Náš klub si je vědom toho, že naše handrkování s tzv. národní sportovní autoritou mnohé lidi vůbec nezajímá a některé možná i otravuje, stejně jako nás.
Některé informace, se kterými se setkáváme, jsou ale natolik zkreslené, že není možné je mlčky přejít. Nám není dána jiná možnost se hájit, než svoje vyjádření zveřejnit, aby si mohl každý na celou věc vytvořit vlastní názor. To i s vědomím, že publikováním jiného názoru, než má „povolující složka“, se dopouštíme dalšího, v demokratické společnosti netolerovatelného přestupku.
Ve výpisu ze zápisu z jednání Sportovního svazu rally FAS AČR, konaného dne 13. 10. 2010, kde bylo na programu hodnocení Admiral rally (bohužel pro nás bez možnosti se jednání zúčastnit), uvádí ing. Rosický na adresu pořadatelů rally následující:
„- organizace a řízení rally bylo neobvyklé - jen velmi kusá komunikace mezi pořadateli a ostatními činovníky, pro diváky vydán dobře zpracovaný program, který se však opět neobešel bez invektiv vůči povolující složce, nevstřícný (konfrontační) byl přístup pořadatele k novým akreditačním požadavkům (pořadatel si doslova vynutil dalších 80 vest), členové SR i další účastníci zasedání považují za neúnosné trvale negativní postoje některých členů HRK a jim blízkých osob k povolující složce, spolupracujícím organizacím a jiným pořadatelům včetně publikování spekulativních informací
14.10.2010 – Rosický“
Ponechme pro tuto chvíli stranou úvahu, jak je vůbec v dnešní době možné, že Sportovní svaz rally FAS AČR na svém řádném zasedání projednává hodnocení určité rally a zatímco do jednání mohou zasahovat i nějací „další účastníci jednání“, i když nejsou členy svazu, tak zástupce pořadatele přizván není a není mu dána možnost si taková obvinění ani vyslechnout, ani se k nim vyjádřit. Takové jednání podle našeho názoru není v demokracii přípustné, v případě řešení záležitostí našeho klubu ve svazu rally bohužel běžné.
Co je ale podstatně horší, jsou lži, bezostyšně v textu uvedené na adresu našich pořadatelů. V zápise ing. Rosický píše: „nevstřícný (konfrontační) byl přístup pořadatele k novým akreditačním požadavkům (pořadatel si doslova vynutil dalších 80 vest)“. Na tomto konstatování není ani písmeno pravdy. Jak to bylo ve skutečnosti? Akreditační proces probíhal prostřednictvím webového systému firmy Select Media, stejně jako v případě ostatních podniků MČR a MMČR (s výjimkou Barum rally), bez jakýchkoli problémů. Problém nastal až v momentě, kdy pan Filip Schovánek odmítl akceptovat pořadatelem schválený počet vest pro kameramany JNK studia, které každoročně zpracovává pro pořadatele a hlavního sponzora smluvní prezentaci na DVD. Zdůrazňujeme, že pořadatel postupoval přesně v mezích NSŘ, resp. Přílohy č. 12, upravující podmínky akreditace médií. Podle čl. 1.2 „má každý pořadatel právo akreditovat na svůj podnik ad hoc další pracovníky médií a stanoví si svá pravidla pro tuto akreditaci“. Toto pan Schovánek nebyl ochoten akceptovat a odešel si stěžovat do místnosti sportovních komisařů, kde seděl ing. Rosický. Vrátil se po delší konzultaci s tím, že nám dává na výběr ze dvou možností: buď bez výjimky respektovat jeho rozhodnutí, nebo si akreditaci řešit sami na vlastní odpovědnost s tím, že pro tento účel nám předá potřebný počet jejich vest. Po poradě u ředitele rally jsme zvolili tu druhou z nabídnutých možností, která je v souladu s platnými řády. Na tom není nic nevstřícného ani konfrontačního.
Za druhé, není pravda, že si pořadatel „doslova vynutil dalších 80 vest“. Skutečnost, vycházející z přesné evidence tiskového střediska je následující:
Pořadatel vydal na základě akreditačního procesu pouze 68 vest, z toho 4 pro permanentní novináře FAS. Personál Mediasportu a ČT použil dalších 26 vlastních vest, které nevydával pořadatel. Takže pořadatel ve skutečnosti 80 vest ani nevydal, natož aby si navíc ještě „doslova vynutil dalších 80“, jak píše ing. Rosický.
Zbytek výše uvedeného citátu může svým pojetím spíše vyvolat vzpomínky na padesátá léta minulého století, než posloužit jako skutečné, konstruktivní hodnocení, protože v textu není vůbec nic konkrétního, co by bylo možno nějak řešit, je to jen taková špinavá agresivní mlha.
V posledním čísle časopisu Rally byl otištěn obsáhlý rozhovor s ing. Rosickým. Ani v něm si neodpustil v obdobném poloanonymním duchu vypustit několik informací, které v jeho podání a úpravě nemohou mít jiný účel, než dále špinit naši práci a jméno našeho klubu. Čím více se ve veřejnosti zvedá vlna protestů proti nepochopitelným krokům Svazu rally, vedených více osobními zájmy a sympatiemi než zájmem o rozvoj tohoto sportu, tím více pomluv se na adresu Hanáckého rally klubu objevuje. Naši lidé, odvádějící každoročně nesmírně odpovědnou a nikdy nikým nedoceněnou práci při organizování rally, nejsou ochotni nechat tyto pomluvy bez povšimnutí. Největší výhrady vznášejí k výrokům
- hlavním důvodem je spíše negativní vztah k federaci, k ostatním pořadatelům i činovníkům - někteří členové poukazovali na materiály publikované na internetu - nepravdy se objevují i v oficiálním programu soutěže nebo v tiskovém středisku - Vyškovští měli obrovské štěstí, že jim vyšlo počasí - problém vznikl s nadměrným požadavkem na vesty pro novinářeaby se kolem trati nevyskytovalo přebytečné množství fotografů - vyškovský pořadatel řešení navržené hlavním mediálním partnerem mistrovství a schválené svazem rally nechtěl respektovat a požadují, aby všechna obecně vyslovená nařčení byla konkretizována do takové podoby, že bude možno je buďto na konkrétních důkazech prokázat anebo vyvrátit.
Situace, kdy na straně jedné svaz rally nepřipouští naprosto žádnou kritiku svých kroků a dokonce sankcionuje toho, kdo se odváží popsat skutečný stav věci, ale na straně druhé sám publikuje nepravdivé informace, je víc než alarmující.
Je jasné, že za této situace jsou jakékoli úvahy o budoucnosti Admiral rally bezpředmětné. Svaz rally tento podnik momentálně nepotřebuje a je evidentní, že pro jeho sponzora má jiné, vhodnější využití.
Hanácký rally klub Vyškov
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.