Po dlouhých patnácti týdnech zimního spánku se na Valašskou rally probudil i Václav Dunovský se spolujezdcem Petrem Machů. V nové sezóně zůstala posádka věrna vozu Suzuki Ignis S1600 i týmu Sparrow racing team, ale za to vyměnila podniky, v nichž bude startovat. Malé vystřídají velké.
A tak jsme na startu Valašské rally s netrpělivostí očekávali, jak se mistr A6 pro 2010 Václav Dunovský ukáže jak v nočních RZ, tak v nabité třídě 5. Třída 5 pod svým názvem skrývá nejednu kategorii vozidel. Sloučily se v ní nejen všechny S1600, ale i R3 a R3T. A právě zejména dvoulitrové vozy R3 slibovaly nasazení laťky výkonu velmi vysoko.Na start první páteční RZ se postavilo hned třináct vozů zařazených do nové třídy 5, z nichž hlavně špičkové Citroëny C2 S1600 mohly Dunovskému zkazit náladu. Chmury však prozatím zahnalo nádherné počasí během dvoudenních seznamovaček. Dunovský se po dlouhé rallyové pauze s psaním rozpisu trochu pral: „Po zimě šlo vše trochu pomaleji, ale rozpis jsme vytvořili maximálně poctivě, protože v noci a na pro nás neznámých RZ by každá chyba znamenala velký problém.“ Všechny rychlostky v kotárech byly velmi rychlé, ale také moc hezké a náročné. Perlou závodu pak byl Santov se svou obrovskou sportovní hodnotou a velmi zajímavou délkou 25km. Ještě před startem posádka stihla relaxovat návštěvou dorosteneckého hokeje ve Vsetíně, kde ve dvou zápasech kluci sledovali vyřazení pražské Slavie. Po řádné relaxaci už naskočili do Suzuki Ignis a hurá na shakedown. Ten projela posádka dvakrát, aby ještě přenastavila zadní část vozu a všechno tak bylo připraveno na závod.Za sucha a tepla vyrazil poděbradský pilot opatrně do první etapy. „Bál jsem se chyby jako čert kříže. Ale auto fungovalo na jedničku a první zkouška se nám jela pohodlně,“ komentuje start do Valašské rally Dunovský. Na druhé RZ potkalo posádku totéž, co posádky ostatní: rozvířený prach od předchozích projíždějících. Dunovskému se k tomu ještě přidalo mlžení předního skla, takže o zábavu bylo postaráno. Díky dobře připravenému rozpisu ale žádnou velkou ztrátu nenachytali. Jedinou ztrátu 5s tak představovala penalizace za ťuknutí do retardéru. Dunovský to komentuje s lehkým úsměvem: „Přiznávám se, nebyl tam ani prach a ani zamlžené sklo. Už se je prostě musím naučit!“Druhou večerní sekci Dunovský s Machů projeli svižně a bez zbytečného rizika. Odměnou za to pak byly vyhrané RZ. Po páteční etapě tak byl Dunovský s náskokem téměř 25s před druhým Jiřím Skoupilem na Citroënu S1600. Třetí dojel o další minutu a čtvrt později Milan Kneifel s Renaultem Clio R3.Dunovský s Machů se do sobotního rána probudili s úsměvem a novou energií do vítězství. Jediné, co jim nešlo z hlavy, byla předpověď počasí. Vše nasvědčovalo tomu, že bude pršet. Nakonec ale k všeobecné radosti zůstalo sucho. Ve druhé etapě jel Dunovský opět svižně, i když se na trati mnohde potýkal s velkým množstvím nečistot, s kterým si nevěděl moc rady. Avšak na časech se to neprojevilo. Dunovský přehledně vyhrál před Skoupilem obě ranní erzety. Jejich odpolední opakování pak přineslo ještě zdvojnásobení hodnot náskoků v každé z nich. Před Santovem měli Dunovský s Machů už rovnou minutu před druhými Skoupilem s Volfem. Na třetí místo se před Kneifela vecpal Polák Jan Chmielewski na Citroënu DS3 R3T. Kneifel na něj před poslední sekcí ztrácel necelých sedm vteřin.S velkým náskokem si první průjezd Santovem Dunovský velmi užil. „Byl to první tak dlouhý test se Suzankou a byla to nádhera. Klidně bychom si nějaký ten kilometr ještě přidali,“ komentuje Dunovský dlouhou rychlostní zkoušku. Spokojenost jezdce se projevila i v časových odstupech. Na téměř 25km Dunovský „naložil“ Skoupilovi skoro 35s. Posádka ovšem nezajížděla dobré časy jen ve své třídě. S grácií překonala všechny vozy ze třídy 6 a mnoho také ze třídy 3.Závěrečná RZ začala být zajímavá už při startu. Nad Valašským Meziříčím se honily mraky, které definitivně zavalily i okolní kopce. Dunovský odstartoval na suchých pneu, byť se zapnutými stěrači. „Snažili jsme si hlídat situaci. V momentě, kdy jsme viděli kolem odstaveného Miru Tarabuse s R2, bylo jasné, že je potřeba jen dojet - což se podařilo,“ shrnuje Machů. Valašská rally je pro Dunovského obrovským úspěchem a tím nejlepším vstupem do sezóny 2011. První místo ve třídě 5 s náskokem dvou minut a téměř padesáti vteřin, první místo ve dvoukolkách a patnácté místo v absolutním pořadí. O tom se jistě Dunovskému ani Machů před prvním letošním startem v MMČR ani nesnilo. „Mockrát děkujeme celému Sparrow racing teamu za ty nejlepší podmínky, které nám pro soutěž přichystali. Také našemu poděbradskému vedení. Petrovi díky za perfektní práci a zázemí během soutěže. Děkujeme našim partnerům, kteří nám umožnili plány pro sezónu 2011 uvádět v realitu. A také našim fanouškům, jejichž podpora byla skvělá a strašně důležitá. Jsme opravdu rádi za takový start do sezóny. Na druhou stranu jsme si nastavili laťku vysoko a nesmíme usnout na vavřínech. Navíc všichni víme, že první vlaštovka jaro nedělá...“ uzavírá s úsměvem Bonver Valašskou rally 2011 Václav Dunovský.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?