Na letošní ročník Rally Vsetín nebude v dobrém vzpomínat CNG Seznam.cz Rally Team a jeho posádka Tomáš Enge - Michal Ernst. Na druhé rychlostní zkoušce totiž dvojice havarovala a nehoda se neobešla bez následků. Navigátor Michal Ernst musel být hospitalizován.
Rally Vsetín měla být pro modrobílý vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG posledním vystoupením v sezóně MČR sprintrally, celý CNG Seznam.cz Rally Team proto na Valašsko odjížděl s velkými ambicemi.Posádka Tomáš Enge - Michal Ernst nasadila ostré tempo hned od úvodu soutěže, v první zkoušce si připsala výborný desátý čas. Ovšem na RZ 2 přišla jezdecká chyba, plynové Mitsubishi Lancer vylétlo z trati a tvrdě narazilo do hromady klád. Zatímco pilot vyvázl z nehody bez újmy na zdraví, navigátor Michal Ernst byl odvezen na ošetření do nemocnice, kde lékaři odhalili zlomeninu tří bederních obratlů. Léčení si vyžádá řádově týdny až měsíce.Tomáš Enge: "Havarovali jsme na extrémně kluzkém místě, které je mezi soutěžáky vyhlášené už dlouhé roky. Nám se jej bohužel nepodařilo projet, byla to klasická chyba. Neodhadl jsem brzdný bod, začal jsem brzdit příliš pozdě. Navíc se to stalo na horizontu, který náš Lancer EVO IX CNG nadlehčil. Havárii už nešlo nijak zabránit, nedalo se to zabrzdit, šli jsme mimo trať.""Je to samozřejmě škoda, ale zdraví je na prvním místě. Pořád jsou to jen závody, jezdíme, protože nás to baví a přináší adrenalin. Navíc můžeme reprezentovat ojedinělý projekt soutěžního speciálu na stlačený zemní plyn, který na poli české rally nemá obdoby. Víme, do čeho jdeme, jsme smířeni s tím, že se může stát cokoliv. I já jsem měl ve své kariéře několik zranění, několik z nich bylo opravdu vážných. Umím si tedy představit, jak asi teď Michalovi je. On ale tenhle sport miluje a já pevně věřím, že se k závodům vrátí velice brzy."Michal Ernst: "V rychlé pasáži se nám auto svezlo ze silnice, bohužel to bylo na horizontu a na mokru, nedalo se s tím nic dělat. Při nárazu jsem si zlomil tři bederní obratle, podle lékařů si mé léčení vyžádá delší dobu v řádech týdnů až měsíců."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.