Karel Trněný je zase o něco blíž titulu republikového šampiona ve sprintrallye. Pilot Škody Octavie WRC vyhrál pátý závod domácího mistrovství - Rallye Agropa Pačejov na Klatovsku. A jako lídr průběžného pořadí tak zvýšil náskok v čele. Do konce šampionátu jsou na programu ještě dvě rallye.
Druhé místo obsadil Zdeněk Vlček, třetí byl Petr Hozák.
Trněný, který jako jediný disponoval speciálem WRC, vyhrál sedm z osmi rychlostních zkoušek a druhého Vlčka nakonec porazil o téměř 28 vteřin. Vlček však kvůli tomu, že je prioritním jezdem Federace automobilového sportu AČR, do seriálu sprintrallye podle pravidel neboduje.
Čtyřiadvacet bodů si tak na své konto připsal Hozák, jenž se posunul na druhé místo průběžného pořadí před Viktora Szabó, který byl na Klatovsku v absolutním pořadí pátý.
Šampionát jednodenních soutěží bude pokračovat sedmým dílem Rallye Prachatice 18. srpna.
Poř. St.č. Posádka / Entry Sk./Tř. Poř. Čas RZ Penale Total Ztráta 1. Ztrata před.1.
2
Karel Trněný / Jiří Kulhan Škoda Octavia WRC
S2 1 / 1
0:35:57.0
0:35:57.0
0:00:00.0 0:00:00.0
2.
1
Zdeněk Vlček / Josef Král Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 2 / 1
0:36:24.9
0:36:24.9
0:00:27.9 0:00:27.9
3.
11
Roman Odložilík / Pavel Odložilík Renault Clio S 1600
A/6 1 / 1
0:36:30.1
0:36:30.1
0:00:33.1 0:00:05.2
4.
4
Petr Hozák / Ladislav Hršel Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 3 / 2
0:36:28.0 0:00:10
0:36:38.0
0:00:41.0 0:00:07.9
5.
16
Jan Sýkora / Martina Škardová Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 4 / 3
0:36:47.4
0:36:47.4
0:00:50.4 0:00:09.4
6.
3
Viktor Szabó / Vladimír Tichý Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 5 / 4
0:36:39.2 0:00:10
0:36:49.2
0:00:52.2 0:00:01.8
7.
9
Daniel Běhálek / Petr Černohorský Subaru Impreza WRX STi
N/4 6 / 5
0:37:06.6
0:37:06.6
0:01:09.6 0:00:17.4
8.
18
Martin Kožmín / Alena Kožmínová Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 7 / 6
0:37:16.9
0:37:16.9
0:01:19.9 0:00:10.3
9.
17
Milan Chvojka / Hana Chvojková Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 8 / 7
0:37:17.9
0:37:17.9
0:01:20.9 0:00:01.0
10.
5
Lumír Firla / Pavel Švajda Mitsubishi Lancer EVO VII
N/4 9 / 8
0:37:24.7
0:37:24.7
0:01:27.7 0:00:06.8
11.
8
Milan Pantálek / Jaroslav Novák Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 10 / 9
0:37:40.0
0:37:40.0
0:01:43.0 0:00:15.3
12.
6
Jan Jelínek / Miroslav Kotěna Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 11 / 10
0:37:47.0
0:37:47.0
0:01:50.0 0:00:07.0
13.
19
Pavel Červenka / František Rajnoha Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 12 / 11
0:37:58.5
0:37:58.5
0:02:01.5 0:00:11.5
14.
7
Lubomír Minařík / Renáta Mourková Fiat Punto S1600
A/6 2 / 2
0:38:05.8
0:38:05.8
0:02:08.8 0:00:07.3
15.
25
Michal Fiala / Tomáš Heidenreich Nissan Almera
A/7 3 / 1
0:38:17.5
0:38:17.5
0:02:20.5 0:00:11.7
16.
23
Aleš Dlouhý / David Martásek Subaru Impreza Sti
N/4 13 / 12
0:38:18.9
0:38:18.9
0:02:21.9 0:00:01.4
17.
13
Milan Kneifel / Radim Strnad Suzuki Ignis S1600
A/6 4 / 3
0:38:27.6
0:38:27.6
0:02:30.6 0:00:08.7
18.
15
Jiří Vlček / Zdeněk Jůrka Peugeot 206 S1600
A/6 5 / 4
0:38:39.7
0:38:39.7
0:02:42.7 0:00:12.1
19.
21
Jan Šlehofer / Zbyněk Soběhart Fiat Punto S1600
A/6 6 / 5
0:38:57.6
0:38:57.6
0:03:00.6 0:00:17.9
20.
