Karel Trněný je zase o něco blíž titulu republikového šampiona ve sprintrallye. Pilot Škody Octavie WRC vyhrál pátý závod domácího mistrovství - Rallye Agropa Pačejov na Klatovsku. A jako lídr průběžného pořadí tak zvýšil náskok v čele. Do konce šampionátu jsou na programu ještě dvě rallye.
Druhé místo obsadil Zdeněk Vlček, třetí byl Petr Hozák.
Trněný, který jako jediný disponoval speciálem WRC, vyhrál sedm z osmi rychlostních zkoušek a druhého Vlčka nakonec porazil o téměř 28 vteřin. Vlček však kvůli tomu, že je prioritním jezdem Federace automobilového sportu AČR, do seriálu sprintrallye podle pravidel neboduje.
Čtyřiadvacet bodů si tak na své konto připsal Hozák, jenž se posunul na druhé místo průběžného pořadí před Viktora Szabó, který byl na Klatovsku v absolutním pořadí pátý.
Šampionát jednodenních soutěží bude pokračovat sedmým dílem Rallye Prachatice 18. srpna.
Poř. St.č. Posádka / Entry Sk./Tř. Poř. Čas RZ Penale Total Ztráta 1. Ztrata před.1.
2
Karel Trněný / Jiří Kulhan Škoda Octavia WRC
S2 1 / 1
0:35:57.0
0:35:57.0
0:00:00.0 0:00:00.0
2.
1
Zdeněk Vlček / Josef Král Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 2 / 1
0:36:24.9
0:36:24.9
0:00:27.9 0:00:27.9
3.
11
Roman Odložilík / Pavel Odložilík Renault Clio S 1600
A/6 1 / 1
0:36:30.1
0:36:30.1
0:00:33.1 0:00:05.2
4.
4
Petr Hozák / Ladislav Hršel Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 3 / 2
0:36:28.0 0:00:10
0:36:38.0
0:00:41.0 0:00:07.9
5.
16
Jan Sýkora / Martina Škardová Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 4 / 3
0:36:47.4
0:36:47.4
0:00:50.4 0:00:09.4
6.
3
Viktor Szabó / Vladimír Tichý Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 5 / 4
0:36:39.2 0:00:10
0:36:49.2
0:00:52.2 0:00:01.8
7.
9
Daniel Běhálek / Petr Černohorský Subaru Impreza WRX STi
N/4 6 / 5
0:37:06.6
0:37:06.6
0:01:09.6 0:00:17.4
8.
18
Martin Kožmín / Alena Kožmínová Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 7 / 6
0:37:16.9
0:37:16.9
0:01:19.9 0:00:10.3
9.
17
Milan Chvojka / Hana Chvojková Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 8 / 7
0:37:17.9
0:37:17.9
0:01:20.9 0:00:01.0
10.
5
Lumír Firla / Pavel Švajda Mitsubishi Lancer EVO VII
N/4 9 / 8
0:37:24.7
0:37:24.7
0:01:27.7 0:00:06.8
11.
8
Milan Pantálek / Jaroslav Novák Mitsubishi Lancer EVO VIII
N/4 10 / 9
0:37:40.0
0:37:40.0
0:01:43.0 0:00:15.3
12.
6
Jan Jelínek / Miroslav Kotěna Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 11 / 10
0:37:47.0
0:37:47.0
0:01:50.0 0:00:07.0
13.
19
Pavel Červenka / František Rajnoha Mitsubishi Lancer EVO IX
N/4 12 / 11
0:37:58.5
0:37:58.5
0:02:01.5 0:00:11.5
14.
7
Lubomír Minařík / Renáta Mourková Fiat Punto S1600
A/6 2 / 2
0:38:05.8
0:38:05.8
0:02:08.8 0:00:07.3
15.
25
Michal Fiala / Tomáš Heidenreich Nissan Almera
A/7 3 / 1
0:38:17.5
0:38:17.5
0:02:20.5 0:00:11.7
16.
23
Aleš Dlouhý / David Martásek Subaru Impreza Sti
N/4 13 / 12
0:38:18.9
0:38:18.9
0:02:21.9 0:00:01.4
17.
13
Milan Kneifel / Radim Strnad Suzuki Ignis S1600
A/6 4 / 3
0:38:27.6
0:38:27.6
0:02:30.6 0:00:08.7
18.
15
Jiří Vlček / Zdeněk Jůrka Peugeot 206 S1600
A/6 5 / 4
0:38:39.7
0:38:39.7
0:02:42.7 0:00:12.1
19.
21
Jan Šlehofer / Zbyněk Soběhart Fiat Punto S1600
A/6 6 / 5
0:38:57.6
0:38:57.6
0:03:00.6 0:00:17.9
20.
