Stav Petáka a Josky se lepší

Peták, Josef - Joska, Libor
Peták, Josef - Joska, Libor, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Marek Felt 10. srpna 2009 15:09
Sdílej:

Během první rychlostní zkoušky, která se jela v rámci pátého dílu rallysprintového šampionátu v okolí Trutnova při Rally Krkonoše vážně havarovala posádka Hroch Rally Teamu se startovním číslem jedna ve složení Josef Peták a Libor Joska na voze Peugeot 207 S2000.

Dnes v dopoledních hodinách jsme se spojili s posádkou, abychom zjistili jejich zdravotní stav. "Dnes se již cítím daleko lépe, nežli v sobotu po nehodě. Mám zlomenou hrudní kost, zhmožděná žebra, naraženou páteř a odražené ledviny. Celkový stav se však lepší a pokud vše půjde takto i nadále, tak by mne měli propustit z nemocnice během 2-3 dní do domácího ošetřování. Chtěl bych však moc poděkovat všem těm, kteří nám po nehodě pomáhali. Především pak dvěma dívčinám, které se představily jako zdravotní sestry, dále jmenovitě posádkám Orsák - Vajík, Pech -Uhel, Valoušek - Hrůza, které jako první posádky přijely k nehodě a také mamince Karla Trněného. Dík patří také samozřejmě záchranářům a sanitce, kteří na místo nehody dorazili. Naopak mne zarážel hyenismus některých diváků, kteří se snažili ulovit video, či fotografie a navíc překáželi těm, kteří pomáhali," řekl ke svému zdravotnímu stavu Josef Peták.Bezprostředně po nehodě hůře dopadl spolujezdec Josefa Petáka, Libor Joska. "Ihned po nehodě jsem se snažil dostat co nejrychleji z auta. Měl jsem však vyražený dech a nemohl se vůbec nadechnout. Navíc došlo ke zlomení kliční kosti a zhmoždění žebra bezpečnostními pásy. Původně podezření na vnitřní krvácení se nepotvrdilo, a tak bych mohl být během zítřka, středy propuštěn do domácího ošetření. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám po nehodě pomohli a především dvěma mladým dívkám a jednomu klukovi, kteří se po celou dobu o mne u trati starali a umývali mne, když jsem omdlíval. Dík patří také systému Hans, díky kterému nedošlo ke složitějšímu zranění krku," vyjadřil se ke svému zdravotnímu stavu Libor Joska.

Mnohé z Vás jistě zajímá, jak k nehodě vlastně došlo. Zde Vám přinášíme vyjádření jezdce modrobílého Peugeotu 207 S2000. "Při reakci na rozpis Libora při brždění nečekaně auto vybočilo z ideální stopy a nemohl jsem změnit směr. Místo doprava nás to táhlo doleva a nic s tím nešlo udělat. Mám podezření, že jsme mohli mít prázdnou levou přední pneumatiku, a tím došlo k nečekanému vybočení vozu. Nedokáži si to jinak vysvětlit. Rychlostní zkoušku jsme před nehodou absolvovali v klidu a nemyslím si, že bych to na inkriminovaném místě přehnal. Nejhorší pro jezdce je, když dojde při nehodě ke zranění spolujezdce. Bohužel to se stalo i při naší havárii. Štěstí bylo, že Libor dokázal i přes svůj velký problém opustit auto a tím mi udělal místo, abych mohl i já rychle opustit vůz, který vzápětí začal hořet. Myslím, že při této nehodě nám významně pomohl systém Hans. Věřím, že se co nejdříve dáme do pořádku a budeme se opět moci předvést fanouškům na českých tratích. Zároveň tímto oba zdravíme všechny nejen naše fanoušky a vzkazujeme jim, že se dostáváme pomalu do lepší a lepší kondice," vrátil se k nehodě Josef Peták.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.