Aktualizace Cíl - Velmi dramatický průběh měly poslední tři rychlostní zkoušky Admiral rally Vyškov sedmého podniku Ecosun MČR ve sprintrally. Celkovým vítězem se nakonec stal Roman Kresta před dvojicí zahraničních jezdců Grzyb, Béreš.
Hned v úvodní RZ poslední sekce soutěže přišla další pohroma pro Romana Odložilíka. Předčasně odstartoval do rychlostní zkoušky a „vyfasoval“ další 10s penalizaci. Nejrychlejší při třetím průjezdu Račické vložky byl Melichárek před Krestou, který tak navýšil náskok na bez mála dvacet vteřin. Na ostatních pozicích se nic zásadního nezměnilo.
Doslova „průvan“ na čelních pozicích přinesla předposlední vložka. Tomáše Engeho postihl defekt. Jaroslav Melichárek poškodil WRC od Mitsubishi výletem mimo trať a Odložilíkovi vypověděla službu technika Citroenu Xsara WRC. Za s luxusním náskokem vedoucího Krestu se tak seřadili Grzyb, Peták a Béreš. Posledně dva jmenované dělili před závěrečnou rychlostní zkouškou jen2,3s. V té si s přehledem vítězství uhájil Roman Kresta a zpravil si tak chuť po nevydařené barumce. Zvítězil před Grzegorzem Grzybem a dalším zahraničním jezdcem „Dodi“ Bérešem, který se na medailový post probojoval vítězství v poslední RZ a „přeskočením“ Josefa Petáka.
Výsledky po RZ9 Komořanská 5,40km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Kašpárek T. Mitsubishi Lancer Evo IX 51:47,6 --- 2. Grzyb G.- Zawada P. Škoda Fabia S2000 +28,8 3. Béreš J. - Muller R. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:04,4 4. Peták J.- Benešová A. Peugeot 207 S2000 +1:07,6 5. Semerád J. - Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:22,2 6. Jelínek J. - Kotěna M. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:28,3 7. Enge T. - Ernst M. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:37,4 8. Sýkora J. - Plachý T. Mitsubishi Lancer Evo IX +2:13,7 9. Dohnal J. - Škardová M. Renault Clio S1600 +3:26,2 10. Brynda P. - Pekárek Z. Renault Clio R3 +3:51,5
Druhá sekce Admiral rally Vyškov přinesla změnu na medailových pozicích. Roman Odložilík odolává tlaku Romana Kresty a stále drží vedoucí pozici. Na třetí místo poskočil polský soutěžák Grzegorz Grzyb.
V druhé sekci překonal Roman Kresta svého jmenovce Odložilíka v poměru 2:1 na vyhrané rychlostní zkoušky a přiblížil se mu na „dostřel“ 2,8 sekundy. Za svými výkony z ranních rychlostních zkoušek zaostal Jaroslav Melichárek, který nejvíce ztratil na RZ5 (Pruská) a musel přenechat medailový post Grzybovy. Vyrovnaný výkon stále předvádí Tomáš Enge, který drží místo páté. Poslední sekce soutěže startuje v 15:14h. a vítězná posádka v cíli by měla být známa před pátou hodinou odpolední.
Výsledky po šesté RZ byly aktualizovány po zjištění faktu penalizace posádky startovního čísla 8 Roman Odložilík - Martin Tureček, kteří "vyfasovali" 10s za pozdní příjezd do časové kontroly 3C.
Výsledky po RZ6 Podivická 13,25km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kresta R. - Kašpárek T. Mitsubishi Lancer Evo IX 36:05,2 --- 2. Odložilí R. - Tureček R. Citroën Xsara WRC +7,2 3. Grzyb G.- Zawada P. Škoda Fabia S2000 +23,1 4. Melichárek J. - Lasevič R. Mitsubishi Lancer WRC +32,8 5. Enge T. - Ernst M. Mitsubishi Lancer Evo IX +37,0 6. Peták J.- Benešová A. Peugeot 207 S2000 +53,5 7. Semerád J. - Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +59,3 8. Jelínek J. - Kotěna M. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:09,1 9. Béreš J. - Muller R. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:17,8 10. Sýkora J. - Plachý T. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:46,8
Po třech rychlostních zkouškách Admiral rally Vyškov sedmého podniku Ecosun MČR ve sprintrally se na čele soutěže usadil Roman Odložilík s Citroënem Xsara WRC.
Jako „uragán“ vstoupili do soutěže jezdci z technikou WRC. První Komořanskou RZ vyhrál právě Odložilík před trojicí Melichárek (Mitsubishi Lancer WRC), Drotár (Škoda Fabia WRC) a Pantálek (Škoda Fabia WRC). Až za touto trojicí figurovali obhájce titulu Jarek Orsák (Mitsubishi Lancer Evo IX) a Roman Kresta (Mitsubishi Lancer Evo IX).Druhou vložku Račickou vyhrál opět Odložilík tentokrát před Krestou, Orsákem a dvojicí Grzyb (Škoda Fabia S2000), Peták (Peugeot 207 S2000). Ostatní jezdci na speciálech WRC na této vložce zaostávali. Do elitní desítky se probojoval jen Melichárek. Smůlu měl tradiční účastník spritového mistrovství Lumír Firla, kterého zradila technika – odstoupil pro závadu elektroinstalace.Třetí Podivická vložka měla konečně jiného vítěze v podobě speciálu Mitsubishi Lancer WRC řízené Jaroslavem Melichárkem. Druhý Kresta zaostal o pouhých devět desetin sekundy. Výborně se prezentoval poprvé letos startující Tomáš Enge (Mitsubishi Lancer Evo IX), který začíná velmi zrychlovat, v první RZ byl devátý poté sedmý a první průjezdy završil třetím místem na Podivické RZ.
Výsledky po RZ3 Podivická 13, 25km:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilí R. - Tureček R. Citroën Xsara WRC 16:28,9 --- 2. Kresta R. - Kašpárek T. Mitsubishi Lancer Evo IX +6,3 3. Melichárek J. - Lasevič R. Mitsubishi Lancer WRC +10,0 4. Grzyb G.- Zawada P. Škoda Fabia S2000 +13,7 5. Enge T. - Ernst M. Mitsubishi Lancer Evo IX +15,1 6. Peták J.- Benešová A. Peugeot 207 S2000 +24,2 7. Semerád J. - Ceplecha B. Mitsubishi Lancer Evo IX +30,2 8. Jelínek J. - Kotěna M. Mitsubishi Lancer Evo IX +30,4 9. Sýkora J. - Plachý T. Mitsubishi Lancer Evo IX +45,1 10. Vlček M. - Švajda P. Mitsubishi Lancer Evo IX +51,5Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?