Víkendovou Valašskou rally startuje nejenom nový ročník českého rally mistrovství, ale také fungování nového Peugeot Delimax Total Teamu. Posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza v týmových barvách usedá do Peugeotu 207 S2000 s cílem stanout v této úvodní soutěži českého rally seriálu na stupních vítězů a co nejvíce se sžít s novým vozem, s nímž se pokusí o získání letošního titulu mistrů ČR. Odborníci se shodují, že začíná jedna z nejvyhrocenějších sezon českého rallysportu.
V neděli dorazil z Belgie na území ČR soutěžní vůz Peugeot 207 S2000, aby už v pondělí ráno vyrazil na své první testovací kilometry pro ladění formy na české rally mistrovství. Za volantem neseděl nikdo jiný než Pavel Valoušek. Úřadující český mistr během následujících dvou dní natestoval v okolí Kroměříže rovných 200 ostrých kilometrů, během kterých si posádka zvykala na nové auto a zkoušela vyladit nastavení podvozku pro uskákaný a zaprášený povrch Valašské rally. Cílem bylo také sžití se s novým týmem, kde vedle Čechů pracují také Belgičané, Francouzi a Britové.„Dvě stě kilometrů je ideální porce pro seznámení se s autem. Nejdříve jsme si museli přizpůsobit interiér a nastavit sedačky, potom už jsme se vrhli na podvozek. Ten byl ale dobře připravený už v základu a my jsme vlastně jenom doladili detaily tak, aby dobře fungoval na valašských erzetách. Po zimě zůstalo na trati mnoho štěrkového posypu a bude to klouzat,“ vysvětluje Pavel Valoušek klíčové momenty předstartovních příprav. A první dojmy z Peugeotu 207 S2000? „Auto znám už z mého startu na Barum Rally v roce 2008, takže mě nepřekvapila jeho špičková ovladatelnost. Velmi mile mě ale překvapil pružný motor. Celkově mám z auta radost, protože jsme od Peugeotu dostali konkurenceschopný stroj!“ uzavírá Valoušek.
Přímo na Valašské Rally bude na hladký chod nového týmu dohlížet Marc Van Dalen z belgické stáje Kronos, která připravuje auto pro Peugeot Delimax Total Team. Pozitivní náladu v zázemí nového českého týmu dokresluje i vyjádření Yanna Carnoy, generálního ředitele společnosti Peugeot Česká republika. „Na posádce je vidět, jak veliké mají odhodlání vyhrát. V našich koncesionářích a zaměstnancích filiálky teď mají řadu příznivců, kteří jim budou fandit. Jak silnou základna fanoušků Pavel a Zdeněk mají jsme se přesvědčili před dvěma dny na první autogramiádě u našeho koncesionáře Samohýl Auto ve Zlíně, kam zamířily davy návštěvníků.“Jeho slova doplňuje také Jan Vrba, generální ředitel potravinářské společnosti Deliamax: „Delimax se ve světě motoristického sportu pohybuje teprve třetí sezonu. Za tu dobu jsme se naučili, že v rally může být do posledního okamžiku vše jinak a to jak na trati, tak i v zákulisí. Proto jsem rád, že se nám podařilo pro Pavla a Zdeňka zajistit takové podmínky, díky kterým mohou myslet na obhajobu českého titulu.“ Doplňující informace:Posádka Valoušek - Hrůza má k dispozici zcela nový speciál Peugeot 207 S2000 Evolution 2011 zahrnující všechny vývojové změny, které připravila divize Peugeot Sport pro rok 2011. O provoz vozu se bude starat belgická stáj Kronos, která v minulosti připravovala techniku pro týmy Peugeot UK či Peugeot BELUX a pro jiné významné mezinárodní projekty.Valašská rally je úvodním podnikem sedmidílného českého rally mistrovství. Tradiční soutěž odstartuje v pátek 25. března v 17:15 z náměstí ve Valašském Meziříčí a na posádky v první etapě čekají čtyři noční rychlostní zkoušky. Ve druhé etapě se soutěžící budou muset vypořádat se šesti rychlostními testy, z nichž poslední dva obstará dvojí průjezd téměř 25 kilometrů dlouhou rychlostní zkouškou Bystřička, která patří k nejtěžším RZ u nás. Cílem na náměstí ve Valašském Meziříčí projede první soutěžní vozidlo v sobotu krátce před sedmnáctou hodinou po absolvování celé trati Valašské rally v délce přes 260 kilometrů
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?