Karel Trněný je zase o něco blíž titulu republikového šampiona ve sprintrallye. Pilot Škody Octavie WRC vyhrál pátý závod domácího mistrovství - Rallye Agropa Pačejov na Klatovsku. A jako lídr průběžného pořadí tak zvýšil náskok v čele. Do konce šampionátu jsou na programu ještě dvě rallye.
Druhé místo obsadil Zdeněk Vlček, třetí byl Petr Hozák.
Trněný, který jako jediný disponoval speciálem WRC, vyhrál sedm z osmi rychlostních zkoušek a druhého Vlčka nakonec porazil o téměř 28 vteřin. Vlček však kvůli tomu, že je prioritním jezdem Federace automobilového sportu AČR, do seriálu sprintrallye podle pravidel neboduje.
Čtyřiadvacet bodů si tak na své konto připsal Hozák, jenž se posunul na druhé místo průběžného pořadí před Viktora Szabó, který byl na Klatovsku v absolutním pořadí pátý.
Šampionát jednodenních soutěží bude pokračovat sedmým dílem Rallye Prachatice 18. srpna.
Poř. St.č. Posádka / Entry Sk./Tř. Poř. Čas RZ Penale Total Ztráta 1. Ztrata před.1.
2
Karel Trněný / Jiří Kulhan Škoda Octavia WRC
S2 1 / 1
0:35:57.0
0:35:57.0
0:00:00.0 0:00:00.0
2.
1
Zdeněk Vlček / Josef Král Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 2 / 1
0:36:24.9
0:36:24.9
0:00:27.9 0:00:27.9
3.
11
Roman Odložilík / Pavel Odložilík Renault Clio S 1600
A/6 1 / 1
0:36:30.1
0:36:30.1
0:00:33.1 0:00:05.2
4.
4
Petr Hozák / Ladislav Hršel Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 3 / 2
0:36:28.0 0:00:10
0:36:38.0
0:00:41.0 0:00:07.9
5.
16
Jan Sýkora / Martina Škardová Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 4 / 3
0:36:47.4
0:36:47.4
0:00:50.4 0:00:09.4
6.
3
Viktor Szabó / Vladimír Tichý Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 5 / 4
0:36:39.2 0:00:10
0:36:49.2
0:00:52.2 0:00:01.8
7.
9
Daniel Běhálek / Petr Černohorský Subaru Impreza WRX STi
N/4 6 / 5
0:37:06.6
0:37:06.6
0:01:09.6 0:00:17.4
8.
18
Martin Kožmín / Alena Kožmínová Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 7 / 6
0:37:16.9
0:37:16.9
0:01:19.9 0:00:10.3
9.
17
Milan Chvojka / Hana Chvojková Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 8 / 7
0:37:17.9
0:37:17.9
0:01:20.9 0:00:01.0
10.
5
Lumír Firla / Pavel Švajda Mitsubishi Lancer EVO VII
N/4 9 / 8
0:37:24.7
0:37:24.7
0:01:27.7 0:00:06.8
11.
8
Milan Pantálek / Jaroslav Novák Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 10 / 9
0:37:40.0
0:37:40.0
0:01:43.0 0:00:15.3
12.
6
Jan Jelínek / Miroslav Kotěna Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 11 / 10
0:37:47.0
0:37:47.0
0:01:50.0 0:00:07.0
13.
19
Pavel Červenka / František Rajnoha Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 12 / 11
0:37:58.5
0:37:58.5
0:02:01.5 0:00:11.5
14.
7
Lubomír Minařík / Renáta Mourková Fiat Punto S1600
A/6 2 / 2
0:38:05.8
0:38:05.8
0:02:08.8 0:00:07.3
15.
25
Michal Fiala / Tomáš Heidenreich Nissan Almera
A/7 3 / 1
0:38:17.5
0:38:17.5
0:02:20.5 0:00:11.7
16.
23
Aleš Dlouhý / David Martásek Subaru Impreza Sti
N/4 13 / 12
0:38:18.9
0:38:18.9
0:02:21.9 0:00:01.4
17.
13
Milan Kneifel / Radim Strnad Suzuki Ignis S1600
A/6 4 / 3
0:38:27.6
0:38:27.6
0:02:30.6 0:00:08.7
18.
15
Jiří Vlček / Zdeněk Jůrka Peugeot 206 S1600
A/6 5 / 4
0:38:39.7
0:38:39.7
0:02:42.7 0:00:12.1
19.
21
Jan Šlehofer / Zbyněk Soběhart Fiat Punto S1600
A/6 6 / 5
0:38:57.6
0:38:57.6
0:03:00.6 0:00:17.9
20.
