pak byl Santov se svou obrovskou sportovní hodnotou a velmi zajímavou délkou 25km. Ještě před startem posádka stihla relaxovat návštěvou dorosteneckého hokeje ve Vsetíně, kde ve dvou zápasech kluci sledovali vyřazení pražské Slavie. Po řádné relaxaci už naskočili do Suzuki Ignis a hurá na shakedown. Ten projela posádka dvakrát, aby ještě přenastavila zadní část vozu a všechno tak bylo připraveno na závod.Za sucha a tepla vyrazil poděbradský pilot opatrně do první etapy. „Bál jsem se chyby jako čert kříže. Ale auto fungovalo na jedničku a první zkouška se nám jela pohodlně,“ komentuje start do Valašské rally Dunovský. Na druhé RZ potkalo posádku totéž, co posádky ostatní: rozvířený prach od předchozích projíždějících. Dunovskému se k tomu ještě přidalo mlžení předního skla, takže o zábavu bylo postaráno. Díky dobře připravenému rozpisu ale žádnou velkou ztrátu nenachytali. Jedinou ztrátu 5s tak představovala penalizace za ťuknutí do retardéru. Dunovský to komentuje s lehkým úsměvem: „Přiznávám se, nebyl tam ani prach a ani zamlžené sklo. Už se je prostě musím naučit!“Druhou večerní sekci Dunovský s Machů projeli svižně a bez zbytečného rizika. Odměnou za to pak byly vyhrané RZ. Po páteční etapě tak byl Dunovský s náskokem téměř 25s před druhým Jiřím Skoupilem na Citroënu S1600. Třetí dojel o další minutu a čtvrt později Milan Kneifel s Renaultem Clio R3.Dunovský s Machů se do sobotního rána probudili s úsměvem a novou energií do vítězství. Jediné, co jim nešlo z hlavy, byla předpověď počasí. Vše nasvědčovalo tomu, že bude pršet. Nakonec ale k všeobecné radosti zůstalo sucho. Ve druhé etapě jel Dunovský opět svižně, i když se na trati mnohde potýkal s velkým množstvím nečistot, s kterým si nevěděl moc rady. Avšak na časech se to neprojevilo. Dunovský přehledně vyhrál před Skoupilem obě ranní erzety. Jejich odpolední opakování pak přineslo ještě zdvojnásobení hodnot náskoků v každé z nich. Před Santovem měli Dunovský s Machů už rovnou minutu před druhými Skoupilem s Volfem. Na třetí místo se před Kneifela vecpal Polák Jan Chmielewski na Citroënu DS3 R3T. Kneifel na něj před poslední sekcí ztrácel necelých sedm vteřin.S velkým náskokem si první průjezd Santovem Dunovský velmi užil. „Byl to první tak dlouhý test se Suzankou a byla to nádhera. Klidně bychom si nějaký ten kilometr ještě přidali,“ komentuje Dunovský dlouhou rychlostní zkoušku. Spokojenost jezdce se projevila i v časových odstupech. Na téměř 25km Dunovský „naložil“ Skoupilovi skoro 35s. Posádka ovšem nezajížděla dobré časy jen ve své třídě. S grácií překonala všechny vozy ze třídy 6 a mnoho také ze třídy 3.Závěrečná RZ začala být zajímavá už při startu. Nad Valašským Meziříčím se honily mraky, které definitivně zavalily i okolní kopce. Dunovský odstartoval na suchých pneu, byť se zapnutými stěrači. „Snažili jsme si hlídat situaci. V momentě, kdy jsme viděli kolem odstaveného Miru Tarabuse s R2, bylo jasné, že je potřeba jen dojet - což se podařilo,“ shrnuje Machů. Valašská rally je pro Dunovského obrovským úspěchem a tím nejlepším vstupem do sezóny 2011. První místo ve třídě 5 s náskokem dvou minut a téměř padesáti vteřin, první místo ve dvoukolkách a patnácté místo v absolutním pořadí. O tom se jistě Dunovskému ani Machů před prvním letošním startem v MMČR ani nesnilo. „Mockrát děkujeme celému Sparrow racing teamu za ty nejlepší podmínky, které nám pro soutěž přichystali. Také našemu poděbradskému vedení. Petrovi díky za perfektní práci a zázemí během soutěže. Děkujeme našim partnerům, kteří nám umožnili plány pro sezónu 2011 uvádět v realitu. A také našim fanouškům, jejichž podpora byla skvělá a strašně důležitá. Jsme opravdu rádi za takový start do sezóny. Na druhou stranu jsme si nastavili laťku vysoko a nesmíme usnout na vavřínech. Navíc všichni víme, že první vlaštovka jaro nedělá...“ uzavírá s úsměvem Bonver Valašskou rally 2011 Václav Dunovský.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.