Po třech letech se na valašské kotáry vrací jezdec jednoho unikátního speciálu. Prvního podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky, Bonver Valašské Rally se zúčastní Petr Zedník, který je po dlouhá léta věrný značce s oválem ve znaku, Fordu.
Jezdec, který má za sebou již více jak osmdesát startů v MMMČR začínal s Ladou 1500, následovala Škoda 130L, poté přešel na supervýkonnou Lancii Delta HF Integrale aby od roku 1996 zůstal věrný značce Ford. Postupně na českých tratích vystřídal Ford Escort RS 2000, Ford Escort Maxi Kit Car a v roce 1996 přivezl „ne moc povedený“ speciál z dílen M-Sportu Ford Fiesta S1600. Přesto dokázal tento speciál doslova vypiplat a v roce 2008 s ním získat titul ve třídě A6.
S tímto speciálem se také naposledy představil divákům ve Valmezu. Bylo to právě v roce 2008 a společně se svým dlouholetým spolujezdcem Milanem Pražákem obsadili čtvrté místo ve třídě A6. V letošním roce však přichází další změna. Na trati Bonver Valašské rally se Petr Zedník sice objeví s Fordem Fiesta S1600, ale tentokrát v nové variantě Kit Car. Na horkém sedadle spolujezdce se tentokrát objeví Pavel Fišer. Bonver Valašská rally startuje 25. 3. v 17:15.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.