Citroën Racing Trophy CZ 2011 startuje na Valašce

Citroën
Citroën, foto: Citroën Sport
Josef Janoušek 22. března 2011 21:41
Sdílej:

První závodem v kalendáři Citroën Racing Trophy CZ bude ve dnech 25. – 26. března Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí. Na start sepostaví osm automobilů značky Citroën specifikace R3 a R2. V české premiéře dva vozy Citroën DS3 R3T a šest speciálů C2 R2 MAX.

Žhavá novinka francouzské značky Citroën DS3 R3T se objevila na soutěžních tratích v druhé polovině loňského roku a nyní konečně budou moci posoudit její kvality i čeští fanoušci. Ale paradoxně se dvěma polskými jezdci za volanty.

Jeden vůz bude pilotovat kvalitní polský jezdec Jan Chmielewski, jenž se na Valašsku prezentoval už v loňské sezoně s « maxem ». Druhým vozem z dílen Gekonu Racing bude disponovat Jaroslaw Koltun. Z tého dvojice může na finanční prémie v rámci CRT CZ pomýšlet pouze Chmielewski, jenž je přihlášen do polské trofeje.

Sestava jezdců s vozy Citroën C2 R2 MAX prošla během zimní přestávky zásadní proměnou. Letos do seriálu nezasáhnou Jan Černý, Tomáš Pletka ani Antonín Matys, naopak novými adepty na čelní příčky jsou Marcel Svačina, Petr Křížek, Ladislav Belinger a polský jezdec Szymon Kornicki.Na loňské výsledky bude chtít navázat rychlý Miroslav Březík, zkušenosti z pohárového závodění nechybí ani Pavlu Přibylovi. V průběhu sezony do CRT CZ naskočí rovněž Slovák Martin Kočí (od Krumlova) nebo další slovenský jezdec Špavelko a s modelem DS3 R3T Maďar Menyhért Krószer. „Jsem rád, že se potvrdila silná pozice Citroën Racing Trophy v českých podmínkách a počet účastníků se dále navýšil. Navíc věřím, že to nebude letos konečné číslo a deset účastníků na dalších závodech v kalendáři nemusí být nepřekonatelným snem. Bude zajímavé sledovat, jak dopadne konfrontace jezdců se zkušenostmi z předchozích startů s cé-dvojkami proti pomyslným nováčkům. Mnozí z nich mají už za sebou řadu kvalitních výsledků v jiným objemových kategoriích,“ říká promotér CRT CZ 2011 Tomáš Pletka. Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2011 25. – 26. března      Valašská rally Val. Meziříčí27. – 28. května      Rally Český Krumlov10. – 12. června      Agrotec Rally Hustopeče01. – 03. července   Bohemia Rally26. – 28. srpna        Barum rally Zlín23. – 24. září          Rally PříbramValašská rally je zároveň prvním podnikem, v jehož průběhu poběží tipovací soutěž o možnost svezení ve voze Citroën DS3 R3T při akci pořádané Citroënem Racing v Bělé pod Bezdězem před Rally Bohemia. Podmínky soutěže najdete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.