Náš klub si je vědom toho, že naše handrkování s tzv. národní sportovní autoritou mnohé lidi vůbec nezajímá a některé možná i otravuje, stejně jako nás.
Některé informace, se kterými se setkáváme, jsou ale natolik zkreslené, že není možné je mlčky přejít. Nám není dána jiná možnost se hájit, než svoje vyjádření zveřejnit, aby si mohl každý na celou věc vytvořit vlastní názor. To i s vědomím, že publikováním jiného názoru, než má „povolující složka“, se dopouštíme dalšího, v demokratické společnosti netolerovatelného přestupku.
Ve výpisu ze zápisu z jednání Sportovního svazu rally FAS AČR, konaného dne 13. 10. 2010, kde bylo na programu hodnocení Admiral rally (bohužel pro nás bez možnosti se jednání zúčastnit), uvádí ing. Rosický na adresu pořadatelů rally následující:
„- organizace a řízení rally bylo neobvyklé - jen velmi kusá komunikace mezi pořadateli a ostatními činovníky, pro diváky vydán dobře zpracovaný program, který se však opět neobešel bez invektiv vůči povolující složce, nevstřícný (konfrontační) byl přístup pořadatele k novým akreditačním požadavkům (pořadatel si doslova vynutil dalších 80 vest), členové SR i další účastníci zasedání považují za neúnosné trvale negativní postoje některých členů HRK a jim blízkých osob k povolující složce, spolupracujícím organizacím a jiným pořadatelům včetně publikování spekulativních informací
14.10.2010 – Rosický“
Ponechme pro tuto chvíli stranou úvahu, jak je vůbec v dnešní době možné, že Sportovní svaz rally FAS AČR na svém řádném zasedání projednává hodnocení určité rally a zatímco do jednání mohou zasahovat i nějací „další účastníci jednání“, i když nejsou členy svazu, tak zástupce pořadatele přizván není a není mu dána možnost si taková obvinění ani vyslechnout, ani se k nim vyjádřit. Takové jednání podle našeho názoru není v demokracii přípustné, v případě řešení záležitostí našeho klubu ve svazu rally bohužel běžné.
Co je ale podstatně horší, jsou lži, bezostyšně v textu uvedené na adresu našich pořadatelů. V zápise ing. Rosický píše: „nevstřícný (konfrontační) byl přístup pořadatele k novým akreditačním požadavkům (pořadatel si doslova vynutil dalších 80 vest)“. Na tomto konstatování není ani písmeno pravdy. Jak to bylo ve skutečnosti? Akreditační proces probíhal prostřednictvím webového systému firmy Select Media, stejně jako v případě ostatních podniků MČR a MMČR (s výjimkou Barum rally), bez jakýchkoli problémů. Problém nastal až v momentě, kdy pan Filip Schovánek odmítl akceptovat pořadatelem schválený počet vest pro kameramany JNK studia, které každoročně zpracovává pro pořadatele a hlavního sponzora smluvní prezentaci na DVD. Zdůrazňujeme, že pořadatel postupoval přesně v mezích NSŘ, resp. Přílohy č. 12, upravující podmínky akreditace médií. Podle čl. 1.2 „má každý pořadatel právo akreditovat na svůj podnik ad hoc další pracovníky médií a stanoví si svá pravidla pro tuto akreditaci“. Toto pan Schovánek nebyl ochoten akceptovat a odešel si stěžovat do místnosti sportovních komisařů, kde seděl ing. Rosický. Vrátil se po delší konzultaci s tím, že nám dává na výběr ze dvou možností: buď bez výjimky respektovat jeho rozhodnutí, nebo si akreditaci řešit sami na vlastní odpovědnost s tím, že pro tento účel nám předá potřebný počet jejich vest. Po poradě u ředitele rally jsme zvolili tu druhou z nabídnutých možností, která je v souladu s platnými řády. Na tom není nic nevstřícného ani konfrontačního.
Za druhé, není pravda, že si pořadatel „doslova vynutil dalších 80 vest“. Skutečnost, vycházející z přesné evidence tiskového střediska je následující:
Pořadatel vydal na základě akreditačního procesu pouze 68 vest, z toho 4 pro permanentní novináře FAS. Personál Mediasportu a ČT použil dalších 26 vlastních vest, které nevydával pořadatel. Takže pořadatel ve skutečnosti 80 vest ani nevydal, natož aby si navíc ještě „doslova vynutil dalších 80“, jak píše ing. Rosický.
Zbytek výše uvedeného citátu může svým pojetím spíše vyvolat vzpomínky na padesátá léta minulého století, než posloužit jako skutečné, konstruktivní hodnocení, protože v textu není vůbec nic konkrétního, co by bylo možno nějak řešit, je to jen taková špinavá agresivní mlha.
V posledním čísle časopisu Rally byl otištěn obsáhlý rozhovor s ing. Rosickým. Ani v něm si neodpustil v obdobném poloanonymním duchu vypustit několik informací, které v jeho podání a úpravě nemohou mít jiný účel, než dále špinit naši práci a jméno našeho klubu. Čím více se ve veřejnosti zvedá vlna protestů proti nepochopitelným krokům Svazu rally, vedených více osobními zájmy a sympatiemi než zájmem o rozvoj tohoto sportu, tím více pomluv se na adresu Hanáckého rally klubu objevuje. Naši lidé, odvádějící každoročně nesmírně odpovědnou a nikdy nikým nedoceněnou práci při organizování rally, nejsou ochotni nechat tyto pomluvy bez povšimnutí. Největší výhrady vznášejí k výrokům
- hlavním důvodem je spíše negativní vztah k federaci, k ostatním pořadatelům i činovníkům - někteří členové poukazovali na materiály publikované na internetu - nepravdy se objevují i v oficiálním programu soutěže nebo v tiskovém středisku - Vyškovští měli obrovské štěstí, že jim vyšlo počasí - problém vznikl s nadměrným požadavkem na vesty pro novinářeaby se kolem trati nevyskytovalo přebytečné množství fotografů - vyškovský pořadatel řešení navržené hlavním mediálním partnerem mistrovství a schválené svazem rally nechtěl respektovat a požadují, aby všechna obecně vyslovená nařčení byla konkretizována do takové podoby, že bude možno je buďto na konkrétních důkazech prokázat anebo vyvrátit.
Situace, kdy na straně jedné svaz rally nepřipouští naprosto žádnou kritiku svých kroků a dokonce sankcionuje toho, kdo se odváží popsat skutečný stav věci, ale na straně druhé sám publikuje nepravdivé informace, je víc než alarmující.
Je jasné, že za této situace jsou jakékoli úvahy o budoucnosti Admiral rally bezpředmětné. Svaz rally tento podnik momentálně nepotřebuje a je evidentní, že pro jeho sponzora má jiné, vhodnější využití.
Hanácký rally klub Vyškov
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.