36. ročník Rally Bohemia, konající se letos v podzimním termínu přilákal na start tradiční účastníky, posádku Luboš Picek – Radek Koťátko (Škoda Fabia A5), který pro tuto soutěž na horkém sedadle spolujezdce vystřídal Martinu Pickovou.
Pro posádku začala soutěž vlastně již před startem. Předpověď počasí před soutěží nebyla příliš příznivá, proto bylo nutné se důkladně připravit. "Po předpovědi jakou na termín „bohemky“ hlásili, jsme se rozhodli pořídit na „závodničku“ zimáky a „cvičku“ jsme také přezuli na zimáky. Nakonec nám to nebylo nic platné, protože při čtvrtečním tréninku jsme zcela zablokovali RZ6. Tímto bychom se chtěli omluvit všem posádkám za zdržení a poděkovat Pavlu Urbanovi za pomoc," řekli Luboš s Radkem.Další překvapení čekalo na posádku po tréninku, kdy se na ředitelství dozvěděli, že se veškeré RZ na Jablonecku a Liberecku ruší. "Toto rozhodnutí bylo pro nás zklamáním. Nicméně jsme rozhodnutí organizátorů chápali, protože z hlediska bezpečnosti to byl správný krok. Zároveň bychom jim chtěli poděkovat, že dokázali během pár hodin přepracovat harmonogram soutěže a naše „domácí“ soutěž se mohla alespoň ve zkrácené podobě odjet," prohlásila posádka o trati letošní rally Bohemia.Jelikož se dalo očekávat, že trať bude dost klouzat a vůbec nebylo jisté, co si opět usmyslí paní příroda, vstoupila posádka do soutěže s velkým respektem. Velkého překvapení se tak posádka dočkala ihned po absolvování první městské RZ. Zajela první čas ve své třídě s náskokem necelých dvaceti vteřin na Milana Zemana. "Čas na první rychlostní zkoušce nás mile překvapil. Proto jsme se rozhodli ve stejném tempu pokračovat i v prvním průjezdu Vince. A myslím, že jsme se s tím docela dobře poprali, přesto, že jsme měli několik krizových situací," řekl Luboš.I přes několik horkých chvilek na Vinci, figurovala fabia v bílo, zeleno, oranžových barvách po dvou RZ na prvním místě ve své třídě s více jak padesáti vteřinovým náskokem a bylo tak zaděláno na velký úspěch po mnoha letech. "V dalších průjezdech jsme se snažili hlídat si vedoucí příčku a modlili jsme se, aby se nic nestalo a nám se po deseti letech podařilo spatřit cíl Rally Bohemia bez superrally," líčili oba své pocity. Posádka nakonec opravdu cíl spatřila a bylo z toho suverénní vítězství ve třídě A5. "Napětí z nás spadlo až po projetí cílové rampy a jsme rádi, že se nám to nakonec podařilo a že je z toho vítězství ve třídě," radovali se Luboš s Radkem v cíli."Za tento úspěch a za celoroční obětavou práci jsme vděčni našim mechanikům, kterým tímto chceme poděkovat. A také chceme poděkovat všem našim příznivcům za podporu," konstatovala posádka. "Letošní ročník „bohemky“ byl krátký, přesto si myslíme, že této soutěži by slušelo zařazení do IRC. Má krásné, ale i náročné rychlostní zkoušky a organizátoři bravurně zvládají i nečekané problémy," uzavřeli Luboš s Radkem.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?