Během první rychlostní zkoušky, která se jela v rámci pátého dílu rallysprintového šampionátu v okolí Trutnova při Rally Krkonoše vážně havarovala posádka Hroch Rally Teamu se startovním číslem jedna ve složení Josef Peták a Libor Joska na voze Peugeot 207 S2000.
Dnes v dopoledních hodinách jsme se spojili s posádkou, abychom zjistili jejich zdravotní stav. "Dnes se již cítím daleko lépe, nežli v sobotu po nehodě. Mám zlomenou hrudní kost, zhmožděná žebra, naraženou páteř a odražené ledviny. Celkový stav se však lepší a pokud vše půjde takto i nadále, tak by mne měli propustit z nemocnice během 2-3 dní do domácího ošetřování. Chtěl bych však moc poděkovat všem těm, kteří nám po nehodě pomáhali. Především pak dvěma dívčinám, které se představily jako zdravotní sestry, dále jmenovitě posádkám Orsák - Vajík, Pech -Uhel, Valoušek - Hrůza, které jako první posádky přijely k nehodě a také mamince Karla Trněného. Dík patří také samozřejmě záchranářům a sanitce, kteří na místo nehody dorazili. Naopak mne zarážel hyenismus některých diváků, kteří se snažili ulovit video, či fotografie a navíc překáželi těm, kteří pomáhali," řekl ke svému zdravotnímu stavu Josef Peták.Bezprostředně po nehodě hůře dopadl spolujezdec Josefa Petáka, Libor Joska. "Ihned po nehodě jsem se snažil dostat co nejrychleji z auta. Měl jsem však vyražený dech a nemohl se vůbec nadechnout. Navíc došlo ke zlomení kliční kosti a zhmoždění žebra bezpečnostními pásy. Původně podezření na vnitřní krvácení se nepotvrdilo, a tak bych mohl být během zítřka, středy propuštěn do domácího ošetření. Chtěl bych poděkovat všem, kteří nám po nehodě pomohli a především dvěma mladým dívkám a jednomu klukovi, kteří se po celou dobu o mne u trati starali a umývali mne, když jsem omdlíval. Dík patří také systému Hans, díky kterému nedošlo ke složitějšímu zranění krku," vyjadřil se ke svému zdravotnímu stavu Libor Joska.
Mnohé z Vás jistě zajímá, jak k nehodě vlastně došlo. Zde Vám přinášíme vyjádření jezdce modrobílého Peugeotu 207 S2000. "Při reakci na rozpis Libora při brždění nečekaně auto vybočilo z ideální stopy a nemohl jsem změnit směr. Místo doprava nás to táhlo doleva a nic s tím nešlo udělat. Mám podezření, že jsme mohli mít prázdnou levou přední pneumatiku, a tím došlo k nečekanému vybočení vozu. Nedokáži si to jinak vysvětlit. Rychlostní zkoušku jsme před nehodou absolvovali v klidu a nemyslím si, že bych to na inkriminovaném místě přehnal. Nejhorší pro jezdce je, když dojde při nehodě ke zranění spolujezdce. Bohužel to se stalo i při naší havárii. Štěstí bylo, že Libor dokázal i přes svůj velký problém opustit auto a tím mi udělal místo, abych mohl i já rychle opustit vůz, který vzápětí začal hořet. Myslím, že při této nehodě nám významně pomohl systém Hans. Věřím, že se co nejdříve dáme do pořádku a budeme se opět moci předvést fanouškům na českých tratích. Zároveň tímto oba zdravíme všechny nejen naše fanoušky a vzkazujeme jim, že se dostáváme pomalu do lepší a lepší kondice," vrátil se k nehodě Josef Peták.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.