Přední jezdci z čela startovního pole jubilejního třicátého ročníku BONVER Valašská rally 2011 přijali pozvání organizátorů a zúčastnili se tiskové konference se zástupci sdělovacích prostředků. Před novináře usedli úřadující český šampion a vítěz loňské valašky Pavel Valoušek, evropský vicemistr v rally Antonín Tlusťák a valašskomeziříčský jezdec Roman Michalík, bývalý mistr světa a Evropy v enduro. Úvodní podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 slibuje kvalitní startovní pole a dramatické boje o vteřinky na rychlostních zkouškách.
„Před třemi týdny nám Škoda Motorsport rozvázala spolupráci. Času do prvního závodu sezony zbývalo opravdu málo a naším cílem bylo připravit v krátkém čase konkurenceschopné auto na čelní příčky,“ uvedl Pavel Valoušek na zlínské tiskové konferenci. Valouškovi se zásluhou silného partnera potravinářské společnosti Delimax podařilo dojednat v českém šampionátu start se špičkovým vozem Peugeot 207 S2000 specifikace 2011 z dílen Peugeot Sportu. Auto bude provozováno známým belgickým týmem Kronos, s nímž má dvojice Pavel Valoušek, Zdeněk Hrůza zkušenosti ze startu před třemi lety na domácí barumce. „Konkurence v českém šampionátu bude opět velká. K hlavním favoritům patří Honza Kopecký, Roman Kresta a Vašek Pech. Čeká nás tuhý souboj o desetinky a vteřinky na rychlostních zkouškách. Samozřejmě rádi bychom obhájili mistrovský titul,“ pověděl jednatřicetiletý jezdec Peugeot Delimax Total Teamu. Právě v loňském roce slavil otrokovický jezdec v okolí Valašského Meziříčí první výhru, která položila základ k pozdějšímu mistrovskému titulu. „Na loňský ročník valašky vzpomínám opravdu rád. Bojovalo se od prvních kilometrů až do posledního metru. Ani před závěrečnou rychlostní zkouškou nebyl znám vítěz. Byl to boj na ostří nože, ze kterého jsme nakonec odešli jako vítězové. Jednalo se o naše první velké vítězství v českém šampionátu. Určitě vzpomínám na valašku pouze v dobrém a velmi se těšíme na letošní start,“ řekl Pavel Valoušek, pro něhož byla loňská sezona doposud nejlepším rokem dosavadní kariéry. „Určitě se jednalo o skvělou sezonu. A to jak výsledkově, tak i po stránce výkonů. Pomýšlíme na obhajobu titulu, i když konkurence je velmi silná. Naším prvořadým úkolem je sžít se s novým autem,“ uzavřel žhavý favorit letošní BONVER Valašská rally 2011.
Jako první jezdec sjede ze startovní rampy na trať jubilejní Valašské rally zádveřický jezdec Antonín Tlusťák na voze Škoda Fabia S2000. Úřadující evropský vicemistr si vyjel priorotu FIA B a poveze nejnižší startovní číslo 1. „Valaška je pro nás domácí závod, který se jede prakticky za barákem. Pojedeme ji bez nutnosti bodovat a bez tlaku, zkrátka si ji chceme naplno užít. V letošním roce se zúčastníme kompletního seriálu jedenácti závodů mistrovství Evropy. Z českých soutěží se vedle barumky svezeme právě na valašce, objevíme se na Rallysprintu Kopná ve Slušovicích a snad i v Českém Krumlově, který je stále v jednání. Valašskou rally velmi dobře poznám, je výborně organizovaná a konkurence v českém šampionátu je rok od roku větší,“ řekl Antonín Tlusťák, otec tří dcer.
Přes zimní přestávku nenastaly žádné změny v jeho týmu. K dispozici je nadále rychlý vůz Škoda Fabia S2000, který prošel po sezoně kompletní repasí. Tým osvědčených mechaniků pod vedením Jirky Malčíka zůstal rovněž v osvědčené sestavě jako loni. Tlusťák má za sebou již úvodní start na regionální soutěži Rallye des Routes du Nord na severu Francie. „Nejeli jsme zde pro výsledek, neboť nám závod posloužil jako vítaný test. Jsou zde charakterem podobné tratě jako v Belgii při Ypres rally. Zkoušeli jsme různé variatny nastavení podvozku auta. V porovnání s loňskem jsme byli na kilometr tratě výrazně rychlejší. Zlepšení bylo patrné, ale máme ještě rezervy. Člověk musí neustále zrychlovat,“ pověděl devětadvacetiletý pilot, jehož bude již třetí sezonu navigovat Jan Škaloud. Tlusťáka čeká první start v mistrovství Evropy v polovině dubna na Rally Mille Miglia v Itálii, neboť úvodní evropský podnik v Řecku byl z finančních důvodů odvolán.„Letos se sejde v Evropě opět velmi kvalitní konkurence, neboť startovní pole je rok od roku kvalitnější. Budeme chtít zúročit zkušenosti z minulých let, neboť jsme startovali v minulosti na každém podniku. Pojedeme kompletní seriál včetně závodů v Turecku a na ostrově Madeira. Auto je výborně připraveno, chceme zajet co nejlepší výsledek,“ uzavřel Tlusťák.
Ve startovním poli jubilejní valašky se objeví i místní valašskomeziříčský jezdec Roman Michalík, bývalý mistr světa a Evropy v motocyklovém enduro. Před časem přesedlal na automobilové rally, i když letos se vrací opět do sedla motorky. „Před časem přišlo na motorce zranění a musel jsem enduro na chvíli opustit. Dal jsem se s partou kamarádů na rally. Valašku jedeme téměř z povinnosti, neboť se jedná o srdeční záležitost a domácí podnik,“ řekl populární „Palič“, jenž pojede opět s červeně zbarveným vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a na dveřích poveze startovní číslo 21. Přesto pro něho nebude rally v letošní sezoně prioritou. „Domluvili jsme se s kamarády, že se vrátíme zpět k enduru. Zúčastním se českého šampionátu, kde je konkurence stále větší. Uvidíme, jak nám vyjde úvodní závod. Snad jsem ještě na motorce nezapomněl jezdit,“ pověděl Michalík, který bude startovat se slovenskou licencí na motocyklu Beta 350-4T. Na sedadle spolujezdce v soutěžním vozidle nahradí Radima Oravu motoristický fotograf Pavel Kacerovský. „Vzhledem k přestupu k motorkám, jsem nemohl Radimovi slíbit celou sezonu v rally. Radim bude z těchto důvodů navigovat Iva Srba, zatímco na horké sedadlo vedle mě se posadí Pavel Kacerovský,“ upřesnil Michalík, nejlepší sportovec Zlínského kraje před pěti lety.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.