Rally Jeseníky: Drama až do cíle

Štěpánek, Jan
Štěpánek, Jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
RallyZone.cz 3. října 2009 10:12
Sdílej:

CÍL: Nejtěsnějším rozdílem vyhrál v Jeseníkách Jan Štěpánek. Druhý Karel Trněný ztratil v cíli jen desetinu vteřiny.

Výsledky po RZ9 - Cíl:Letošní AZ Pneu rally Jeseníky se určitě zapíše do historie letošního šampionátu jako jeden z nejvyrovnanějších sprintů. Po 77 kilometrech rychlostních zkoušek si nakonec připsal vítězství Jan Štěpánek se Škodou Octavia WRC. Tím nejsmutnějším mužem dnešní rally je naopak asi Karel Trněný. Ten sice obsadil skvělé druhé místo, ale jeho ztráta 0,1 vteřiny na vítěze, je spíš neuvěřitelná...Soutěž celkově poznamenalo několik odstoupení posádek, od kterých se čekal boj o vítězství. Především pak Pech s Valouškem měli hrát prim. I přes jejich brzské odstoupení však soutěž nepostrádala dramatičnost. Skvěle zajel Jarek Orsák, který po defektu na RZ5 a propadu z vedoucí až na desátou příčku začal stahovat ztrátu a do cíle dojel na čtvrtém místě. I díky tomu se ještě více zdramatizoval souboj o titul. O tom se rozhodne na posledním sprintu ve Vsetíně.Odstoupili:Václav Pech, Pavel Valoušek, Milan Pantálek, Miroslav Jakeš, Sláva Ducháček, Lumír Galia, Jakub Koudela, Jiří Sutr, Petr Mráz, Václav Lichovník a Josef Karas. Po RZ9 - Cíl

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas
Ztráta na vedoucího     1.   Štěpánek Jan / Omelka Marek    Škoda Octavia WRC    42:06.0
- - -       2.
  Trněný Karel / Pritzl Václav    Škoda Fabia WRC   42:06.1   +0,1      3.
  Peták Josef / Benešová Alena    Peugeot 207 S2000  42:24.5  +18,5
    4.   Orsák Jaroslav / Vajík Karel    Mitsubishi Lancer EVO IX 42:47.4 +41,4
    5.   Černý Jan / Kohout Pavel    Mitsubishi Lancer EVO IX 42:54.7
 +48,7      6.   Michalík Roman / Orava Radim    Mitsubishi Lancer EVO IX   43:12.5
  +1:06,5     7.
  Dohnal Jan / Latif Billy    Renault Clio S1600 43:18.8  +1:12,8     8.
  Brynda Petr / Palivec Štěpán    Renault Clio R3  43:18.9  +1:12,9
    9.    Firla L. / Dresler P.    Mitsuubishi Lancer EVO VII 43:22.5  +1:16,5
   10.   Kůrka Tomáš / Škubník Milan    Mitsubishi Lancer Evo X 43:58.7
  +1:52,7 Výsledky po RZ6:Trojice rychlostních zkoušek, která následovala po prvním servisu opět řádně zamíchala celkovým pořadím. Po čtyřce se do čela dostal Odložilík, ovšem těsně za zády měl Orsáka. Těsně za nimi pak na jejich chybu čekal Jan Štěpánek a Pepa Peták. Následující zkouška číslo pět pak byla malou tragédií pro Jarka Orsáka. Ten zřejmě kvůli defektu ztratil více než minutu a propadl se na desáté místo. V čele by stále Odložilík a Petáka přeskočil Trněný, který test vyhrál.Na poslední zkoušce druhé sekce pak opět Trněný vyhrál a posunul se už na druhou příčku celkově. Stíhací jízdu zahájil Jarek Orsák a posunul se na průběžné sedmé místo.Za zmínku stojí i skvělý výkon Miroslava Plíhala. Se svým Citrönem C2 R2 Max vede průběžné pořadí Poháru České republiky a poráží i jezdce na vozech třídy N4.
Po RZ6 Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.
  Odložilík Roman / Odložilík Pavel    Peugeot 207 S2000    28:02.5 - - - 
     2.   Trněný Karel / Pritzl Václav    Škoda Fabia WRC   28:08.0   +5,5 
    3.   Štěpánek Jan / Omelka Marek    Škoda Octavia WRC  28:09.9
 +7,4     4.   Peták Josef / Benešová Alena    Peugeot 207 S2000 28:19.8
+17,3     5.
  Černý Jan / Kohout Pavel    Mitsubishi Lancer EVO IX 28:39.5  +37,0      6.
  Firla L. / Dresler P.    Mitsuubishi Lancer EVO VII 28:54.9   +52,4
    7.   Orsák Jaroslav / Vajík Karel    Mitsubishi Lancer EVO IX 28:55.2  +52,7
    8.   Brynda Petr / Palivec Štěpán    Renault Clio R3  28:56.4
 +53,9     9.   Dohnal Jan / Latif Billy    Renault Clio S1600 28:59.2
 +56,7    10.
  Michalík Roman / Orava Radim    Mitsubishi Lancer EVO IX 28:59.3   +56,8
Výsledky po RZ 3:První rychlostní test v Jeseníkách vyhrál s velkým náskokem Pavel Valoušek, startující s Octavií WRC. Na další rychlostní zkoušce měl však zatím nespecifikovaný problém a propadl se až do hlouby pole. V čele se proto po RZ3 drží Jarek Orsák. Rozdíly jsou však minimální.Do problémů se dostali i Tomáš Enge a Václav Pech. Podrobnosti zjišťujeme. Po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Orsák Jaroslav / Vajík Karel    Mitsubishi Lancer EVO IX    13:59.1
- - -       2.   Odložilík Roman / Odložilík Pavel    Peugeot 207 S2000   14:00.6
  +1,5      3.
  Trněný Karel / Pritzl Václav    Škoda Fabia WRC  14:07.1  +8,0     4.
  Štěpánek Jan / Omelka Marek      Škoda Octavia WRC  14:07.4 +8,3
    5.   Peták Josef / Benešová Alena    Peugeot 207 S2000 14:08.3  +9,2 
    6.   Černý Jan / Kohout Pavel    Mitsubishi Lancer EVO IX 14:26.1
  +27,0     7.   Firla L. / Dresler P.    Mitsuubishi Lancer EVO VII 14:27.4
 +28,3     8.
  Brynda Petr / Palivec Štěpán    Renault Clio R3  14:31.1  +32,0     9.
  Kůrka Tomáš / Škubník Milan    Mitsubishi Lancer Evo X 14:31.2  +32,1
   10.   Dohnal Jan / Latif Billy    Renault Clio S1600 14:32.6   +33,5

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.