Během první rychlostní zkoušky, která se jela v rámci pátého dílu rallysprintového šampionátu v okolí Trutnova při Rally Krkonoše vážně havarovala posádka Hroch Rally Teamu se startovním číslem jedna ve složení Josef Peták a Libor Joska na voze Peugeot 207 S2000.
Dnes v dopoledních hodinách jsme se spojili s posádkou, abychom zjistili jejich zdravotní stav. "Dnes se již cítím daleko lépe, nežli v sobotu po nehodě. Mám zlomenou hrudní kost, zhmožděná žebra, naraženou páteř a odražené ledviny. Celkový stav se však lepší a pokud vše půjde takto i nadále, tak by mne měli propustit z nemocnice během 2-3 dní do domácího ošetřování. Chtěl bych však moc poděkovat všem těm, kteří nám po nehodě pomáhali. Především pak dvěma dívčinám, které se představily jako zdravotní sestry, dále jmenovitě posádkám Orsák - Vajík, Pech -Uhel, Valoušek - Hrůza, které jako první posádky přijely k nehodě a také mamince Karla Trněného. Dík patří také samozřejmě záchranářům a sanitce, kteří na místo nehody dorazili. Naopak mne zarážel hyenismus některých diváků, kteří se snažili ulovit video, či fotografie a navíc překáželi těm, kteří pomáhali," řekl ke svému zdravotnímu stavu Josef Peták.Bezprostředně po nehodě hůře dopadl spolujezdec Josefa Petáka, Libor Joska. "Ihned po nehodě jsem se snažil dostat co nejrychleji z auta. Měl jsem však vyražený dech a nemohl se vůbec nadechnout. Navíc došlo ke zlomení kliční kosti a zhmoždění žebra bezpečnostními pásy. Původně podezření na vnitřní krvácení se nepotvrdilo, a tak bych mohl být během zítřka, středy propuštěn do domácího ošetření. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám po nehodě pomohli a především dvěma mladým dívkám a jednomu klukovi, kteří se po celou dobu o mne u trati starali a umývali mne, když jsem omdlíval. Dík patří také systému Hans, díky kterému nedošlo ke složitějšímu zranění krku," vyjadřil se ke svému zdravotnímu stavu Libor Joska.
Mnohé z Vás jistě zajímá, jak k nehodě vlastně došlo. Zde Vám přinášíme vyjádření jezdce modrobílého Peugeotu 207 S2000. "Při reakci na rozpis Libora při brždění nečekaně auto vybočilo z ideální stopy a nemohl jsem změnit směr. Místo doprava nás to táhlo doleva a nic s tím nešlo udělat. Mám podezření, že jsme mohli mít prázdnou levou přední pneumatiku, a tím došlo k nečekanému vybočení vozu. Nedokáži si to jinak vysvětlit. Rychlostní zkoušku jsme před nehodou absolvovali v klidu a nemyslím si, že bych to na inkriminovaném místě přehnal. Nejhorší pro jezdce je, když dojde při nehodě ke zranění spolujezdce. Bohužel to se stalo i při naší havárii. Štěstí bylo, že Libor dokázal i přes svůj velký problém opustit auto a tím mi udělal místo, abych mohl i já rychle opustit vůz, který vzápětí začal hořet. Myslím, že při této nehodě nám významně pomohl systém Hans. Věřím, že se co nejdříve dáme do pořádku a budeme se opět moci předvést fanouškům na českých tratích. Zároveň tímto oba zdravíme všechny nejen naše fanoušky a vzkazujeme jim, že se dostáváme pomalu do lepší a lepší kondice," vrátil se k nehodě Josef Peták.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?