27
Václav Donát / Jan Krečman Škoda Octavia
S1 14 / 1
0:39:01.9
0:39:01.9
0:03:04.9 0:00:04.3
21.
38
Jan Dohnal / Jakub Venclík VW Polo 1.4 16V
A/5 7 / 1
0:39:20.5
0:39:20.5
0:03:23.5 0:00:18.6
22.
22
Václav Mulač / Jana Mulačová Subaru Impreza STi
S2 15 / 2
0:39:40.5
0:39:40.5
0:03:43.5 0:00:20.0
23.
35
Jaroslav Roubíček / Milan Hovorka Renault Clio
N/3 16 / 1
0:39:54.1
0:39:54.1
0:03:57.1 0:00:13.6
24.
223
Jiří Pertlíček / Petr Picka Mazda 323 GTR
ZK / 1
0:40:09.1
0:40:09.1
0:04:12.1 0:00:15.0
25.
201
Jiří Hendrich / Daniel Hendrich Mitsubishi Lancer Evo VII
SA4 17 / 1
0:40:12.1
0:40:12.1
0:04:15.1 0:00:03.0
26.
33
Josef Čermák / Petr Vejvoda Honda Civic Type R
N/3 18 / 2
0:40:12.6
0:40:12.6
0:04:15.6 0:00:00.5
27.
202
Petr Leher / Jiří Skořept Subaru Impreza Sti
SA4 19 / 2
0:40:39.6
0:40:39.6
0:04:42.6 0:00:27.0
28.
41
Vlastimil Hodaň / Anna Maťková Škoda Felicia Kit Car
A/5 8 / 2
0:40:39.6
0:40:39.6
0:04:42.6 0:00:00.0
29.
36
Josef Šilha / Petr Brixí Peugeot 206 RC
N/3 20 / 3
0:40:51.1
0:40:51.1
0:04:54.1 0:00:11.5
30.
48
Marek Kulda / Zdenka Maroušková Honda Civic 1,6 Vti
N/2 21 / 1
0:40:56.0
0:40:56.0
0:04:59.0 0:00:04.9
31.
42
Jiří Hladík / Marcela Dolečková Honda Civic 1.6 VTi
N/2 22 / 2
0:40:34.5 0:00:30
0:41:04.5
0:05:07.5 0:00:08.5
32.
53
Jan Vaňáč / Pavel Kohout Peugeot 206 RC
N/3 23 / 4
0:41:06.6
0:41:06.6
0:05:09.6 0:00:02.1
33.
30
Roman Štefan / Jiří Grimmer Peugeot 306 S16
N/3 24 / 5
0:41:07.3
0:41:07.3
0:05:10.3 0:00:00.7
34.
43
Ladislav Henzl / Marcel Mourek Honda Civic 1.6 VTi
N/2 25 / 3
0:41:11.5
0:41:11.5
0:05:14.5 0:00:04.2
35.
51
Karel Dawson / Věra Pečenková Škoda Fabia RS
D/9 9 / 1
0:41:15.7
0:41:15.7
0:05:18.7 0:00:04.2
36.
24
Milan Šimeček / Daniel Hejsa Nissan Almera 2.0 GTi
A/7 10 / 2
0:41:34.5
0:41:34.5
0:05:37.5 0:00:18.8
37.
59
Ivo Cipra / Martin Hroch Škoda Felicia
A/5 11 / 3
0:41:53.1
0:41:53.1
0:05:56.1 0:00:18.6
38.
213
Pavel Přibyl / Michal Kříž Škoda Felicia
SA1 26 / 1
0:42:09.8
0:42:09.8
0:06:12.8 0:00:16.7
39.
49
Antonín Podvalský / Jiří Stross Honda Civic 1.6 VTi
N/2 27 / 4
0:42:11.2
0:42:11.2
0:06:14.2 0:00:01.4
40.
26
Miroslav Fišer / Hynek Středa VW Golf
A/7 12 / 3
0:42:01.2 0:00:10
0:42:11.2
0:06:14.2 0:00:00.0
41.
56
Robert Čonka / Iva Víchová Škoda Felicia Kit Car
A/5 13 / 4
0:42:32.3
0:42:32.3
0:06:35.3 0:00:21.1
42.
62
Jakub Blahna / Tomáš Drásta Škoda Felicia 1.6 LX
A/6 14 / 6
0:42:35.0
0:42:35.0
0:06:38.0 0:00:02.7
43.
204
Karel Macek / Aleš Pilný Toyota Corolla WRC 98
ZK / 2
0:42:51.9
0:42:51.9
0:06:54.9 0:00:16.9
44.