27
Václav Donát / Jan Krečman Škoda Octavia
S1 14 / 1
0:39:01.9
0:39:01.9
0:03:04.9 0:00:04.3
21.
38
Jan Dohnal / Jakub Venclík VW Polo 1.4 16V
A/5 7 / 1
0:39:20.5
0:39:20.5
0:03:23.5 0:00:18.6
22.
22
Václav Mulač / Jana Mulačová Subaru Impreza STi
S2 15 / 2
0:39:40.5
0:39:40.5
0:03:43.5 0:00:20.0
23.
35
Jaroslav Roubíček / Milan Hovorka Renault Clio
N/3 16 / 1
0:39:54.1
0:39:54.1
0:03:57.1 0:00:13.6
24.
223
Jiří Pertlíček / Petr Picka Mazda 323 GTR
ZK / 1
0:40:09.1
0:40:09.1
0:04:12.1 0:00:15.0
25.
201
Jiří Hendrich / Daniel Hendrich Mitsubishi Lancer Evo VII
SA4 17 / 1
0:40:12.1
0:40:12.1
0:04:15.1 0:00:03.0
26.
33
Josef Čermák / Petr Vejvoda Honda Civic Type R
N/3 18 / 2
0:40:12.6
0:40:12.6
0:04:15.6 0:00:00.5
27.
202
Petr Leher / Jiří Skořept Subaru Impreza Sti
SA4 19 / 2
0:40:39.6
0:40:39.6
0:04:42.6 0:00:27.0
28.
41
Vlastimil Hodaň / Anna Maťková Škoda Felicia Kit Car
A/5 8 / 2
0:40:39.6
0:40:39.6
0:04:42.6 0:00:00.0
29.
36
Josef Šilha / Petr Brixí Peugeot 206 RC
N/3 20 / 3
0:40:51.1
0:40:51.1
0:04:54.1 0:00:11.5
30.
48
Marek Kulda / Zdenka Maroušková Honda Civic 1,6 Vti
N/2 21 / 1
0:40:56.0
0:40:56.0
0:04:59.0 0:00:04.9
31.
42
Jiří Hladík / Marcela Dolečková Honda Civic 1.6 VTi
N/2 22 / 2
0:40:34.5 0:00:30
0:41:04.5
0:05:07.5 0:00:08.5
32.
53
Jan Vaňáč / Pavel Kohout Peugeot 206 RC
N/3 23 / 4
0:41:06.6
0:41:06.6
0:05:09.6 0:00:02.1
33.
30
Roman Štefan / Jiří Grimmer Peugeot 306 S16
N/3 24 / 5
0:41:07.3
0:41:07.3
0:05:10.3 0:00:00.7
34.
43
Ladislav Henzl / Marcel Mourek Honda Civic 1.6 VTi
N/2 25 / 3
0:41:11.5
0:41:11.5
0:05:14.5 0:00:04.2
35.
51
Karel Dawson / Věra Pečenková Škoda Fabia RS
D/9 9 / 1
0:41:15.7
0:41:15.7
0:05:18.7 0:00:04.2
36.
24
Milan Šimeček / Daniel Hejsa Nissan Almera 2.0 GTi
A/7 10 / 2
0:41:34.5
0:41:34.5
0:05:37.5 0:00:18.8
37.
59
Ivo Cipra / Martin Hroch Škoda Felicia
A/5 11 / 3
0:41:53.1
0:41:53.1
0:05:56.1 0:00:18.6
38.
213
Pavel Přibyl / Michal Kříž Škoda Felicia
SA1 26 / 1
0:42:09.8
0:42:09.8
0:06:12.8 0:00:16.7
39.
49
Antonín Podvalský / Jiří Stross Honda Civic 1.6 VTi
N/2 27 / 4
0:42:11.2
0:42:11.2
0:06:14.2 0:00:01.4
40.
26
Miroslav Fišer / Hynek Středa VW Golf
A/7 12 / 3
0:42:01.2 0:00:10
0:42:11.2
0:06:14.2 0:00:00.0
41.
56
Robert Čonka / Iva Víchová Škoda Felicia Kit Car
A/5 13 / 4
0:42:32.3
0:42:32.3
0:06:35.3 0:00:21.1
42.
62
Jakub Blahna / Tomáš Drásta Škoda Felicia 1.6 LX
A/6 14 / 6
0:42:35.0
0:42:35.0
0:06:38.0 0:00:02.7
43.
204
Karel Macek / Aleš Pilný Toyota Corolla WRC 98
ZK / 2
0:42:51.9
0:42:51.9
0:06:54.9 0:00:16.9
44.
