Václav Pech jun. s Petrem Uhlem jsou již připraveni na vstup do nové sezony automobilových soutěží, který o nadcházejícím víkendu zahájí Valašská rally.
Podle průběžných informacích o technice soupeřů čeká Pecha s Uhlem pravděpodobně jedna z nejnáročnějších sezon a v boji o titul mistra před startem prvního závodu figurují nejméně čtyři špičkové posádky. EuroOil team si nemohl dovolit zůstat pozadu a nastoupí sice se starou, ale pečlivě připravenou technikou. „Už se moc těšíme na první soutěž Mezinárodního mistrovství, které bude pro nás stejně jako loni prioritou. Konkurence bude letos opravdu velká a my se připravujeme v brzké době na přestavbu našeho mitsubishi do kategorie R4 jakmile bude homologovaná. Ta nám dovolí použít jiné nápravy, lepší podvozek a hlavně snížit hmotnost. Přes zimu jsme na autě pracovali, pokoušeli se jej ještě vylepšit a prošlo kompletní repasí. Bohužel kvůli katastrofě v Japonsku se pozdržela homologace R4 kitu, který je určen k přestavbě, a tak na Valašské rally odstartujeme ještě v kategorii produkčních vozů,“ vysvětluje Václav Pech jun.
Do první soutěže roku nemohl EuroOil team vstoupit nepřipravený a stejně jako v předchozích letech absolvoval dlouhý test, který prověřil jak techniku, tak posádku, ale i mechaniky týmu. „Naposledy v sobotu jsme na poměrně rychlé trati testovali u Tachova a najezdili tam dost kilometrů. Následně jsme se přesunuli k Příbrami na naši klasickou testovací trať, která je charakterem Valašce hodně podobná a nastavili podvozek na typ rychlostních zkoušek, které na Valašsku jsou. Pořádně se zapotili i mechanici, kteří si dvakrát cvičně vyzkoušeli výměnu převodovky a diferenciálu. Do auta jsme namontovali novou převodovku a ve Valašském Meziříčí pojedeme s novým nastavením diferenciálu,“ prozrazuje před pátečním startem Václav Pech jun.I přesto, že kompletní špička obměnila techniku a vyráží do bojů o titul s ještě lepšími vozy než loni, nechce EuroOil team rozhodně působit v roli outsidera a bude se znovu prát o nejvyšší příčky. Valašská rally odstartuje v pátek 25. března v 17:15 z náměstí ve Valašském Meziříčí a na posádky v první etapě čekají čtyři rychlostní zkoušky. Ve druhé etapě se soutěžící budou muset vypořádat se šesti rychlostními testy, z nichž poslední dva obstará dvojí průjezd téměř 25 kilometrů dlouhou rychlostní zkouškou Bystřička, která patří k nejtěžším RZ u nás. Cílem na náměstí ve Valašském Meziříčí projede první soutěžní vozidlo v sobotu krátce před sedmnáctou hodinou po absolvování celé trati Valašské rally v délce přes 260 kilometrů. Zveme srdečně všechny fanoušky motorismu k návštěvě Valašské rallye a držte nám, prosím, palce.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?