CÍL: Nejtěsnějším rozdílem vyhrál v Jeseníkách Jan Štěpánek. Druhý Karel Trněný ztratil v cíli jen desetinu vteřiny.
Výsledky po RZ9 - Cíl:Letošní AZ Pneu rally Jeseníky se určitě zapíše do historie letošního šampionátu jako jeden z nejvyrovnanějších sprintů. Po 77 kilometrech rychlostních zkoušek si nakonec připsal vítězství Jan Štěpánek se Škodou Octavia WRC. Tím nejsmutnějším mužem dnešní rally je naopak asi Karel Trněný. Ten sice obsadil skvělé druhé místo, ale jeho ztráta 0,1 vteřiny na vítěze, je spíš neuvěřitelná...Soutěž celkově poznamenalo několik odstoupení posádek, od kterých se čekal boj o vítězství. Především pak Pech s Valouškem měli hrát prim. I přes jejich brzské odstoupení však soutěž nepostrádala dramatičnost. Skvěle zajel Jarek Orsák, který po defektu na RZ5 a propadu z vedoucí až na desátou příčku začal stahovat ztrátu a do cíle dojel na čtvrtém místě. I díky tomu se ještě více zdramatizoval souboj o titul. O tom se rozhodne na posledním sprintu ve Vsetíně.Odstoupili:Václav Pech, Pavel Valoušek, Milan Pantálek, Miroslav Jakeš, Sláva Ducháček, Lumír Galia, Jakub Koudela, Jiří Sutr, Petr Mráz, Václav Lichovník a Josef Karas. Po RZ9 - Cíl Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 42:06.0 - - - 2. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC 42:06.1 +0,1 3. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 42:24.5 +18,5 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 42:47.4 +41,4 5. Černý Jan / Kohout Pavel Mitsubishi Lancer EVO IX 42:54.7 +48,7 6. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX 43:12.5 +1:06,5 7. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 43:18.8 +1:12,8 8. Brynda Petr / Palivec Štěpán Renault Clio R3 43:18.9 +1:12,9 9. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 43:22.5 +1:16,5 10. Kůrka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer Evo X 43:58.7 +1:52,7 Výsledky po RZ6:Trojice rychlostních zkoušek, která následovala po prvním servisu opět řádně zamíchala celkovým pořadím. Po čtyřce se do čela dostal Odložilík, ovšem těsně za zády měl Orsáka. Těsně za nimi pak na jejich chybu čekal Jan Štěpánek a Pepa Peták. Následující zkouška číslo pět pak byla malou tragédií pro Jarka Orsáka. Ten zřejmě kvůli defektu ztratil více než minutu a propadl se na desáté místo. V čele by stále Odložilík a Petáka přeskočil Trněný, který test vyhrál.Na poslední zkoušce druhé sekce pak opět Trněný vyhrál a posunul se už na druhou příčku celkově. Stíhací jízdu zahájil Jarek Orsák a posunul se na průběžné sedmé místo.Za zmínku stojí i skvělý výkon Miroslava Plíhala. Se svým Citrönem C2 R2 Max vede průběžné pořadí Poháru České republiky a poráží i jezdce na vozech třídy N4. Po RZ6 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Peugeot 207 S2000 28:02.5 - - - 2. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC 28:08.0 +5,5 3. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 28:09.9 +7,4 4. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 28:19.8 +17,3 5. Černý Jan / Kohout Pavel Mitsubishi Lancer EVO IX 28:39.5 +37,0 6. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 28:54.9 +52,4 7. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 28:55.2 +52,7 8. Brynda Petr / Palivec Štěpán Renault Clio R3 28:56.4 +53,9 9. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 28:59.2 +56,7 10. Michalík Roman / Orava Radim Mitsubishi Lancer EVO IX 28:59.3 +56,8 Výsledky po RZ 3:První rychlostní test v Jeseníkách vyhrál s velkým náskokem Pavel Valoušek, startující s Octavií WRC. Na další rychlostní zkoušce měl však zatím nespecifikovaný problém a propadl se až do hlouby pole. V čele se proto po RZ3 drží Jarek Orsák. Rozdíly jsou však minimální.Do problémů se dostali i Tomáš Enge a Václav Pech. Podrobnosti zjišťujeme. Po RZ3 Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer EVO IX 13:59.1 - - - 2. Odložilík Roman / Odložilík Pavel Peugeot 207 S2000 14:00.6 +1,5 3. Trněný Karel / Pritzl Václav Škoda Fabia WRC 14:07.1 +8,0 4. Štěpánek Jan / Omelka Marek Škoda Octavia WRC 14:07.4 +8,3 5. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 14:08.3 +9,2 6. Černý Jan / Kohout Pavel Mitsubishi Lancer EVO IX 14:26.1 +27,0 7. Firla L. / Dresler P. Mitsuubishi Lancer EVO VII 14:27.4 +28,3 8. Brynda Petr / Palivec Štěpán Renault Clio R3 14:31.1 +32,0 9. Kůrka Tomáš / Škubník Milan Mitsubishi Lancer Evo X 14:31.2 +32,1 10. Dohnal Jan / Latif Billy Renault Clio S1600 14:32.6 +33,5
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?