Stav Petáka a Josky se lepší

Peták, Josef - Joska, Libor
Peták, Josef - Joska, Libor, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Marek Felt 10. srpna 2009 15:09
Sdílej:

Během první rychlostní zkoušky, která se jela v rámci pátého dílu rallysprintového šampionátu v okolí Trutnova při Rally Krkonoše vážně havarovala posádka Hroch Rally Teamu se startovním číslem jedna ve složení Josef Peták a Libor Joska na voze Peugeot 207 S2000.

Dnes v dopoledních hodinách jsme se spojili s posádkou, abychom zjistili jejich zdravotní stav. "Dnes se již cítím daleko lépe, nežli v sobotu po nehodě. Mám zlomenou hrudní kost, zhmožděná žebra, naraženou páteř a odražené ledviny. Celkový stav se však lepší a pokud vše půjde takto i nadále, tak by mne měli propustit z nemocnice během 2-3 dní do domácího ošetřování. Chtěl bych však moc poděkovat všem těm, kteří nám po nehodě pomáhali. Především pak dvěma dívčinám, které se představily jako zdravotní sestry, dále jmenovitě posádkám Orsák - Vajík, Pech -Uhel, Valoušek - Hrůza, které jako první posádky přijely k nehodě a také mamince Karla Trněného. Dík patří také samozřejmě záchranářům a sanitce, kteří na místo nehody dorazili. Naopak mne zarážel hyenismus některých diváků, kteří se snažili ulovit video, či fotografie a navíc překáželi těm, kteří pomáhali," řekl ke svému zdravotnímu stavu Josef Peták.Bezprostředně po nehodě hůře dopadl spolujezdec Josefa Petáka, Libor Joska. "Ihned po nehodě jsem se snažil dostat co nejrychleji z auta. Měl jsem však vyražený dech a nemohl se vůbec nadechnout. Navíc došlo ke zlomení kliční kosti a zhmoždění žebra bezpečnostními pásy. Původně podezření na vnitřní krvácení se nepotvrdilo, a tak bych mohl být během zítřka, středy propuštěn do domácího ošetření. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám po nehodě pomohli a především dvěma mladým dívkám a jednomu klukovi, kteří se po celou dobu o mne u trati starali a umývali mne, když jsem omdlíval. Dík patří také systému Hans, díky kterému nedošlo ke složitějšímu zranění krku," vyjadřil se ke svému zdravotnímu stavu Libor Joska.

Mnohé z Vás jistě zajímá, jak k nehodě vlastně došlo. Zde Vám přinášíme vyjádření jezdce modrobílého Peugeotu 207 S2000. "Při reakci na rozpis Libora při brždění nečekaně auto vybočilo z ideální stopy a nemohl jsem změnit směr. Místo doprava nás to táhlo doleva a nic s tím nešlo udělat. Mám podezření, že jsme mohli mít prázdnou levou přední pneumatiku, a tím došlo k nečekanému vybočení vozu. Nedokáži si to jinak vysvětlit. Rychlostní zkoušku jsme před nehodou absolvovali v klidu a nemyslím si, že bych to na inkriminovaném místě přehnal. Nejhorší pro jezdce je, když dojde při nehodě ke zranění spolujezdce. Bohužel to se stalo i při naší havárii. Štěstí bylo, že Libor dokázal i přes svůj velký problém opustit auto a tím mi udělal místo, abych mohl i já rychle opustit vůz, který vzápětí začal hořet. Myslím, že při této nehodě nám významně pomohl systém Hans. Věřím, že se co nejdříve dáme do pořádku a budeme se opět moci předvést fanouškům na českých tratích. Zároveň tímto oba zdravíme všechny nejen naše fanoušky a vzkazujeme jim, že se dostáváme pomalu do lepší a lepší kondice," vrátil se k nehodě Josef Peták.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.