Téměř stovka posádek se registrovala ke startu 42. ročníku KOWAX Valašská rally ValMez. Jezdcem s prioritou FIA bude na startu valašský René Dohnal, který se v loňské sezóně stal šampiónem European Rally Trophy. Dále je mezi přihlášenými osm dvojic s národní prioritou, včetně dvou zahraničních. Valaška se letos odjede o víkendu 6. – 7. dubna 2024.
Valašská rally pro letošní ročník zůstala ve strukturách FIA CEZ rally a Historic rally, což se s blížícím začátkem sezóny u našich sousedů podepsalo na zajímavé zahraniční účasti v čele s úřadujícím slovenským šampiónem Jaroslavem Melichárkem a zkušeným Polákem Jaroslawem Koltunem. Od našich severních sousedů dorazí i Lukasz Kotarba či Jakub Matulka, ze Slovenska se dále můžeme těšit na Vladimíra Hanuše.
I přes toto zahraniční zpestření startovní listiny musíme hledat favority na absolutního vítěze Valašky mimo pravidelných účastníků Autoklub Rallysprint Série a Poháru 2+. Řada předních českých týmů totiž Valašku využije jako poslední ostrou přípravu před startem českého šampionátu na Šumavě. Jména Jana Kopeckého, Dominika Stříteského, Adama Březíka, Erika Caise, Aleše Jiráska či Martina Vlčka asi není třeba detailněji představovat. Nejen na ně, ale i na další přihlášené posádky čeká 70 km rychlostních zkoušek na šesti testech ve Zlínském a Moravskoslezském kraji (formát 3 „erzety“ dvakrát). Závodit se bude na úsecích Straník, Lešná a Velká Lhota.
„Jsem moc rád, že nám posádky zachovaly důvěru a míří opět na start Valašky. Startovka je na poměry sprintrally více než skvělá a i to nás pomáhá v usilovné přípravě soutěže. Věříme, že vše zvládneme na jedničku a Valaška se opět vrátí mezi dvoudenní podniky v plné parádě,“ říká nový ředitel KOWAX Valašské rally ValMez Jakub Vaněk.
Mezi špičkou „dvoukolek“ v rámci Rallysprint Série budou konkurenty Reného Dohnala Jan Dohnal, Patrik Rujbr, Jaroslav Petráš, Kryštof Zpěvák a mnoho dalších. V rámci více než desítky dvojic registrovaných do RSS v rally historických automobilů zaujmou jména Matěje Kamence, Martina Černého a Martina Klepáče.
KOWAX Valašská rally ValMez i letos zamíří do reprezentativních prostor Valašského Meziříčí. Na náměstí proběhne v sobotu od 17 hodin představení posádek, v neděli pak po 15. hodině vyhlášení výsledků závodu. Na tyto ceremoniály zveme všechny obyvatele ValMezu i příznivce rallysportu, vstup bude samozřejmě bezplatný. Administrativní a technická přejímka proběhne v Autocentru Lukáš, servis bude umístěn v areálu valašskomeziříčské společnosti DEZA.
První možnost spatřit závodní auta při rychlé jízdě budou mít fanoušci v sobotu na testovací RZ Městská (16:30 – 19:30 hod), která se bude křížit s průběhem představení posádek. Na jezdce z čela startovní listiny, kteří se přihlásí k účasti na shakedownu, bude vyhrazen čas mezi 18:30 – 19:30 hod. Shakedown se uskuteční v oblasti bývalé městské RZ ValMez, tedy v okolí zimního stadionu a plaveckého areálu. Na tuto podívanou už bude vstup zpoplatněn (80 Kč), stejně jako k tratím RZ Straník, Lešná a Velká Lhota (50 Kč / vstup).
„Pro fanoušky jsme na oba dny připravily permanentku za cenu 120 Kč, která bude v prodeji na čerpací stanici Shell ve ValMezu a při vstupu na shakedown. Ta vám umožní i návštěvu servisu. A jistě vítaným bonusem bude i bezplatný voucher na kávu od valašskomeziříčské pražírny JDE (Jacobs Douwe Egberts). Stánek bude pro diváky umístěn po celou dobu konání RZ Městská v diváckém místě (MB) u kruhového objezdu, u plaveckého bazénu,“ láká k účasti na testovací zkoušce předseda organizačního týmu KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem 42. KOWAX Valašské rally ValMez bude tradiční internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity s heslem Valaska2024.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.