Václav Pech jun. s Petrem Uhlem jsou již připraveni na vstup do nové sezony automobilových soutěží, který o nadcházejícím víkendu zahájí Valašská rally.
Podle průběžných informacích o technice soupeřů čeká Pecha s Uhlem pravděpodobně jedna z nejnáročnějších sezon a v boji o titul mistra před startem prvního závodu figurují nejméně čtyři špičkové posádky. EuroOil team si nemohl dovolit zůstat pozadu a nastoupí sice se starou, ale pečlivě připravenou technikou. „Už se moc těšíme na první soutěž Mezinárodního mistrovství, které bude pro nás stejně jako loni prioritou. Konkurence bude letos opravdu velká a my se připravujeme v brzké době na přestavbu našeho mitsubishi do kategorie R4 jakmile bude homologovaná. Ta nám dovolí použít jiné nápravy, lepší podvozek a hlavně snížit hmotnost. Přes zimu jsme na autě pracovali, pokoušeli se jej ještě vylepšit a prošlo kompletní repasí. Bohužel kvůli katastrofě v Japonsku se pozdržela homologace R4 kitu, který je určen k přestavbě, a tak na Valašské rally odstartujeme ještě v kategorii produkčních vozů,“ vysvětluje Václav Pech jun.
Do první soutěže roku nemohl EuroOil team vstoupit nepřipravený a stejně jako v předchozích letech absolvoval dlouhý test, který prověřil jak techniku, tak posádku, ale i mechaniky týmu. „Naposledy v sobotu jsme na poměrně rychlé trati testovali u Tachova a najezdili tam dost kilometrů. Následně jsme se přesunuli k Příbrami na naši klasickou testovací trať, která je charakterem Valašce hodně podobná a nastavili podvozek na typ rychlostních zkoušek, které na Valašsku jsou. Pořádně se zapotili i mechanici, kteří si dvakrát cvičně vyzkoušeli výměnu převodovky a diferenciálu. Do auta jsme namontovali novou převodovku a ve Valašském Meziříčí pojedeme s novým nastavením diferenciálu,“ prozrazuje před pátečním startem Václav Pech jun.I přesto, že kompletní špička obměnila techniku a vyráží do bojů o titul s ještě lepšími vozy než loni, nechce EuroOil team rozhodně působit v roli outsidera a bude se znovu prát o nejvyšší příčky. Valašská rally odstartuje v pátek 25. března v 17:15 z náměstí ve Valašském Meziříčí a na posádky v první etapě čekají čtyři rychlostní zkoušky. Ve druhé etapě se soutěžící budou muset vypořádat se šesti rychlostními testy, z nichž poslední dva obstará dvojí průjezd téměř 25 kilometrů dlouhou rychlostní zkouškou Bystřička, která patří k nejtěžším RZ u nás. Cílem na náměstí ve Valašském Meziříčí projede první soutěžní vozidlo v sobotu krátce před sedmnáctou hodinou po absolvování celé trati Valašské rally v délce přes 260 kilometrů. Zveme srdečně všechny fanoušky motorismu k návštěvě Valašské rallye a držte nám, prosím, palce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.