Stavba nového vozu, rozladění, průkopnické krůčky a ve finále post vicemistra, taková byla loňská rallyová sezona Romana Stromšíka. Valašský jezdec si našel v povánočním čase chvilku, aby zhodnotil uplynulou sezonu a zároveň poodhalil plány do letošních startů.
O Romanu Stromšíkovi je známé, že je zatížený na vozy značky Opel. Když na konci sezony 2008 oznámil jezdec z Hrachovce stavbu zcela nového vozu, bylo všem jasné, o jakou značku půjde. Váhání bylo pouze u typu. Roman se nemohl rozhodnout, zda jít do dieselové astry, nebo začít stavět corsu do třídy A7. Nakonec padla volba na corsu. Díky technickým potížím se nový vůz postavil na start až na třetí soutěži rallysprintového mistrovství - na Kopné. „Náš největší handicap byl v tom, že jsme se pustili do stavby auta, které doposud nikde v Evropě nejezdí. Proto jsme nemohli některá řešení problematických věcí s nikým konzultovat. Tudíž jsme se stali průkopníky, kteří sami vymýšlejí a zkouší.
Corsa byla zpočátku dosti poruchová, ale v průběhu sezony jsme dětské nemoci na autě vychytali. Největší problémy jsme měli s elektronickým řízením. To nás pořádně potrápilo ve čtyřech závodech, kdy řízení prakticky nefungovalo. Až když jsme elektronické řízení nahradili hydraulickým, jelo auto podle představ. Další problémy jsme měli s tlumiči. Zpočátku jsme byli samozřejmě z vozu a jeho problémů rozladěni, ale na konci roku jsme s naší prací na corse spokojeni,“ ohlédl se za premiérovou sezonou Opelu Corsa OPC Roman Stromšík. Odměnou za náročnou a vyčerpávající práci při stavbě corsy bylo pro posádku umístění v soutěžích. Roman Stromšík se spolujezdcem Petrem Měrkou startovali ve zbývajících šesti rallysprintech loňské sezony a v cíli vždy bodovali.
Dvakrát to bylo druhé místo ve třídě A7, dvakrát třetí a stejně tak i čtvrtá příčka ve třídě. „Kupodivu i když auto moc nefungovalo, tak se nám docela dařilo. V součtu bodů jsme nakonec obsadili druhé místo ve třídě A7 v rámci rallysprintů. S loňskou sezonou jsem tedy spokojený, i když mohla být určitě i lepší,“ uvedl Roman Stromšík. Na konci března odstartuje nová sezona domácí soutěží - Valašskou rally. Při slavnostním startu ve Valašském Meziříčí by neměla chybět ani posádka Stromšík – Měrka. S největší pravděpodobností usednou kluci opět do Opelu Corsa OPC. Slova „s největší pravděpodobností“ jsou zcela na místě. Romanovi totiž nestačila jedna stavba vozu a již nyní spřádá nové plány.
„Zřejmě se opět pustíme do stavby dalšího závodního vozu. Původně jsme si totiž mysleli, že corsa bude stačit soupeřům, ale není tomu tak. Ve třídě A7 budou letos zřejmě dominovat Renaulty Clia R3, se kterými se u nás roztrhl pytel. My bychom jim s úpravami, jaké umožňují řády, nestačili, proto asi půjdeme cestou jiného vozu. V této chvíli ještě nevím, co přesně to bude za auto. Určitě zůstanu věrný Opelu. Dokonce uvažuji o návratu do astry OPC, se kterou jsem závodil v roce 2008. Co se týká startů, prioritní pro nás bude rallysprintové mistrovství. K tomu přibude domácí Valašská rally,“ naznačil plány do letošní sezony Stromšík. Úvod nadcházející sezony tedy obstará corsa. O tom, s jakým autem bude posádka Stromšík – Měrka startovat dále, se necháme překvapit. A co říci na závěr? „Chtěl bych poděkovat hlavně rodině a všem kamarádům, kteří nám v průběhu roku pomáhali a drželi nám palce.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.