VIDEO: Polská posádka Chmielewski - Zawada pojedou se zbrusu novým Citroenem DS3 R3 na Valašské rally.
V loňské sezóně startoval Jan Chmielewski s Citroenem C2R2 MAX na našem území dvakrát. Na Rally Hustopeče jej zastavila havárie. Odstoupili z 29. místa absolutně a sedmého ve třídě A6. Rally Bohemia dokončili na 29. místě absolutně a třetím ve třídě A6.
Pro letošní rok plánují starty v polském šampionátu a není vykoučeno, že je uvidíme víckrát i u nás. První soutěž polského šampionátu, Rajd Lotos, absolvovali ještě za volantem Citroenu C2R2 MAX. A nevedlo se jim vůbec špatně, když vyhráli dvoukolky a skončili jedenáctí absolutně.
"Jsem moc rád, že už se podařilo dodělat nové auto. Moc mě těší zájem médií o nás. Pravý křest ohněm ale nastane příští víkend na tratích Valašské rally," říká Chmielewski a pokračuje "Pojedu s novým spolujezdcem, zkušeným Przemyslawem Zawadou. Je potřeba se naučit nové auto používat. Obecně se dá říct, že je to další test před dalším podnikem v Polsku, Rajd Swidnice. Máme v plánu kompletní miostrovství polska a tři starty v zahraničí," dokončuje Chmielewski
Citroen polské posádky bude mít na dveřích startovní číslo 31.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?