Václav Pech jun. s Petrem Uhlem jsou již připraveni na vstup do nové sezony automobilových soutěží, který o nadcházejícím víkendu zahájí Valašská rally.
Podle průběžných informacích o technice soupeřů čeká Pecha s Uhlem pravděpodobně jedna z nejnáročnějších sezon a v boji o titul mistra před startem prvního závodu figurují nejméně čtyři špičkové posádky. EuroOil team si nemohl dovolit zůstat pozadu a nastoupí sice se starou, ale pečlivě připravenou technikou. „Už se moc těšíme na první soutěž Mezinárodního mistrovství, které bude pro nás stejně jako loni prioritou. Konkurence bude letos opravdu velká a my se připravujeme v brzké době na přestavbu našeho mitsubishi do kategorie R4 jakmile bude homologovaná. Ta nám dovolí použít jiné nápravy, lepší podvozek a hlavně snížit hmotnost. Přes zimu jsme na autě pracovali, pokoušeli se jej ještě vylepšit a prošlo kompletní repasí. Bohužel kvůli katastrofě v Japonsku se pozdržela homologace R4 kitu, který je určen k přestavbě, a tak na Valašské rally odstartujeme ještě v kategorii produkčních vozů,“ vysvětluje Václav Pech jun.
Do první soutěže roku nemohl EuroOil team vstoupit nepřipravený a stejně jako v předchozích letech absolvoval dlouhý test, který prověřil jak techniku, tak posádku, ale i mechaniky týmu. „Naposledy v sobotu jsme na poměrně rychlé trati testovali u Tachova a najezdili tam dost kilometrů. Následně jsme se přesunuli k Příbrami na naši klasickou testovací trať, která je charakterem Valašce hodně podobná a nastavili podvozek na typ rychlostních zkoušek, které na Valašsku jsou. Pořádně se zapotili i mechanici, kteří si dvakrát cvičně vyzkoušeli výměnu převodovky a diferenciálu. Do auta jsme namontovali novou převodovku a ve Valašském Meziříčí pojedeme s novým nastavením diferenciálu,“ prozrazuje před pátečním startem Václav Pech jun.I přesto, že kompletní špička obměnila techniku a vyráží do bojů o titul s ještě lepšími vozy než loni, nechce EuroOil team rozhodně působit v roli outsidera a bude se znovu prát o nejvyšší příčky. Valašská rally odstartuje v pátek 25. března v 17:15 z náměstí ve Valašském Meziříčí a na posádky v první etapě čekají čtyři rychlostní zkoušky. Ve druhé etapě se soutěžící budou muset vypořádat se šesti rychlostními testy, z nichž poslední dva obstará dvojí průjezd téměř 25 kilometrů dlouhou rychlostní zkouškou Bystřička, která patří k nejtěžším RZ u nás. Cílem na náměstí ve Valašském Meziříčí projede první soutěžní vozidlo v sobotu krátce před sedmnáctou hodinou po absolvování celé trati Valašské rally v délce přes 260 kilometrů. Zveme srdečně všechny fanoušky motorismu k návštěvě Valašské rallye a držte nám, prosím, palce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.