Stavba nového vozu, rozladění, průkopnické krůčky a ve finále post vicemistra, taková byla loňská rallyová sezona Romana Stromšíka. Valašský jezdec si našel v povánočním čase chvilku, aby zhodnotil uplynulou sezonu a zároveň poodhalil plány do letošních startů.
O Romanu Stromšíkovi je známé, že je zatížený na vozy značky Opel. Když na konci sezony 2008 oznámil jezdec z Hrachovce stavbu zcela nového vozu, bylo všem jasné, o jakou značku půjde. Váhání bylo pouze u typu. Roman se nemohl rozhodnout, zda jít do dieselové astry, nebo začít stavět corsu do třídy A7. Nakonec padla volba na corsu. Díky technickým potížím se nový vůz postavil na start až na třetí soutěži rallysprintového mistrovství - na Kopné. „Náš největší handicap byl v tom, že jsme se pustili do stavby auta, které doposud nikde v Evropě nejezdí. Proto jsme nemohli některá řešení problematických věcí s nikým konzultovat. Tudíž jsme se stali průkopníky, kteří sami vymýšlejí a zkouší.
Corsa byla zpočátku dosti poruchová, ale v průběhu sezony jsme dětské nemoci na autě vychytali. Největší problémy jsme měli s elektronickým řízením. To nás pořádně potrápilo ve čtyřech závodech, kdy řízení prakticky nefungovalo. Až když jsme elektronické řízení nahradili hydraulickým, jelo auto podle představ. Další problémy jsme měli s tlumiči. Zpočátku jsme byli samozřejmě z vozu a jeho problémů rozladěni, ale na konci roku jsme s naší prací na corse spokojeni,“ ohlédl se za premiérovou sezonou Opelu Corsa OPC Roman Stromšík. Odměnou za náročnou a vyčerpávající práci při stavbě corsy bylo pro posádku umístění v soutěžích. Roman Stromšík se spolujezdcem Petrem Měrkou startovali ve zbývajících šesti rallysprintech loňské sezony a v cíli vždy bodovali.
Dvakrát to bylo druhé místo ve třídě A7, dvakrát třetí a stejně tak i čtvrtá příčka ve třídě. „Kupodivu i když auto moc nefungovalo, tak se nám docela dařilo. V součtu bodů jsme nakonec obsadili druhé místo ve třídě A7 v rámci rallysprintů. S loňskou sezonou jsem tedy spokojený, i když mohla být určitě i lepší,“ uvedl Roman Stromšík. Na konci března odstartuje nová sezona domácí soutěží - Valašskou rally. Při slavnostním startu ve Valašském Meziříčí by neměla chybět ani posádka Stromšík – Měrka. S největší pravděpodobností usednou kluci opět do Opelu Corsa OPC. Slova „s největší pravděpodobností“ jsou zcela na místě. Romanovi totiž nestačila jedna stavba vozu a již nyní spřádá nové plány.
„Zřejmě se opět pustíme do stavby dalšího závodního vozu. Původně jsme si totiž mysleli, že corsa bude stačit soupeřům, ale není tomu tak. Ve třídě A7 budou letos zřejmě dominovat Renaulty Clia R3, se kterými se u nás roztrhl pytel. My bychom jim s úpravami, jaké umožňují řády, nestačili, proto asi půjdeme cestou jiného vozu. V této chvíli ještě nevím, co přesně to bude za auto. Určitě zůstanu věrný Opelu. Dokonce uvažuji o návratu do astry OPC, se kterou jsem závodil v roce 2008. Co se týká startů, prioritní pro nás bude rallysprintové mistrovství. K tomu přibude domácí Valašská rally,“ naznačil plány do letošní sezony Stromšík. Úvod nadcházející sezony tedy obstará corsa. O tom, s jakým autem bude posádka Stromšík – Měrka startovat dále, se necháme překvapit. A co říci na závěr? „Chtěl bych poděkovat hlavně rodině a všem kamarádům, kteří nám v průběhu roku pomáhali a drželi nám palce.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.