27
Václav Donát / Jan Krečman Škoda Octavia
S1 14 / 1
0:39:01.9
0:39:01.9
0:03:04.9 0:00:04.3
21.
38
Jan Dohnal / Jakub Venclík VW Polo 1.4 16V
A/5 7 / 1
0:39:20.5
0:39:20.5
0:03:23.5 0:00:18.6
22.
22
Václav Mulač / Jana Mulačová Subaru Impreza STi
S2 15 / 2
0:39:40.5
0:39:40.5
0:03:43.5 0:00:20.0
23.
35
Jaroslav Roubíček / Milan Hovorka Renault Clio
N/3 16 / 1
0:39:54.1
0:39:54.1
0:03:57.1 0:00:13.6
24.
223
Jiří Pertlíček / Petr Picka Mazda 323 GTR
ZK / 1
0:40:09.1
0:40:09.1
0:04:12.1 0:00:15.0
25.
201
Jiří Hendrich / Daniel Hendrich Mitsubishi Lancer Evo VII
SA4 17 / 1
0:40:12.1
0:40:12.1
0:04:15.1 0:00:03.0
26.
33
Josef Čermák / Petr Vejvoda Honda Civic Type R
N/3 18 / 2
0:40:12.6
0:40:12.6
0:04:15.6 0:00:00.5
27.
202
Petr Leher / Jiří Skořept Subaru Impreza Sti
SA4 19 / 2
0:40:39.6
0:40:39.6
0:04:42.6 0:00:27.0
28.
41
Vlastimil Hodaň / Anna Maťková Škoda Felicia Kit Car
A/5 8 / 2
0:40:39.6
0:40:39.6
0:04:42.6 0:00:00.0
29.
36
Josef Šilha / Petr Brixí Peugeot 206 RC
N/3 20 / 3
0:40:51.1
0:40:51.1
0:04:54.1 0:00:11.5
30.
48
Marek Kulda / Zdenka Maroušková Honda Civic 1,6 Vti
N/2 21 / 1
0:40:56.0
0:40:56.0
0:04:59.0 0:00:04.9
31.
42
Jiří Hladík / Marcela Dolečková Honda Civic 1.6 VTi
N/2 22 / 2
0:40:34.5 0:00:30
0:41:04.5
0:05:07.5 0:00:08.5
32.
53
Jan Vaňáč / Pavel Kohout Peugeot 206 RC
N/3 23 / 4
0:41:06.6
0:41:06.6
0:05:09.6 0:00:02.1
33.
30
Roman Štefan / Jiří Grimmer Peugeot 306 S16
N/3 24 / 5
0:41:07.3
0:41:07.3
0:05:10.3 0:00:00.7
34.
43
Ladislav Henzl / Marcel Mourek Honda Civic 1.6 VTi
N/2 25 / 3
0:41:11.5
0:41:11.5
0:05:14.5 0:00:04.2
35.
51
Karel Dawson / Věra Pečenková Škoda Fabia RS
D/9 9 / 1
0:41:15.7
0:41:15.7
0:05:18.7 0:00:04.2
36.
24
Milan Šimeček / Daniel Hejsa Nissan Almera 2.0 GTi
A/7 10 / 2
0:41:34.5
0:41:34.5
0:05:37.5 0:00:18.8
37.
59
Ivo Cipra / Martin Hroch Škoda Felicia
A/5 11 / 3
0:41:53.1
0:41:53.1
0:05:56.1 0:00:18.6
38.
213
Pavel Přibyl / Michal Kříž Škoda Felicia
SA1 26 / 1
0:42:09.8
0:42:09.8
0:06:12.8 0:00:16.7
39.
49
Antonín Podvalský / Jiří Stross Honda Civic 1.6 VTi
N/2 27 / 4
0:42:11.2
0:42:11.2
0:06:14.2 0:00:01.4
40.
26
Miroslav Fišer / Hynek Středa VW Golf
A/7 12 / 3
0:42:01.2 0:00:10
0:42:11.2
0:06:14.2 0:00:00.0
41.
56
Robert Čonka / Iva Víchová Škoda Felicia Kit Car
A/5 13 / 4
0:42:32.3
0:42:32.3
0:06:35.3 0:00:21.1
42.
62
Jakub Blahna / Tomáš Drásta Škoda Felicia 1.6 LX
A/6 14 / 6
0:42:35.0
0:42:35.0
0:06:38.0 0:00:02.7
43.
204
Karel Macek / Aleš Pilný Toyota Corolla WRC 98
ZK / 2
0:42:51.9
0:42:51.9
0:06:54.9 0:00:16.9
44.
