CÍL: Nejtěsnějším rozdílem vyhrál v Jeseníkách Jan Štěpánek. Druhý Karel Trněný ztratil v cíli jen desetinu vteřiny.
Výsledky po RZ9 - Cíl:Letošní AZ Pneu rally Jeseníky se určitě zapíše do historie letošního šampionátu jako jeden z nejvyrovnanějších sprintů. Po 77 kilometrech rychlostních zkoušek si nakonec připsal vítězství Jan Štěpánek se Škodou Octavia WRC. Tím nejsmutnějším mužem dnešní rally je naopak asi Karel Trněný. Ten sice obsadil skvělé druhé místo, ale jeho ztráta 0,1 vteřiny na vítěze, je spíš neuvěřitelná...Soutěž celkově poznamenalo několik odstoupení posádek, od kterých se čekal boj o vítězství. Především pak Pech s Valouškem měli hrát prim. I přes jejich brzské odstoupení však soutěž nepostrádala dramatičnost. Skvěle zajel Jarek Orsák, který po defektu na RZ5 a propadu z vedoucí až na desátou příčku začal stahovat ztrátu a do cíle dojel na čtvrtém místě. I díky tomu se ještě více zdramatizoval souboj o titul. O tom se rozhodne na posledním sprintu ve Vsetíně.Odstoupili:Václav Pech, Pavel Valoušek, Milan Pantálek, Miroslav Jakeš, Sláva Ducháček, Lumír Galia, Jakub Koudela, Jiří Sutr, Petr Mráz, Václav Lichovník a Josef Karas. Po RZ9 - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 42:06.0 - - - 2. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC 42:06.1 +0,1 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 42:24.5 +18,5 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 42:47.4 +41,4 5. Černý Jan / Kohout Pavel Mitsubishi Lancer EVO IX 42:54.7 +48,7 6. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX 43:12.5 +1:06,5 7. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 43:18.8 +1:12,8 8. Brynda Petr / Palivec Štěpán Renault Clio R3 43:18.9 +1:12,9 9. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 43:22.5 +1:16,5 10. Kůrka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer Evo X 43:58.7 +1:52,7 Výsledky po RZ6:Trojice rychlostních zkoušek, která následovala po prvním servisu opět řádně zamíchala celkovým pořadím. Po čtyřce se do čela dostal Odložilík, ovšem těsně za zády měl Orsáka. Těsně za nimi pak na jejich chybu čekal Jan Štěpánek a Pepa Peták. Následující zkouška číslo pět pak byla malou tragédií pro Jarka Orsáka. Ten zřejmě kvůli defektu ztratil více než minutu a propadl se na desáté místo. V čele by stále Odložilík a Petáka přeskočil Trněný, který test vyhrál.Na poslední zkoušce druhé sekce pak opět Trněný vyhrál a posunul se už na druhou příčku celkově. Stíhací jízdu zahájil Jarek Orsák a posunul se na průběžné sedmé místo.Za zmínku stojí i skvělý výkon Miroslava Plíhala. Se svým Citrönem C2 R2 Max vede průběžné pořadí Poháru České republiky a poráží i jezdce na vozech třídy N4. Po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Peugeot 207 S2000 28:02.5 - - - 2. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC 28:08.0 +5,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 28:09.9 +7,4 4. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 28:19.8 +17,3 5. Černý Jan / Kohout Pavel Mitsubishi Lancer EVO IX 28:39.5 +37,0 6. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 28:54.9 +52,4 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 28:55.2 +52,7 8. Brynda Petr / Palivec Štěpán Renault Clio R3 28:56.4 +53,9 9. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 28:59.2 +56,7 10. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX 28:59.3 +56,8 Výsledky po RZ 3:První rychlostní test v Jeseníkách vyhrál s velkým náskokem Pavel Valoušek, startující s Octavií WRC. Na další rychlostní zkoušce měl však zatím nespecifikovaný problém a propadl se až do hlouby pole. V čele se proto po RZ3 drží Jarek Orsák. Rozdíly jsou však minimální.Do problémů se dostali i Tomáš Enge a Václav Pech. Podrobnosti zjišťujeme. Po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 13:59.1 - - - 2. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Peugeot 207 S2000 14:00.6 +1,5 3. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC 14:07.1 +8,0 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 14:07.4 +8,3 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 14:08.3 +9,2 6. Černý Jan / Kohout Pavel Mitsubishi Lancer EVO IX 14:26.1 +27,0 7. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 14:27.4 +28,3 8. Brynda Petr / Palivec Štěpán Renault Clio R3 14:31.1 +32,0 9. Kůrka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer Evo X 14:31.2 +32,1 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 14:32.6 +33,5
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?