28
Petr Donát / Martin Neoral Škoda Octavia
S1 28 / 2
0:42:54.0
0:42:54.0
0:06:57.0 0:00:02.1
45.
210
Kamil Hovorka / Jiří Hovorka Škoda Favorit 136 L
SA1 29 / 2
0:42:54.1
0:42:54.1
0:06:57.1 0:00:00.1
46.
50
Eva Vykydalová / Ivona Vyštejnová Renault Clio Sport
N/3 30 / 6
0:43:13.9
0:43:13.9
0:07:16.9 0:00:19.8
47.
29
Pavel Kundrát / František Poláček Škoda Octavia 1,9 Tdi
D/9 15 / 2
0:43:15.0
0:43:15.0
0:07:18.0 0:00:01.1
48.
207
Aleš Kaválek / Jaroslav Miko Suzuki Swift Gti
SA1 31 / 3
0:43:16.2
0:43:16.2
0:07:19.2 0:00:01.2
49.
216
Zdeněk Václavík / Václav Hájek Škoda Felicia
SA1 32 / 4
0:43:15.0 0:00:10
0:43:25.0
0:07:28.0 0:00:08.8
50.
32
Otakar Hanáček / Pavla Šnoblová Renault Clio Sport
N/3 33 / 7
0:43:32.7
0:43:32.7
0:07:35.7 0:00:07.7
51.
225
Marek Kovanda / Radek Karhan Nissan Sunny 2.0 GTi
SA3 34 / 1
0:43:47.8
0:43:47.8
0:07:50.8 0:00:15.1
52.
241
Jaroslav Štauber / Miroslav Ševčík BMW 2002 Ti
H / 1
0:44:14.4
0:44:14.4
0:08:17.4 0:00:26.6
53.
60
František Markvart / Tereza Chudáčková Škoda Fabia
A/5 16 / 5
0:44:19.6
0:44:19.6
0:08:22.6 0:00:05.2
54.
222
Pavel Šimůnek / Petr Šimůnek Škoda Favorit 136
SA1 35 / 5
0:44:21.3
0:44:21.3
0:08:24.3 0:00:01.7
55.
220
Radek Majer / Michal Pohořelý Škoda Felicia
SA1 36 / 6
0:44:26.5
0:44:26.5
0:08:29.5 0:00:05.2
56.
52
Daniel Gondík / Otakar Brousek Škoda Fabia RS
D/9 17 / 3
0:45:34.1
0:45:34.1
0:09:37.1 0:01:07.6
57.
218
Antonín Eliáš / Marek Kratochvíl Suzuki Swift Gti
SA1 37 / 7
0:45:36.7
0:45:36.7
0:09:39.7 0:00:02.6
58.
219
Petr Čvančara / Luboš Gešvinder Škoda Felicia
SA2 38 / 1
0:45:39.1
0:45:39.1
0:09:42.1 0:00:02.4
59.
224
Václav Hostaš / Petr Lucák Škoda 1000 MB
HA1 39 / 1
0:46:02.3
0:46:02.3
0:10:05.3 0:00:23.2
60.
66
Jan Jinderle / Pavel Kacerovský Peugeot 106 Rallye
N/1 40 / 1
0:46:18.3
0:46:18.3
0:10:21.3 0:00:16.0
61.
244
Milan Liška / Petr Slavíček Škoda 1000 MB
H / 2
0:46:24.7
0:46:24.7
0:10:27.7 0:00:06.4
62.
45
Michal Mrlina / Luděk Švihálek Honda Civic
N/2 41 / 5
0:46:45.7
0:46:45.7
0:10:48.7 0:00:21.0
63.
209
Miroslav Haloun / Jakub Nipča Seat Ibiza Cupra
SA3 42 / 2
0:47:41.7
0:47:41.7
0:11:44.7 0:00:56.0
64.
214
Jan Bezemek / Roman Holeček Škoda 1000 MB
HA1 43 / 2
0:47:42.0
0:47:42.0
0:11:45.0 0:00:00.3
65.
212
Zdeněk Zlámal / Milena Zlámalová Škoda 130 L
HA2 44 / 1
0:49:11.4
0:49:11.4
0:13:14.4 0:01:29.4
66.
67
Tomáš Hrabák / Jaroslava Roučková Peugeot 106 Rallye
N/1 45 / 2
0:50:51.1
0:50:51.1
0:14:54.1 0:01:39.7
67.
243
Zdeněk Kroupar / Marcela Valdmanová Lancia Fulvia
H / 3
0:51:05.8 0:01:10
0:52:15.8
0:16:18.8 0:01:24.7
Test ČTK Výsledky: re-co Foto: www.auto-news.czTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).