Na letošní ročník Rally Vsetín nebude v dobrém vzpomínat CNG Seznam.cz Rally Team a jeho posádka Tomáš Enge - Michal Ernst. Na druhé rychlostní zkoušce totiž dvojice havarovala a nehoda se neobešla bez následků. Navigátor Michal Ernst musel být hospitalizován.
Rally Vsetín měla být pro modrobílý vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG posledním vystoupením v sezóně MČR sprintrally, celý CNG Seznam.cz Rally Team proto na Valašsko odjížděl s velkými ambicemi.Posádka Tomáš Enge - Michal Ernst nasadila ostré tempo hned od úvodu soutěže, v první zkoušce si připsala výborný desátý čas. Ovšem na RZ 2 přišla jezdecká chyba, plynové Mitsubishi Lancer vylétlo z trati a tvrdě narazilo do hromady klád. Zatímco pilot vyvázl z nehody bez újmy na zdraví, navigátor Michal Ernst byl odvezen na ošetření do nemocnice, kde lékaři odhalili zlomeninu tří bederních obratlů. Léčení si vyžádá řádově týdny až měsíce.Tomáš Enge: "Havarovali jsme na extrémně kluzkém místě, které je mezi soutěžáky vyhlášené už dlouhé roky. Nám se jej bohužel nepodařilo projet, byla to klasická chyba. Neodhadl jsem brzdný bod, začal jsem brzdit příliš pozdě. Navíc se to stalo na horizontu, který náš Lancer EVO IX CNG nadlehčil. Havárii už nešlo nijak zabránit, nedalo se to zabrzdit, šli jsme mimo trať.""Je to samozřejmě škoda, ale zdraví je na prvním místě. Pořád jsou to jen závody, jezdíme, protože nás to baví a přináší adrenalin. Navíc můžeme reprezentovat ojedinělý projekt soutěžního speciálu na stlačený zemní plyn, který na poli české rally nemá obdoby. Víme, do čeho jdeme, jsme smířeni s tím, že se může stát cokoliv. I já jsem měl ve své kariéře několik zranění, několik z nich bylo opravdu vážných. Umím si tedy představit, jak asi teď Michalovi je. On ale tenhle sport miluje a já pevně věřím, že se k závodům vrátí velice brzy."Michal Ernst: "V rychlé pasáži se nám auto svezlo ze silnice, bohužel to bylo na horizontu a na mokru, nedalo se s tím nic dělat. Při nárazu jsem si zlomil tři bederní obratle, podle lékařů si mé léčení vyžádá delší dobu v řádech týdnů až měsíců."
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?