PRACHATICE - RALLYESPRINT: Domácí šampionát rallyesprintového mistrovství pokračoval Rallye Prachatice, kde se na startu sešla téměř stovka posádek a čtyři z nich startovaly i v seriálu Matador Cup 2007.
Tentokrát bohužel chyběl Lumír Firla, který startoval v okruhových závodech na piešťanském okruhu. Matador Cup tak měl největšího favorita jednoznačně v osobě Viktora Szabó, který v Prachaticích na svůj vůz Mitsubushi Lancer EVO VIII obul poprvé pneumatiky Matador v osmnácti palcovém provedení. Již první velmi dobré časy naznačovaly, že Viktor Szabó tradičně navigovaný Vladimírem Tichým zvládl přechod na obutí jiného rozměru okamžitě.
Vedle již zmíněné posádky Viktor Szabó-Vladimír Tichý bojovaly o body do hodnocení Matador Cupu dvojice Vladimír Berger-Václav Tesař (Škoda Octavia), Libor Bešťák-Luboš Bešťák (Citroën Saxo) a Jan Halala-Dalibor Štěpán (Ford Focus).
V okolí Prachatic zavládlo v sobotu po pátečním dešti příjemné letní počasí a jezdci Matador Cupu pochopitelně použili na rychlostních zkouškách pneumatiky určené pro suchý asfalt. Rychlostní zkoušky Rallye Prachatice se odehrávaly na třech úsecích a posádky absolvovaly každý z nich třikrát.
Úvodní sérii tří erzet zvládl dle očekávání nejlépe Viktor Szabó, kterému patřilo páté místo v průběžném pořadí absolutního hodnocení Rallye Prachatice. Vladimír Berger na celkové čtrnácté příčce byl nejrychlejším jezdcem třídy S1. Dvacátý Jan Halala vévodil třídě A7. Další průběh Matador Cupu ovlivnilo rozhodnutí technických komisařů, kteří v uzavřeném parkovišti zkontrolovali světlou výšku vozu Citroën Saxo, se kterým v Prachaticích startovala posádka složená z bratří Bešťáků. Vůz dle vyjádření komisařů neodpovídal technickým předpisům a bratrská dvojice si tak nemohla připsat žádné body do Matador Cupu.
Do další sekce již nenastoupil Jan Halala, který byl nucen odstoupit pro poruchu palivového čerpadla. Viktor Szabó pokračoval v dobrém tempu i ve druhé sekci tří erzet, posunul se po šesté rychlostní zkoušce na čtvrté místo v absolutním hodnocení a pochopitelně vedl žebříček jezdců Matador Cupu. Vladimír Berger figuroval na dvanáctém místě absolutně.
V sedmém testu praskla poloosa na voze Škoda Octavia Vladimíra Bergera a ten navigovaný Václavem Tesařem cíl prachatické soutěže nespatřil. Ačkoliv se Viktor Szabó od třetí rychlostní zkoušky potýkal s potížemi při řazení čtvrtého rychlostního stupně, směřoval jednoznačně pro vítězství v hodnocení Matador Cupu. Čtyři kilometry před cílem závěrečné rychlostní zkoušky však vypověděla převodovka službu definitivně, Viktor Szabó tím ztratil velmi dobře rozjetou prachatickou soutěž a body do Matador Cupu i Mistrovství ČR ve sprintrallye. Osmnácti palcové pneumatiky Matador si Viktor Szabó velmi pochvaloval i přes zklamání v závěru soutěže.
V cíli Rallye Prachatice se neobjevila ani jedna posádka Matador Cupu a proto zůstává pořadí a bodový stav identický jako po předchozí soutěži.
Průběžné pořadí Matador Cup 2007 - Mistrovství ČR sprintrallye 2007
1. Viktor Szabó 22 2. Lumír Firla 13 3. Vladimír Berger 12 4. Jan Halala 7 5. Libor Bešťák 4 CRT Kopecký
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?