XXVI. Valašské rally 2007 je u konce a dle očekávání se v čele výsledkové listiny objevily dva vozy nejvyšší specifikace WRC, jež letos můžou oficiálně startovat ve skupině S2 seriálu Mistrovství České republiky v rally 2007.
Jako první projel cílovou rampou Karel Trněný s vozem Škoda Octavia WRC následován Leošem Flídrem s identickým vozem. Jako třetí pak divácí v cíli mohli vidět Jana Kopeckého na voze Škoda Fabia Kit Car, který po celou soutěž odváděl strhující výkony a jako jediný dokázal konkurovat vozům WRC a to s vozem s poháněnou přední nápravou.
Po skončení soutěže se ihned konala tisková konference, které se vedle ředitele soutěže Miroslava Hošáka, zúčastnila i vítězná posádka Trněný – Pritzl. „S organizačním průběhem rally jsme velmi spokojení, jediným problémem byli neukáznění diváci, kteří blokovali komunikace k rychlostním zkouškám. Volba tratí letos byla omezená přísnějšími pravidly o délce soutěže, a proto byly některé z rychlostních zkoušek kratší než obvykle,“ uvedl Hošák.O náročnosti soutěže však vypovídá také počet odstoupených posádek. „Valašská rally letos byla velmi pěkná, střídaly se ,jak rychlé, tak i technické pasáže. Soutěž jsme neodstartovali zrovna nejlépe, protože je to dlouhá doba co jsme závodili naposled. Ke konci první etapy se navíc přidaly problémy se spojkou. V sobotu jsme již jeli rychle a nakonec jsme zvítězili. Pro nás byla tato soutěž velkou satisfakcí,“ uvedl Trněný.
Posádku Trněný – Přitul budou moci fanoušci vidět na všech podnicích Mistrovství České republiky v rally 2007 a na několika vybraných sprintech. Je navíc pravděpodobné, že se tato posádka na některých soutěžích ukáže se Škodou Fabia WRC. Tisková zpráva Valašské rally
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?