Roman Stromšík bilancuje sezónu 2009

stromšík, roman
stromšík, roman, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 1. ledna 2010 22:17
Sdílej:

Stavba nového vozu, rozladění, průkopnické krůčky a ve finále post vicemistra, taková byla loňská rallyová sezona Romana Stromšíka. Valašský jezdec si našel v povánočním čase chvilku, aby zhodnotil uplynulou sezonu a zároveň poodhalil plány do letošních startů.

O Romanu Stromšíkovi je známé, že je zatížený na vozy značky Opel. Když na konci sezony 2008 oznámil jezdec z Hrachovce stavbu zcela nového vozu, bylo všem jasné, o jakou značku půjde. Váhání bylo pouze u typu. Roman se nemohl rozhodnout, zda jít do dieselové astry, nebo začít stavět corsu do třídy A7. Nakonec padla volba na corsu. Díky technickým potížím se nový vůz postavil na start až na třetí soutěži rallysprintového mistrovství - na Kopné. „Náš největší handicap byl v tom, že jsme se pustili do stavby auta, které doposud nikde v Evropě nejezdí. Proto jsme nemohli některá řešení problematických věcí s nikým konzultovat. Tudíž jsme se stali průkopníky, kteří sami vymýšlejí a zkouší.

 

Corsa byla zpočátku dosti poruchová, ale v průběhu sezony jsme dětské nemoci na autě vychytali. Největší problémy jsme měli s elektronickým řízením. To nás pořádně potrápilo ve čtyřech závodech, kdy řízení prakticky nefungovalo. Až když jsme elektronické řízení nahradili hydraulickým, jelo auto podle představ. Další problémy jsme měli s tlumiči. Zpočátku jsme byli samozřejmě z vozu a jeho problémů rozladěni, ale na konci roku jsme s naší prací na corse spokojeni,“ ohlédl se za premiérovou sezonou Opelu Corsa OPC Roman Stromšík. Odměnou za náročnou a vyčerpávající práci při stavbě corsy bylo pro posádku umístění v soutěžích. Roman Stromšík se spolujezdcem Petrem Měrkou startovali ve zbývajících šesti rallysprintech loňské sezony a v cíli vždy bodovali.

Dvakrát to bylo druhé místo ve třídě A7, dvakrát třetí a stejně tak i čtvrtá příčka ve třídě. „Kupodivu i když auto moc nefungovalo, tak se nám docela dařilo. V součtu bodů jsme nakonec obsadili druhé místo ve třídě A7 v rámci rallysprintů. S loňskou sezonou jsem tedy spokojený, i když mohla být určitě i lepší,“ uvedl Roman Stromšík. Na konci března odstartuje nová sezona domácí soutěží - Valašskou rally. Při slavnostním startu ve Valašském Meziříčí by neměla chybět  ani posádka Stromšík – Měrka. S největší pravděpodobností usednou kluci opět do Opelu Corsa OPC. Slova „s největší pravděpodobností“ jsou zcela na místě. Romanovi totiž nestačila jedna stavba vozu a již nyní spřádá nové plány.

 „Zřejmě se opět pustíme do stavby dalšího závodního vozu. Původně jsme si totiž mysleli, že corsa bude stačit soupeřům, ale není tomu tak. Ve třídě A7 budou letos zřejmě dominovat Renaulty Clia R3, se kterými se u nás roztrhl pytel. My bychom jim s úpravami, jaké umožňují řády, nestačili, proto asi půjdeme cestou jiného vozu. V této chvíli ještě nevím, co přesně to bude za auto. Určitě zůstanu věrný Opelu. Dokonce uvažuji o návratu do astry OPC, se kterou jsem závodil v roce 2008. Co se týká startů, prioritní pro nás bude rallysprintové mistrovství. K tomu přibude domácí Valašská rally,“ naznačil plány do letošní sezony Stromšík. Úvod nadcházející sezony tedy obstará corsa. O tom, s jakým autem bude posádka Stromšík – Měrka startovat dále, se necháme překvapit. A co říci na závěr? „Chtěl bych poděkovat hlavně rodině a všem kamarádům, kteří nám v průběhu roku pomáhali a drželi nám palce.“

 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.