Už zkraje ledna bylo potvrzeno, že i letos bude pokračovat projekt Citroën Racing Trophy CZ a nyní už jen několik desítek hodin zbývá do startu první soutěže sezony. Na úvod odstartuje do druhého ročníku CRT CZ šest posádek Citroënů C2 R2 Max, které se poperou o ještě zajímavější finanční prémie, než loni.
První soutěží letošního Mediasport MMČR je Sheron Valašská rally a piloti přihlášení do Citroën Racing Trophy CZ se znovu utkají s konkurencí ve třídách A6 (vyjma S1600) a A7.
Na seznamu přihlášených posádek figurují jak jména, která už známe z loňského ročníku CRT CZ, ale také nové tváře.
Jednoznačně největším favoritem na přední příčky je bezesporu Jan Černý, který i přes svůj mladý věk už teď patří k širší špičce české rallyové scény. Druhého ročníku Citroën Racing Trophy CZ se zúčastní Antonín Matys a také Tomáš Pletka, naopak duo nováčků ve složení Jakub Koudela a David Stavjaník čeká o nadcházejícím víkendu velká premiéra.
Stejně jako loni, i letos se do zápolení na českém území zapojí jeden jezdec z Polska. Tentokrát to bude Jan Chmielewski se spolujezdcem Robertem Hundlou (pojede až Český Krumlov a dále).
Do Citroën Racing Trophy CZ se letos přihlásily tyto posádky:
1. Jan Černý - Pavel Kohout - Citroën C2 R2 Max2. Antonín Matys - Aleš Vaněček – Citroën C2 R2 Max3. Tomáš Pletka - František Rajnoha - Citroën C2 R2 Max4. Jakub Koudela - Ondřej Vichtora - Citroën C2 R2 Max5. Pavel Přibyl - Citroën C2 R2 Max (pojede až Český Krumlov a dále)6. David Stavjaník - Aleš Petřvaldský - Citroën C2 R2 Max7. Jan Chmielewski – Robert Hundla - Citroën C2 R2 Max (pojede až Český Krumlov a dále)
Jak už jsme vás informovali v lednu, pozitivních změn doznalo také finanční ohodnocení úspěšných posádek. Za dobré výsledky tak budou Citroënem vypláceny vyšší finanční prémie.
V případě maximální úspěšnosti posádek „cé dvojek“ může být na finančních prémiích vyplaceno až 19.600 Euro.
Tabulka finančních odměn 2010
Umístění Odměna1. 5 000 €2. 4 000 €3. 3 000 €4. 2 500 €5. 2 000 €6. 1 500 €7. 1 000 €8. 600 € Kalendář podniků Citroën Racing Trophy CZ 2010
26.–28. března Sheron Valašská rally28.-30. května Rallye Český Krumlov18.-20. června Agrotec Rally Hustopeče2.- 4. července Rally Bohemia27.-29. srpna Barum Czech Rally Zlín24.-26. září Rally Příbram
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?