36. ročník Rally Bohemia, konající se letos v podzimním termínu přilákal na start tradiční účastníky, posádku Luboš Picek – Radek Koťátko (Škoda Fabia A5), který pro tuto soutěž na horkém sedadle spolujezdce vystřídal Martinu Pickovou.
Pro posádku začala soutěž vlastně již před startem. Předpověď počasí před soutěží nebyla příliš příznivá, proto bylo nutné se důkladně připravit. "Po předpovědi jakou na termín „bohemky“ hlásili, jsme se rozhodli pořídit na „závodničku“ zimáky a „cvičku“ jsme také přezuli na zimáky. Nakonec nám to nebylo nic platné, protože při čtvrtečním tréninku jsme zcela zablokovali RZ6. Tímto bychom se chtěli omluvit všem posádkám za zdržení a poděkovat Pavlu Urbanovi za pomoc," řekli Luboš s Radkem.Další překvapení čekalo na posádku po tréninku, kdy se na ředitelství dozvěděli, že se veškeré RZ na Jablonecku a Liberecku ruší. "Toto rozhodnutí bylo pro nás zklamáním. Nicméně jsme rozhodnutí organizátorů chápali, protože z hlediska bezpečnosti to byl správný krok. Zároveň bychom jim chtěli poděkovat, že dokázali během pár hodin přepracovat harmonogram soutěže a naše „domácí“ soutěž se mohla alespoň ve zkrácené podobě odjet," prohlásila posádka o trati letošní rally Bohemia.Jelikož se dalo očekávat, že trať bude dost klouzat a vůbec nebylo jisté, co si opět usmyslí paní příroda, vstoupila posádka do soutěže s velkým respektem. Velkého překvapení se tak posádka dočkala ihned po absolvování první městské RZ. Zajela první čas ve své třídě s náskokem necelých dvaceti vteřin na Milana Zemana. "Čas na první rychlostní zkoušce nás mile překvapil. Proto jsme se rozhodli ve stejném tempu pokračovat i v prvním průjezdu Vince. A myslím, že jsme se s tím docela dobře poprali, přesto, že jsme měli několik krizových situací," řekl Luboš.I přes několik horkých chvilek na Vinci, figurovala fabia v bílo, zeleno, oranžových barvách po dvou RZ na prvním místě ve své třídě s více jak padesáti vteřinovým náskokem a bylo tak zaděláno na velký úspěch po mnoha letech. "V dalších průjezdech jsme se snažili hlídat si vedoucí příčku a modlili jsme se, aby se nic nestalo a nám se po deseti letech podařilo spatřit cíl Rally Bohemia bez superrally," líčili oba své pocity. Posádka nakonec opravdu cíl spatřila a bylo z toho suverénní vítězství ve třídě A5. "Napětí z nás spadlo až po projetí cílové rampy a jsme rádi, že se nám to nakonec podařilo a že je z toho vítězství ve třídě," radovali se Luboš s Radkem v cíli."Za tento úspěch a za celoroční obětavou práci jsme vděčni našim mechanikům, kterým tímto chceme poděkovat. A také chceme poděkovat všem našim příznivcům za podporu," konstatovala posádka. "Letošní ročník „bohemky“ byl krátký, přesto si myslíme, že této soutěži by slušelo zařazení do IRC. Má krásné, ale i náročné rychlostní zkoušky a organizátoři bravurně zvládají i nečekané problémy," uzavřeli Luboš s Radkem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?