Už zkraje ledna bylo potvrzeno, že i letos bude pokračovat projekt Citroën Racing Trophy CZ a nyní už jen několik desítek hodin zbývá do startu první soutěže sezony. Na úvod odstartuje do druhého ročníku CRT CZ šest posádek Citroënů C2 R2 Max, které se poperou o ještě zajímavější finanční prémie, než loni.
První soutěží letošního Mediasport MMČR je Sheron Valašská rally a piloti přihlášení do Citroën Racing Trophy CZ se znovu utkají s konkurencí ve třídách A6 (vyjma S1600) a A7.
Na seznamu přihlášených posádek figurují jak jména, která už známe z loňského ročníku CRT CZ, ale také nové tváře.
Jednoznačně největším favoritem na přední příčky je bezesporu Jan Černý, který i přes svůj mladý věk už teď patří k širší špičce české rallyové scény. Druhého ročníku Citroën Racing Trophy CZ se zúčastní Antonín Matys a také Tomáš Pletka, naopak duo nováčků ve složení Jakub Koudela a David Stavjaník čeká o nadcházejícím víkendu velká premiéra.
Stejně jako loni, i letos se do zápolení na českém území zapojí jeden jezdec z Polska. Tentokrát to bude Jan Chmielewski se spolujezdcem Robertem Hundlou (pojede až Český Krumlov a dále).
Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky:
1. Jan Černý - Pavel Kohout - Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys - Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka - František Rajnoha - Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela - Ondřej Vichtora - Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl - Citroën C2 R2 Max (pojede až Český Krumlov a dále)6. David Stavjaník - Aleš Petřvaldský - Citroën C2 R2 Max7. Jan Chmielewski – Robert Hundla - Citroën C2 R2 Max (pojede až Český Krumlov a dále)
Jak už jsme vás informovali v lednu, pozitivních změn doznalo také finanční ohodnocení úspěšných posádek. Za dobré výsledky tak budou Citroënem vypláceny vyšší finanční prémie.
V případě maximální úspěšnosti posádek „cé dvojek“ může být na finančních prémiích vyplaceno až 19.600 Euro.
Tabulka finančních odměn 2010
Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 2010
26.–28. března Sheron Valašská rally28.-30. května Rallye Český Krumlov18.-20. června Agrotec Rally Hustopeče2.- 4. července Rally Bohemia27.-29. srpna Barum Czech Rally Zlín24.-26. září Rally Příbram
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?