Václav Pech jun. s Petrem Uhlem jsou již připraveni na vstup do nové sezony automobilových soutěží, který o nadcházejícím víkendu zahájí Valašská rally.
Podle průběžných informacích o technice soupeřů čeká Pecha s Uhlem pravděpodobně jedna z nejnáročnějších sezon a v boji o titul mistra před startem prvního závodu figurují nejméně čtyři špičkové posádky. EuroOil team si nemohl dovolit zůstat pozadu a nastoupí sice se starou, ale pečlivě připravenou technikou. „Už se moc těšíme na první soutěž Mezinárodního mistrovství, které bude pro nás stejně jako loni prioritou. Konkurence bude letos opravdu velká a my se připravujeme v brzké době na přestavbu našeho mitsubishi do kategorie R4 jakmile bude homologovaná. Ta nám dovolí použít jiné nápravy, lepší podvozek a hlavně snížit hmotnost. Přes zimu jsme na autě pracovali, pokoušeli se jej ještě vylepšit a prošlo kompletní repasí. Bohužel kvůli katastrofě v Japonsku se pozdržela homologace R4 kitu, který je určen k přestavbě, a tak na Valašské rally odstartujeme ještě v kategorii produkčních vozů,“ vysvětluje Václav Pech jun.
Do první soutěže roku nemohl EuroOil team vstoupit nepřipravený a stejně jako v předchozích letech absolvoval dlouhý test, který prověřil jak techniku, tak posádku, ale i mechaniky týmu. „Naposledy v sobotu jsme na poměrně rychlé trati testovali u Tachova a najezdili tam dost kilometrů. Následně jsme se přesunuli k Příbrami na naši klasickou testovací trať, která je charakterem Valašce hodně podobná a nastavili podvozek na typ rychlostních zkoušek, které na Valašsku jsou. Pořádně se zapotili i mechanici, kteří si dvakrát cvičně vyzkoušeli výměnu převodovky a diferenciálu. Do auta jsme namontovali novou převodovku a ve Valašském Meziříčí pojedeme s novým nastavením diferenciálu,“ prozrazuje před pátečním startem Václav Pech jun.I přesto, že kompletní špička obměnila techniku a vyráží do bojů o titul s ještě lepšími vozy než loni, nechce EuroOil team rozhodně působit v roli outsidera a bude se znovu prát o nejvyšší příčky. Valašská rally odstartuje v pátek 25. března v 17:15 z náměstí ve Valašském Meziříčí a na posádky v první etapě čekají čtyři rychlostní zkoušky. Ve druhé etapě se soutěžící budou muset vypořádat se šesti rychlostními testy, z nichž poslední dva obstará dvojí průjezd téměř 25 kilometrů dlouhou rychlostní zkouškou Bystřička, která patří k nejtěžším RZ u nás. Cílem na náměstí ve Valašském Meziříčí projede první soutěžní vozidlo v sobotu krátce před sedmnáctou hodinou po absolvování celé trati Valašské rally v délce přes 260 kilometrů. Zveme srdečně všechny fanoušky motorismu k návštěvě Valašské rallye a držte nám, prosím, palce.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.