Stavba nového vozu, rozladění, průkopnické krůčky a ve finále post vicemistra, taková byla loňská rallyová sezona Romana Stromšíka. Valašský jezdec si našel v povánočním čase chvilku, aby zhodnotil uplynulou sezonu a zároveň poodhalil plány do letošních startů.
O Romanu Stromšíkovi je známé, že je zatížený na vozy značky Opel. Když na konci sezony 2008 oznámil jezdec z Hrachovce stavbu zcela nového vozu, bylo všem jasné, o jakou značku půjde. Váhání bylo pouze u typu. Roman se nemohl rozhodnout, zda jít do dieselové astry, nebo začít stavět corsu do třídy A7. Nakonec padla volba na corsu. Díky technickým potížím se nový vůz postavil na start až na třetí soutěži rallysprintového mistrovství - na Kopné. „Náš největší handicap byl v tom, že jsme se pustili do stavby auta, které doposud nikde v Evropě nejezdí. Proto jsme nemohli některá řešení problematických věcí s nikým konzultovat. Tudíž jsme se stali průkopníky, kteří sami vymýšlejí a zkouší.
Corsa byla zpočátku dosti poruchová, ale v průběhu sezony jsme dětské nemoci na autě vychytali. Největší problémy jsme měli s elektronickým řízením. To nás pořádně potrápilo ve čtyřech závodech, kdy řízení prakticky nefungovalo. Až když jsme elektronické řízení nahradili hydraulickým, jelo auto podle představ. Další problémy jsme měli s tlumiči. Zpočátku jsme byli samozřejmě z vozu a jeho problémů rozladěni, ale na konci roku jsme s naší prací na corse spokojeni,“ ohlédl se za premiérovou sezonou Opelu Corsa OPC Roman Stromšík. Odměnou za náročnou a vyčerpávající práci při stavbě corsy bylo pro posádku umístění v soutěžích. Roman Stromšík se spolujezdcem Petrem Měrkou startovali ve zbývajících šesti rallysprintech loňské sezony a v cíli vždy bodovali.
Dvakrát to bylo druhé místo ve třídě A7, dvakrát třetí a stejně tak i čtvrtá příčka ve třídě. „Kupodivu i když auto moc nefungovalo, tak se nám docela dařilo. V součtu bodů jsme nakonec obsadili druhé místo ve třídě A7 v rámci rallysprintů. S loňskou sezonou jsem tedy spokojený, i když mohla být určitě i lepší,“ uvedl Roman Stromšík. Na konci března odstartuje nová sezona domácí soutěží - Valašskou rally. Při slavnostním startu ve Valašském Meziříčí by neměla chybět ani posádka Stromšík – Měrka. S největší pravděpodobností usednou kluci opět do Opelu Corsa OPC. Slova „s největší pravděpodobností“ jsou zcela na místě. Romanovi totiž nestačila jedna stavba vozu a již nyní spřádá nové plány.
„Zřejmě se opět pustíme do stavby dalšího závodního vozu. Původně jsme si totiž mysleli, že corsa bude stačit soupeřům, ale není tomu tak. Ve třídě A7 budou letos zřejmě dominovat Renaulty Clia R3, se kterými se u nás roztrhl pytel. My bychom jim s úpravami, jaké umožňují řády, nestačili, proto asi půjdeme cestou jiného vozu. V této chvíli ještě nevím, co přesně to bude za auto. Určitě zůstanu věrný Opelu. Dokonce uvažuji o návratu do astry OPC, se kterou jsem závodil v roce 2008. Co se týká startů, prioritní pro nás bude rallysprintové mistrovství. K tomu přibude domácí Valašská rally,“ naznačil plány do letošní sezony Stromšík. Úvod nadcházející sezony tedy obstará corsa. O tom, s jakým autem bude posádka Stromšík – Měrka startovat dále, se necháme překvapit. A co říci na závěr? „Chtěl bych poděkovat hlavně rodině a všem kamarádům, kteří nám v průběhu roku pomáhali a drželi nám palce.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?