Víkendovou Valašskou rally startuje nejenom nový ročník českého rally mistrovství, ale také fungování nového Peugeot Delimax Total Teamu. Posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza v týmových barvách usedá do Peugeotu 207 S2000 s cílem stanout v této úvodní soutěži českého rally seriálu na stupních vítězů a co nejvíce se sžít s novým vozem, s nímž se pokusí o získání letošního titulu mistrů ČR. Odborníci se shodují, že začíná jedna z nejvyhrocenějších sezon českého rallysportu.
V neděli dorazil z Belgie na území ČR soutěžní vůz Peugeot 207 S2000, aby už v pondělí ráno vyrazil na své první testovací kilometry pro ladění formy na české rally mistrovství. Za volantem neseděl nikdo jiný než Pavel Valoušek. Úřadující český mistr během následujících dvou dní natestoval v okolí Kroměříže rovných 200 ostrých kilometrů, během kterých si posádka zvykala na nové auto a zkoušela vyladit nastavení podvozku pro uskákaný a zaprášený povrch Valašské rally. Cílem bylo také sžití se s novým týmem, kde vedle Čechů pracují také Belgičané, Francouzi a Britové.„Dvě stě kilometrů je ideální porce pro seznámení se s autem. Nejdříve jsme si museli přizpůsobit interiér a nastavit sedačky, potom už jsme se vrhli na podvozek. Ten byl ale dobře připravený už v základu a my jsme vlastně jenom doladili detaily tak, aby dobře fungoval na valašských erzetách. Po zimě zůstalo na trati mnoho štěrkového posypu a bude to klouzat,“ vysvětluje Pavel Valoušek klíčové momenty předstartovních příprav. A první dojmy z Peugeotu 207 S2000? „Auto znám už z mého startu na Barum Rally v roce 2008, takže mě nepřekvapila jeho špičková ovladatelnost. Velmi mile mě ale překvapil pružný motor. Celkově mám z auta radost, protože jsme od Peugeotu dostali konkurenceschopný stroj!“ uzavírá Valoušek.
Přímo na Valašské Rally bude na hladký chod nového týmu dohlížet Marc Van Dalen z belgické stáje Kronos, která připravuje auto pro Peugeot Delimax Total Team. Pozitivní náladu v zázemí nového českého týmu dokresluje i vyjádření Yanna Carnoy, generálního ředitele společnosti Peugeot Česká republika. „Na posádce je vidět, jak veliké mají odhodlání vyhrát. V našich koncesionářích a zaměstnancích filiálky teď mají řadu příznivců, kteří jim budou fandit. Jak silnou základna fanoušků Pavel a Zdeněk mají jsme se přesvědčili před dvěma dny na první autogramiádě u našeho koncesionáře Samohýl Auto ve Zlíně, kam zamířily davy návštěvníků.“Jeho slova doplňuje také Jan Vrba, generální ředitel potravinářské společnosti Deliamax: „Delimax se ve světě motoristického sportu pohybuje teprve třetí sezonu. Za tu dobu jsme se naučili, že v rally může být do posledního okamžiku vše jinak a to jak na trati, tak i v zákulisí. Proto jsem rád, že se nám podařilo pro Pavla a Zdeňka zajistit takové podmínky, díky kterým mohou myslet na obhajobu českého titulu.“ Doplňující informace:Posádka Valoušek - Hrůza má k dispozici zcela nový speciál Peugeot 207 S2000 Evolution 2011 zahrnující všechny vývojové změny, které připravila divize Peugeot Sport pro rok 2011. O provoz vozu se bude starat belgická stáj Kronos, která v minulosti připravovala techniku pro týmy Peugeot UK či Peugeot BELUX a pro jiné významné mezinárodní projekty.Valašská rally je úvodním podnikem sedmidílného českého rally mistrovství. Tradiční soutěž odstartuje v pátek 25. března v 17:15 z náměstí ve Valašském Meziříčí a na posádky v první etapě čekají čtyři noční rychlostní zkoušky. Ve druhé etapě se soutěžící budou muset vypořádat se šesti rychlostními testy, z nichž poslední dva obstará dvojí průjezd téměř 25 kilometrů dlouhou rychlostní zkouškou Bystřička, která patří k nejtěžším RZ u nás. Cílem na náměstí ve Valašském Meziříčí projede první soutěžní vozidlo v sobotu krátce před sedmnáctou hodinou po absolvování celé trati Valašské rally v délce přes 260 kilometrů
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.