Přední jezdci z čela startovního pole jubilejního třicátého ročníku BONVER Valašská rally 2011 přijali pozvání organizátorů a zúčastnili se tiskové konference se zástupci sdělovacích prostředků. Před novináře usedli úřadující český šampion a vítěz loňské valašky Pavel Valoušek, evropský vicemistr v rally Antonín Tlusťák a valašskomeziříčský jezdec Roman Michalík, bývalý mistr světa a Evropy v enduro. Úvodní podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 slibuje kvalitní startovní pole a dramatické boje o vteřinky na rychlostních zkouškách.
„Před třemi týdny nám Škoda Motorsport rozvázala spolupráci. Času do prvního závodu sezony zbývalo opravdu málo a naším cílem bylo připravit v krátkém čase konkurenceschopné auto na čelní příčky,“ uvedl Pavel Valoušek na zlínské tiskové konferenci. Valouškovi se zásluhou silného partnera potravinářské společnosti Delimax podařilo dojednat v českém šampionátu start se špičkovým vozem Peugeot 207 S2000 specifikace 2011 z dílen Peugeot Sportu. Auto bude provozováno známým belgickým týmem Kronos, s nímž má dvojice Pavel Valoušek, Zdeněk Hrůza zkušenosti ze startu před třemi lety na domácí barumce. „Konkurence v českém šampionátu bude opět velká. K hlavním favoritům patří Honza Kopecký, Roman Kresta a Vašek Pech. Čeká nás tuhý souboj o desetinky a vteřinky na rychlostních zkouškách. Samozřejmě rádi bychom obhájili mistrovský titul,“ pověděl jednatřicetiletý jezdec Peugeot Delimax Total Teamu. Právě v loňském roce slavil otrokovický jezdec v okolí Valašského Meziříčí první výhru, která položila základ k pozdějšímu mistrovskému titulu. „Na loňský ročník valašky vzpomínám opravdu rád. Bojovalo se od prvních kilometrů až do posledního metru. Ani před závěrečnou rychlostní zkouškou nebyl znám vítěz. Byl to boj na ostří nože, ze kterého jsme nakonec odešli jako vítězové. Jednalo se o naše první velké vítězství v českém šampionátu. Určitě vzpomínám na valašku pouze v dobrém a velmi se těšíme na letošní start,“ řekl Pavel Valoušek, pro něhož byla loňská sezona doposud nejlepším rokem dosavadní kariéry. „Určitě se jednalo o skvělou sezonu. A to jak výsledkově, tak i po stránce výkonů. Pomýšlíme na obhajobu titulu, i když konkurence je velmi silná. Naším prvořadým úkolem je sžít se s novým autem,“ uzavřel žhavý favorit letošní BONVER Valašská rally 2011.
Jako první jezdec sjede ze startovní rampy na trať jubilejní Valašské rally zádveřický jezdec Antonín Tlusťák na voze Škoda Fabia S2000. Úřadující evropský vicemistr si vyjel priorotu FIA B a poveze nejnižší startovní číslo 1. „Valaška je pro nás domácí závod, který se jede prakticky za barákem. Pojedeme ji bez nutnosti bodovat a bez tlaku, zkrátka si ji chceme naplno užít. V letošním roce se zúčastníme kompletního seriálu jedenácti závodů mistrovství Evropy. Z českých soutěží se vedle barumky svezeme právě na valašce, objevíme se na Rallysprintu Kopná ve Slušovicích a snad i v Českém Krumlově, který je stále v jednání. Valašskou rally velmi dobře poznám, je výborně organizovaná a konkurence v českém šampionátu je rok od roku větší,“ řekl Antonín Tlusťák, otec tří dcer.
Přes zimní přestávku nenastaly žádné změny v jeho týmu. K dispozici je nadále rychlý vůz Škoda Fabia S2000, který prošel po sezoně kompletní repasí. Tým osvědčených mechaniků pod vedením Jirky Malčíka zůstal rovněž v osvědčené sestavě jako loni. Tlusťák má za sebou již úvodní start na regionální soutěži Rallye des Routes du Nord na severu Francie. „Nejeli jsme zde pro výsledek, neboť nám závod posloužil jako vítaný test. Jsou zde charakterem podobné tratě jako v Belgii při Ypres rally. Zkoušeli jsme různé variatny nastavení podvozku auta. V porovnání s loňskem jsme byli na kilometr tratě výrazně rychlejší. Zlepšení bylo patrné, ale máme ještě rezervy. Člověk musí neustále zrychlovat,“ pověděl devětadvacetiletý pilot, jehož bude již třetí sezonu navigovat Jan Škaloud. Tlusťáka čeká první start v mistrovství Evropy v polovině dubna na Rally Mille Miglia v Itálii, neboť úvodní evropský podnik v Řecku byl z finančních důvodů odvolán.„Letos se sejde v Evropě opět velmi kvalitní konkurence, neboť startovní pole je rok od roku kvalitnější. Budeme chtít zúročit zkušenosti z minulých let, neboť jsme startovali v minulosti na každém podniku. Pojedeme kompletní seriál včetně závodů v Turecku a na ostrově Madeira. Auto je výborně připraveno, chceme zajet co nejlepší výsledek,“ uzavřel Tlusťák.
Ve startovním poli jubilejní valašky se objeví i místní valašskomeziříčský jezdec Roman Michalík, bývalý mistr světa a Evropy v motocyklovém enduro. Před časem přesedlal na automobilové rally, i když letos se vrací opět do sedla motorky. „Před časem přišlo na motorce zranění a musel jsem enduro na chvíli opustit. Dal jsem se s partou kamarádů na rally. Valašku jedeme téměř z povinnosti, neboť se jedná o srdeční záležitost a domácí podnik,“ řekl populární „Palič“, jenž pojede opět s červeně zbarveným vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a na dveřích poveze startovní číslo 21. Přesto pro něho nebude rally v letošní sezoně prioritou. „Domluvili jsme se s kamarády, že se vrátíme zpět k enduru. Zúčastním se českého šampionátu, kde je konkurence stále větší. Uvidíme, jak nám vyjde úvodní závod. Snad jsem ještě na motorce nezapomněl jezdit,“ pověděl Michalík, který bude startovat se slovenskou licencí na motocyklu Beta 350-4T. Na sedadle spolujezdce v soutěžním vozidle nahradí Radima Oravu motoristický fotograf Pavel Kacerovský. „Vzhledem k přestupu k motorkám, jsem nemohl Radimovi slíbit celou sezonu v rally. Radim bude z těchto důvodů navigovat Iva Srba, zatímco na horké sedadlo vedle mě se posadí Pavel Kacerovský,“ upřesnil Michalík, nejlepší sportovec Zlínského kraje před pěti lety.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.