36. ročník Rally Bohemia, konající se letos v podzimním termínu přilákal na start tradiční účastníky, posádku Luboš Picek – Radek Koťátko (Škoda Fabia A5), který pro tuto soutěž na horkém sedadle spolujezdce vystřídal Martinu Pickovou.
Pro posádku začala soutěž vlastně již před startem. Předpověď počasí před soutěží nebyla příliš příznivá, proto bylo nutné se důkladně připravit. "Po předpovědi jakou na termín „bohemky“ hlásili, jsme se rozhodli pořídit na „závodničku“ zimáky a „cvičku“ jsme také přezuli na zimáky. Nakonec nám to nebylo nic platné, protože při čtvrtečním tréninku jsme zcela zablokovali RZ6. Tímto bychom se chtěli omluvit všem posádkám za zdržení a poděkovat Pavlu Urbanovi za pomoc," řekli Luboš s Radkem.Další překvapení čekalo na posádku po tréninku, kdy se na ředitelství dozvěděli, že se veškeré RZ na Jablonecku a Liberecku ruší. "Toto rozhodnutí bylo pro nás zklamáním. Nicméně jsme rozhodnutí organizátorů chápali, protože z hlediska bezpečnosti to byl správný krok. Zároveň bychom jim chtěli poděkovat, že dokázali během pár hodin přepracovat harmonogram soutěže a naše „domácí“ soutěž se mohla alespoň ve zkrácené podobě odjet," prohlásila posádka o trati letošní rally Bohemia.Jelikož se dalo očekávat, že trať bude dost klouzat a vůbec nebylo jisté, co si opět usmyslí paní příroda, vstoupila posádka do soutěže s velkým respektem. Velkého překvapení se tak posádka dočkala ihned po absolvování první městské RZ. Zajela první čas ve své třídě s náskokem necelých dvaceti vteřin na Milana Zemana. "Čas na první rychlostní zkoušce nás mile překvapil. Proto jsme se rozhodli ve stejném tempu pokračovat i v prvním průjezdu Vince. A myslím, že jsme se s tím docela dobře poprali, přesto, že jsme měli několik krizových situací," řekl Luboš.I přes několik horkých chvilek na Vinci, figurovala fabia v bílo, zeleno, oranžových barvách po dvou RZ na prvním místě ve své třídě s více jak padesáti vteřinovým náskokem a bylo tak zaděláno na velký úspěch po mnoha letech. "V dalších průjezdech jsme se snažili hlídat si vedoucí příčku a modlili jsme se, aby se nic nestalo a nám se po deseti letech podařilo spatřit cíl Rally Bohemia bez superrally," líčili oba své pocity. Posádka nakonec opravdu cíl spatřila a bylo z toho suverénní vítězství ve třídě A5. "Napětí z nás spadlo až po projetí cílové rampy a jsme rádi, že se nám to nakonec podařilo a že je z toho vítězství ve třídě," radovali se Luboš s Radkem v cíli."Za tento úspěch a za celoroční obětavou práci jsme vděčni našim mechanikům, kterým tímto chceme poděkovat. A také chceme poděkovat všem našim příznivcům za podporu," konstatovala posádka. "Letošní ročník „bohemky“ byl krátký, přesto si myslíme, že této soutěži by slušelo zařazení do IRC. Má krásné, ale i náročné rychlostní zkoušky a organizátoři bravurně zvládají i nečekané problémy," uzavřeli Luboš s Radkem.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.