Dnes zveřejnil server eWRC.cz zprávu, o které se v zákulisí nejen české rally scény již dlouho spekulovalo – Premiéra Škody Fabia S2000 se odehraje v rámci srpnové Barum rally. Pilot Jan Kopecký se představí s vozem coby předjezdec.
Po několikaměsíčních testech, kterých se jako jezdci zúčastnili právě Jan Kopecký, Raimund Baumschlager, Sebastian Lindholm i „El Matadore“ Carlos Sainz, se tak škodovácká novinka poprvé představí i široké veřejnosti. Proč volba padla právě na Barum Rally je nasnadě. Jedná se o podnik seriálu IRC a jak známo, tady startuje zatím nejvíce vozů mohutně se rozvíjející třídy S2000. Porovnání s konkurencí tak bude nejvíc vypovídající. To že Jan Kopecký nebude bodovat do hodnocení IRC, ale pojede „pouze“ jako předjezdec se dalo čekat. Již na začátku sezony tým okolo Kopeckého avizoval, že jeho starty v seriálu IRC jsou jisté jen do Rally Rusko. Hlavním cílem těchto startu zřejmě bylo osvojení si nového jezdeckého stylu, který je zapotřebí pro pilotování „es dvoutisícovky“. K tomuto účelu byl také pořízen vůz Peugeot 207 S2000. Doufejme, že Honza se s novým speciálem již plně naučil a teď všechny poznatky převede do praxe i do vývoje Fabie. Z pohledu českého fanouška má start na Barumce dvě roviny. První je ta pozitivní – světová premiéra českého auta na nejpopulárnější české soutěži a navíc s českým pilotem za volantem. To tady dlouho nebylo. Škody Octavia i Fabia WRC vždy měly premiéru v závodě MS a s jezdcem jiné, než české národnosti! Druhý pohled je ten méně šťastný. Jelikož Jan pojede s Fabií jako předjezdec, jeho časy se s největší pravděpodobností (oficiálně) nedostanou na veřejnost. Český fanoušek se tak nedozví, jak si „jeho“ auto vede v porovnání s konkurencí. To zavdá příčinu k dalším spekulacím. Těch už bylo kolem vývoje Fabie S2000 dost a dost. Na druhou stranu – český fanoušek je velmi vynalézavý, takže se dá očekávat, že nějaký ten „neoficiální“ čas se na světlo světa přeci jen dostane. Po tomto prvním ostrém testu už by měla na podzim následovat první homologace vozu. Otázkou zůstává kde se Fabia S2000 ukáže dál. Škoda již dříve oznámila, že tomu tak bude na zahajovacím podniku příštího ročníku IRC v Monte Carlu. Bude to však platit i po srpnové Barumce?
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?