28
Petr Donát / Martin Neoral Škoda Octavia
S1 28 / 2
0:42:54.0
0:42:54.0
0:06:57.0 0:00:02.1
45.
210
Kamil Hovorka / Jiří Hovorka Škoda Favorit 136 L
SA1 29 / 2
0:42:54.1
0:42:54.1
0:06:57.1 0:00:00.1
46.
50
Eva Vykydalová / Ivona Vyštejnová Renault Clio Sport
N/3 30 / 6
0:43:13.9
0:43:13.9
0:07:16.9 0:00:19.8
47.
29
Pavel Kundrát / František Poláček Škoda Octavia 1,9 Tdi
D/9 15 / 2
0:43:15.0
0:43:15.0
0:07:18.0 0:00:01.1
48.
207
Aleš Kaválek / Jaroslav Miko Suzuki Swift Gti
SA1 31 / 3
0:43:16.2
0:43:16.2
0:07:19.2 0:00:01.2
49.
216
Zdeněk Václavík / Václav Hájek Škoda Felicia
SA1 32 / 4
0:43:15.0 0:00:10
0:43:25.0
0:07:28.0 0:00:08.8
50.
32
Otakar Hanáček / Pavla Šnoblová Renault Clio Sport
N/3 33 / 7
0:43:32.7
0:43:32.7
0:07:35.7 0:00:07.7
51.
225
Marek Kovanda / Radek Karhan Nissan Sunny 2.0 GTi
SA3 34 / 1
0:43:47.8
0:43:47.8
0:07:50.8 0:00:15.1
52.
241
Jaroslav Štauber / Miroslav Ševčík BMW 2002 Ti
H / 1
0:44:14.4
0:44:14.4
0:08:17.4 0:00:26.6
53.
60
František Markvart / Tereza Chudáčková Škoda Fabia
A/5 16 / 5
0:44:19.6
0:44:19.6
0:08:22.6 0:00:05.2
54.
222
Pavel Šimůnek / Petr Šimůnek Škoda Favorit 136
SA1 35 / 5
0:44:21.3
0:44:21.3
0:08:24.3 0:00:01.7
55.
220
Radek Majer / Michal Pohořelý Škoda Felicia
SA1 36 / 6
0:44:26.5
0:44:26.5
0:08:29.5 0:00:05.2
56.
52
Daniel Gondík / Otakar Brousek Škoda Fabia RS
D/9 17 / 3
0:45:34.1
0:45:34.1
0:09:37.1 0:01:07.6
57.
218
Antonín Eliáš / Marek Kratochvíl Suzuki Swift Gti
SA1 37 / 7
0:45:36.7
0:45:36.7
0:09:39.7 0:00:02.6
58.
219
Petr Čvančara / Luboš Gešvinder Škoda Felicia
SA2 38 / 1
0:45:39.1
0:45:39.1
0:09:42.1 0:00:02.4
59.
224
Václav Hostaš / Petr Lucák Škoda 1000 MB
HA1 39 / 1
0:46:02.3
0:46:02.3
0:10:05.3 0:00:23.2
60.
66
Jan Jinderle / Pavel Kacerovský Peugeot 106 Rallye
N/1 40 / 1
0:46:18.3
0:46:18.3
0:10:21.3 0:00:16.0
61.
244
Milan Liška / Petr Slavíček Škoda 1000 MB
H / 2
0:46:24.7
0:46:24.7
0:10:27.7 0:00:06.4
62.
45
Michal Mrlina / Luděk Švihálek Honda Civic
N/2 41 / 5
0:46:45.7
0:46:45.7
0:10:48.7 0:00:21.0
63.
209
Miroslav Haloun / Jakub Nipča Seat Ibiza Cupra
SA3 42 / 2
0:47:41.7
0:47:41.7
0:11:44.7 0:00:56.0
64.
214
Jan Bezemek / Roman Holeček Škoda 1000 MB
HA1 43 / 2
0:47:42.0
0:47:42.0
0:11:45.0 0:00:00.3
65.
212
Zdeněk Zlámal / Milena Zlámalová Škoda 130 L
HA2 44 / 1
0:49:11.4
0:49:11.4
0:13:14.4 0:01:29.4
66.
67
Tomáš Hrabák / Jaroslava Roučková Peugeot 106 Rallye
N/1 45 / 2
0:50:51.1
0:50:51.1
0:14:54.1 0:01:39.7
67.
243
Zdeněk Kroupar / Marcela Valdmanová Lancia Fulvia
H / 3
0:51:05.8 0:01:10
0:52:15.8
0:16:18.8 0:01:24.7
Test ČTK Výsledky: re-co Foto: www.auto-news.czSháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?