36. ročník Rally Bohemia, konající se letos v podzimním termínu přilákal na start tradiční účastníky, posádku Luboš Picek – Radek Koťátko (Škoda Fabia A5), který pro tuto soutěž na horkém sedadle spolujezdce vystřídal Martinu Pickovou.
Pro posádku začala soutěž vlastně již před startem. Předpověď počasí před soutěží nebyla příliš příznivá, proto bylo nutné se důkladně připravit. "Po předpovědi jakou na termín „bohemky“ hlásili, jsme se rozhodli pořídit na „závodničku“ zimáky a „cvičku“ jsme také přezuli na zimáky. Nakonec nám to nebylo nic platné, protože při čtvrtečním tréninku jsme zcela zablokovali RZ6. Tímto bychom se chtěli omluvit všem posádkám za zdržení a poděkovat Pavlu Urbanovi za pomoc," řekli Luboš s Radkem.Další překvapení čekalo na posádku po tréninku, kdy se na ředitelství dozvěděli, že se veškeré RZ na Jablonecku a Liberecku ruší. "Toto rozhodnutí bylo pro nás zklamáním. Nicméně jsme rozhodnutí organizátorů chápali, protože z hlediska bezpečnosti to byl správný krok. Zároveň bychom jim chtěli poděkovat, že dokázali během pár hodin přepracovat harmonogram soutěže a naše „domácí“ soutěž se mohla alespoň ve zkrácené podobě odjet," prohlásila posádka o trati letošní rally Bohemia.Jelikož se dalo očekávat, že trať bude dost klouzat a vůbec nebylo jisté, co si opět usmyslí paní příroda, vstoupila posádka do soutěže s velkým respektem. Velkého překvapení se tak posádka dočkala ihned po absolvování první městské RZ. Zajela první čas ve své třídě s náskokem necelých dvaceti vteřin na Milana Zemana. "Čas na první rychlostní zkoušce nás mile překvapil. Proto jsme se rozhodli ve stejném tempu pokračovat i v prvním průjezdu Vince. A myslím, že jsme se s tím docela dobře poprali, přesto, že jsme měli několik krizových situací," řekl Luboš.I přes několik horkých chvilek na Vinci, figurovala fabia v bílo, zeleno, oranžových barvách po dvou RZ na prvním místě ve své třídě s více jak padesáti vteřinovým náskokem a bylo tak zaděláno na velký úspěch po mnoha letech. "V dalších průjezdech jsme se snažili hlídat si vedoucí příčku a modlili jsme se, aby se nic nestalo a nám se po deseti letech podařilo spatřit cíl Rally Bohemia bez superrally," líčili oba své pocity. Posádka nakonec opravdu cíl spatřila a bylo z toho suverénní vítězství ve třídě A5. "Napětí z nás spadlo až po projetí cílové rampy a jsme rádi, že se nám to nakonec podařilo a že je z toho vítězství ve třídě," radovali se Luboš s Radkem v cíli."Za tento úspěch a za celoroční obětavou práci jsme vděčni našim mechanikům, kterým tímto chceme poděkovat. A také chceme poděkovat všem našim příznivcům za podporu," konstatovala posádka. "Letošní ročník „bohemky“ byl krátký, přesto si myslíme, že této soutěži by slušelo zařazení do IRC. Má krásné, ale i náročné rychlostní zkoušky a organizátoři bravurně zvládají i nečekané problémy," uzavřeli Luboš s Radkem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?