36. ročník Rally Bohemia, konající se letos v podzimním termínu přilákal na start tradiční účastníky, posádku Luboš Picek – Radek Koťátko (Škoda Fabia A5), který pro tuto soutěž na horkém sedadle spolujezdce vystřídal Martinu Pickovou.
Pro posádku začala soutěž vlastně již před startem. Předpověď počasí před soutěží nebyla příliš příznivá, proto bylo nutné se důkladně připravit. "Po předpovědi jakou na termín „bohemky“ hlásili, jsme se rozhodli pořídit na „závodničku“ zimáky a „cvičku“ jsme také přezuli na zimáky. Nakonec nám to nebylo nic platné, protože při čtvrtečním tréninku jsme zcela zablokovali RZ6. Tímto bychom se chtěli omluvit všem posádkám za zdržení a poděkovat Pavlu Urbanovi za pomoc," řekli Luboš s Radkem.Další překvapení čekalo na posádku po tréninku, kdy se na ředitelství dozvěděli, že se veškeré RZ na Jablonecku a Liberecku ruší. "Toto rozhodnutí bylo pro nás zklamáním. Nicméně jsme rozhodnutí organizátorů chápali, protože z hlediska bezpečnosti to byl správný krok. Zároveň bychom jim chtěli poděkovat, že dokázali během pár hodin přepracovat harmonogram soutěže a naše „domácí“ soutěž se mohla alespoň ve zkrácené podobě odjet," prohlásila posádka o trati letošní rally Bohemia.Jelikož se dalo očekávat, že trať bude dost klouzat a vůbec nebylo jisté, co si opět usmyslí paní příroda, vstoupila posádka do soutěže s velkým respektem. Velkého překvapení se tak posádka dočkala ihned po absolvování první městské RZ. Zajela první čas ve své třídě s náskokem necelých dvaceti vteřin na Milana Zemana. "Čas na první rychlostní zkoušce nás mile překvapil. Proto jsme se rozhodli ve stejném tempu pokračovat i v prvním průjezdu Vince. A myslím, že jsme se s tím docela dobře poprali, přesto, že jsme měli několik krizových situací," řekl Luboš.I přes několik horkých chvilek na Vinci, figurovala fabia v bílo, zeleno, oranžových barvách po dvou RZ na prvním místě ve své třídě s více jak padesáti vteřinovým náskokem a bylo tak zaděláno na velký úspěch po mnoha letech. "V dalších průjezdech jsme se snažili hlídat si vedoucí příčku a modlili jsme se, aby se nic nestalo a nám se po deseti letech podařilo spatřit cíl Rally Bohemia bez superrally," líčili oba své pocity. Posádka nakonec opravdu cíl spatřila a bylo z toho suverénní vítězství ve třídě A5. "Napětí z nás spadlo až po projetí cílové rampy a jsme rádi, že se nám to nakonec podařilo a že je z toho vítězství ve třídě," radovali se Luboš s Radkem v cíli."Za tento úspěch a za celoroční obětavou práci jsme vděčni našim mechanikům, kterým tímto chceme poděkovat. A také chceme poděkovat všem našim příznivcům za podporu," konstatovala posádka. "Letošní ročník „bohemky“ byl krátký, přesto si myslíme, že této soutěži by slušelo zařazení do IRC. Má krásné, ale i náročné rychlostní zkoušky a organizátoři bravurně zvládají i nečekané problémy," uzavřeli Luboš s Radkem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.