Po dlouhých šestnácti letech usedl za volant soutěžního vozu Jan Vaníček a nevedl si vůbec špatně. V cocpitu Škody Fabia třídy A5 a navigován začínajícím mitfárou Martinou Pickovou, dokončili společně náročnou krkonošskou soutěž na čtvrtém místě ve své třídě.
Vzhledem k tomu, že Honza neseděl v soutěžním autě dlouhých šestnáct let a víceméně zaskakoval za Luboše Picka, bylo cílem posádky hlavně dojet do cíle a nijak nepoškodit auto.
Do soutěže vstoupila posádka velice smolně. Po havárii Josefa Petáka a volném průjezdu první rychlostní zkoušky, přišly trable. "Na druhé vložce jsme měli smolíčka. Nejdřív jsme měnili řemen a potom jsme udělali kolo. A to jsem si říkala, že by to byla blbá náhoda, kdyby se nám to stalo najednou" řekla v cíli Martina Picková.
Po těchto peripetiích, při kterých posádka ztratila více jak dvanáct minut, nezbývalo nic víc, než si soutěž užívat. To se také stalo. Časy, které poté Honza s Martinou zajížděli, by stačily na boj o stříbrný věnec, bohužel technice neporučíš. Přes všechny problémy spatřila posádka Škody Fabia cílovou rampu v Trutnově a dá se říci, že byli oba spokojeni.
"Smekám před Honzou, na to, že v soutěžním autě neseděl šestnáct let, to bylo super. Problémy jsme neměli, jen na RZ3. Na šotolině jsme šli bokem do pravé pět a už to vypadalo, že půjdeme přes boudu," dodala Martina.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?