Na letošní ročník Rally Vsetín nebude v dobrém vzpomínat CNG Seznam.cz Rally Team a jeho posádka Tomáš Enge - Michal Ernst. Na druhé rychlostní zkoušce totiž dvojice havarovala a nehoda se neobešla bez následků. Navigátor Michal Ernst musel být hospitalizován.
Rally Vsetín měla být pro modrobílý vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG posledním vystoupením v sezóně MČR sprintrally, celý CNG Seznam.cz Rally Team proto na Valašsko odjížděl s velkými ambicemi.Posádka Tomáš Enge - Michal Ernst nasadila ostré tempo hned od úvodu soutěže, v první zkoušce si připsala výborný desátý čas. Ovšem na RZ 2 přišla jezdecká chyba, plynové Mitsubishi Lancer vylétlo z trati a tvrdě narazilo do hromady klád. Zatímco pilot vyvázl z nehody bez újmy na zdraví, navigátor Michal Ernst byl odvezen na ošetření do nemocnice, kde lékaři odhalili zlomeninu tří bederních obratlů. Léčení si vyžádá řádově týdny až měsíce.Tomáš Enge: "Havarovali jsme na extrémně kluzkém místě, které je mezi soutěžáky vyhlášené už dlouhé roky. Nám se jej bohužel nepodařilo projet, byla to klasická chyba. Neodhadl jsem brzdný bod, začal jsem brzdit příliš pozdě. Navíc se to stalo na horizontu, který náš Lancer EVO IX CNG nadlehčil. Havárii už nešlo nijak zabránit, nedalo se to zabrzdit, šli jsme mimo trať.""Je to samozřejmě škoda, ale zdraví je na prvním místě. Pořád jsou to jen závody, jezdíme, protože nás to baví a přináší adrenalin. Navíc můžeme reprezentovat ojedinělý projekt soutěžního speciálu na stlačený zemní plyn, který na poli české rally nemá obdoby. Víme, do čeho jdeme, jsme smířeni s tím, že se může stát cokoliv. I já jsem měl ve své kariéře několik zranění, několik z nich bylo opravdu vážných. Umím si tedy představit, jak asi teď Michalovi je. On ale tenhle sport miluje a já pevně věřím, že se k závodům vrátí velice brzy."Michal Ernst: "V rychlé pasáži se nám auto svezlo ze silnice, bohužel to bylo na horizontu a na mokru, nedalo se s tím nic dělat. Při nárazu jsem si zlomil tři bederní obratle, podle lékařů si mé léčení vyžádá delší dobu v řádech týdnů až měsíců."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.