28
Petr Donát / Martin Neoral Škoda Octavia
S1 28 / 2
0:42:54.0
0:42:54.0
0:06:57.0 0:00:02.1
45.
210
Kamil Hovorka / Jiří Hovorka Škoda Favorit 136 L
SA1 29 / 2
0:42:54.1
0:42:54.1
0:06:57.1 0:00:00.1
46.
50
Eva Vykydalová / Ivona Vyštejnová Renault Clio Sport
N/3 30 / 6
0:43:13.9
0:43:13.9
0:07:16.9 0:00:19.8
47.
29
Pavel Kundrát / František Poláček Škoda Octavia 1,9 Tdi
D/9 15 / 2
0:43:15.0
0:43:15.0
0:07:18.0 0:00:01.1
48.
207
Aleš Kaválek / Jaroslav Miko Suzuki Swift Gti
SA1 31 / 3
0:43:16.2
0:43:16.2
0:07:19.2 0:00:01.2
49.
216
Zdeněk Václavík / Václav Hájek Škoda Felicia
SA1 32 / 4
0:43:15.0 0:00:10
0:43:25.0
0:07:28.0 0:00:08.8
50.
32
Otakar Hanáček / Pavla Šnoblová Renault Clio Sport
N/3 33 / 7
0:43:32.7
0:43:32.7
0:07:35.7 0:00:07.7
51.
225
Marek Kovanda / Radek Karhan Nissan Sunny 2.0 GTi
SA3 34 / 1
0:43:47.8
0:43:47.8
0:07:50.8 0:00:15.1
52.
241
Jaroslav Štauber / Miroslav Ševčík BMW 2002 Ti
H / 1
0:44:14.4
0:44:14.4
0:08:17.4 0:00:26.6
53.
60
František Markvart / Tereza Chudáčková Škoda Fabia
A/5 16 / 5
0:44:19.6
0:44:19.6
0:08:22.6 0:00:05.2
54.
222
Pavel Šimůnek / Petr Šimůnek Škoda Favorit 136
SA1 35 / 5
0:44:21.3
0:44:21.3
0:08:24.3 0:00:01.7
55.
220
Radek Majer / Michal Pohořelý Škoda Felicia
SA1 36 / 6
0:44:26.5
0:44:26.5
0:08:29.5 0:00:05.2
56.
52
Daniel Gondík / Otakar Brousek Škoda Fabia RS
D/9 17 / 3
0:45:34.1
0:45:34.1
0:09:37.1 0:01:07.6
57.
218
Antonín Eliáš / Marek Kratochvíl Suzuki Swift Gti
SA1 37 / 7
0:45:36.7
0:45:36.7
0:09:39.7 0:00:02.6
58.
219
Petr Čvančara / Luboš Gešvinder Škoda Felicia
SA2 38 / 1
0:45:39.1
0:45:39.1
0:09:42.1 0:00:02.4
59.
224
Václav Hostaš / Petr Lucák Škoda 1000 MB
HA1 39 / 1
0:46:02.3
0:46:02.3
0:10:05.3 0:00:23.2
60.
66
Jan Jinderle / Pavel Kacerovský Peugeot 106 Rallye
N/1 40 / 1
0:46:18.3
0:46:18.3
0:10:21.3 0:00:16.0
61.
244
Milan Liška / Petr Slavíček Škoda 1000 MB
H / 2
0:46:24.7
0:46:24.7
0:10:27.7 0:00:06.4
62.
45
Michal Mrlina / Luděk Švihálek Honda Civic
N/2 41 / 5
0:46:45.7
0:46:45.7
0:10:48.7 0:00:21.0
63.
209
Miroslav Haloun / Jakub Nipča Seat Ibiza Cupra
SA3 42 / 2
0:47:41.7
0:47:41.7
0:11:44.7 0:00:56.0
64.
214
Jan Bezemek / Roman Holeček Škoda 1000 MB
HA1 43 / 2
0:47:42.0
0:47:42.0
0:11:45.0 0:00:00.3
65.
212
Zdeněk Zlámal / Milena Zlámalová Škoda 130 L
HA2 44 / 1
0:49:11.4
0:49:11.4
0:13:14.4 0:01:29.4
66.
67
Tomáš Hrabák / Jaroslava Roučková Peugeot 106 Rallye
N/1 45 / 2
0:50:51.1
0:50:51.1
0:14:54.1 0:01:39.7
67.
243
Zdeněk Kroupar / Marcela Valdmanová Lancia Fulvia
H / 3
0:51:05.8 0:01:10
0:52:15.8
0:16:18.8 0:01:24.7
Test ČTK Výsledky: re-co Foto: www.auto-news.czMercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.