Po dlouhých šestnácti letech usedl za volant soutěžního vozu Jan Vaníček a nevedl si vůbec špatně. V cocpitu Škody Fabia třídy A5 a navigován začínajícím mitfárou Martinou Pickovou, dokončili společně náročnou krkonošskou soutěž na čtvrtém místě ve své třídě.
Vzhledem k tomu, že Honza neseděl v soutěžním autě dlouhých šestnáct let a víceméně zaskakoval za Luboše Picka, bylo cílem posádky hlavně dojet do cíle a nijak nepoškodit auto.
Do soutěže vstoupila posádka velice smolně. Po havárii Josefa Petáka a volném průjezdu první rychlostní zkoušky, přišly trable. "Na druhé vložce jsme měli smolíčka. Nejdřív jsme měnili řemen a potom jsme udělali kolo. A to jsem si říkala, že by to byla blbá náhoda, kdyby se nám to stalo najednou" řekla v cíli Martina Picková.
Po těchto peripetiích, při kterých posádka ztratila více jak dvanáct minut, nezbývalo nic víc, než si soutěž užívat. To se také stalo. Časy, které poté Honza s Martinou zajížděli, by stačily na boj o stříbrný věnec, bohužel technice neporučíš. Přes všechny problémy spatřila posádka Škody Fabia cílovou rampu v Trutnově a dá se říci, že byli oba spokojeni.
"Smekám před Honzou, na to, že v soutěžním autě neseděl šestnáct let, to bylo super. Problémy jsme neměli, jen na RZ3. Na šotolině jsme šli bokem do pravé pět a už to vypadalo, že půjdeme přes boudu," dodala Martina.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?