V letošním roce se soutěžící a diváci mohou opět těšit na populární Lausitz cup na Česko, Polsko, Německém pomezí, jehož již třetí ročník odstartuje na přelomu dubna a května v Hrádku nad Nisou.
Pořadatelé do letošního ročníku poháru zařadili tři, již tradiční soutěže, z nichž úvodní Thermica Rally Lužické hory odstartuje v Hrádku nad Nisou. Druhá na konci srpna v Jeleniej Góře při 24. ročníku Rajdu Karkonoskeho a závěrečné finále obstará populární šotolinová soutěž Lauzits rally v Boxbergu a Weisswasseru.
Třetí ročník dozná i několik změn, z nichž nejzajímavější je snížení počtu absolvovaných podniků do celkového hodnocení ze tří na dva. Výraznou změnou je zařazení do mezinárodního Trabant cupu a pořadatelé se ještě snaží navázat spolupráci s pořadateli Euro Rally Challenge.Letošní pohár je součástí následujících soutěží:1. kolo - Thermica Rally Lužické hory v Hrádku nad Nisou (30.4.-1.5.2010) 2. kolo - Rajd Karkonoski v Jeleniej Góře (28.-29.8.2010) 3. kolo - Lausitz Rally v Boxbergu a Weisswasseru (15.-16.10.2010)Startovné v jednotlivé soutěži poháru 300 EUR divize OPEN:třída 1 do 1 000 ccmtřída 2 od 1 001 - 1 400 ccmtřída 3 od 1 401 - 1 600 ccmtřída 4 od 1 601 - 2 000 ccmtřída 5 přes 2 000 ccmCelková klasifikace:1. místo 500 EUR + 2 poháry2. místo 400 EUR + 2 poháry3. místo 300 EUR + 2 poháry4. místo 200 EUR + 2 poháry5. místo 100 EUR + 2 poháryKlasifikace ve třídách:1. místo 300 EUR + 2 poháry2. místo 200 EUR + 2 poháry3. místo 100 EUR + 2 poháry
zdroj: lausitzcup.pl
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?