KOWAX Valašská rally ValMez proběhne netradičně v neděli. To je jedna ze zásadních zpráv z tábora organizačního týmu tradičního valašského závodu. Ten letos proběhne ve dnech 5. – 7. dubna 2024. Soutěž bude zařazena do seriálů FIA CEZ rally a Historic rally, Autoklub Rallysprint Série (Poháru 2+) a RSS v rally historických automobilů.
KOWAX Valašská rally ValMez nadále zůstává úzce spojena s městem Valašské Meziříčí. V rámci 42. ročníku se nic nemění na umístění administrativní i technická přejímky (Autocentrum Lukáš), ředitelství rally na městském úřadu, shodná zůstává i poloha servisu v areálu valašskomeziříčské společnosti DEZA. Z tohoto prostoru budou posádky vyrážet na šest rychlostních zkoušek ve Zlínském a Moravskoslezském kraji (formát 3 „erzety“ dvakrát). Celková délka soutěže je naplánována na necelých 181 km, s více než sedmdesáti měřenými kilometry.
„Valašku letos připravujeme jako jednodenní sprintrally, přesto je soutěž nadále součástí středoevropských struktur CEZ rally a Historic rally,“ naznačuje bývalý ředitel rally a aktuální předseda organizačního týmu KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík a dodává: „Nedělní termín závodu jde na můj vrub. V době, kdy jsme se dozvěděli, že nás Autoklub vyřadil z kalendáře ERT, byly již přípravy v plném proudu. Proto jsme se po poradě rozhodli využít již vydaná povolení na původně dvoudenní podnik a závod odjedeme netradičně. Přesto už nyní mám ohlasy, že to v dnešní složité ekonomické době nemusí být špatný formát.
Současně si vážím mé společné dohody s AČR, že soutěž dále zůstává ve strukturách CEZ a že v případně standardního průběhu se Valaška v roce 2025 opět vrátí do dvoudenního mistrovství. Myslím, že je to fajn řešení pro nástup omlazeného organizačního týmu do vedení.“
Novým ředitelem KOWAX Valašské rally ValMez byl jmenován Jakub Vaněk, zastupovat ho budou Josef Kutěj s Jiřím Daňkem, kteří figurují i v čele nově vzniklého Valašského autoklubu v ÚAMK.
„Všichni ze současného organizačního týmu jsme se v posledních ročnících na Valašce pod vedením Jaromíra Tomaštíka podíleli, a tak vzniklá situace je pro nás téměř srdeční výzvou. Zároveň víme, do čeho jdeme, co nás čeká a v našem zájmu bude udržet Valašku na odpovídající úrovni a dále ji rozvíjet,“ říká Jakub Vaněk.
Program soutěže odstartuje v pátek 5. dubna prezentace posádek, po které budou moci posádky vyrazit na první seznámení s tratí. Prezentace bude pokračovat i v sobotu dopoledne, volně přejde do pokračování seznamovacích jízd, které budou ukončeny v šestnáct hodin.
Od 17 hodin proběhne na náměstí ve Valašském Meziříčí představení vybraných posádek, které se bude křížit s průběhem shakedownu (16:30 – 19:30 hod). Ten se uskuteční v oblasti bývalé městské RZ ValMez, tedy v okolí zimního stadionu a plaveckého areálu. Pořadatelé věří, že to bude na osahání techniky a při očekávané divácké kulise zajímavá destinace a k hojné účasti snad napomůže i snížený vklad s pojištěním.
V neděli pak v 9:15 hod. vyrazí první posádky ze servisního zázemí vstříc první sekci rychlostních zkoušek, která se krátce po obědě pojede i podruhé. Závodit se bude na rychlostních zkouškách Straník, Lešná a Velká Lhota.
Organizační tým aktuálně čeká na schválení Zvláštních ustanovení soutěže, aby následně spustil i možnost přihlašovat se v rámci licenčního systému. Tak by se mělo stát mezi 4. - 6. březnem, příjem přihlášek bude uzavřen 28. března před půlnocí.
Informačním kanálem 42. KOWAX Valašské rally ValMez bude tradiční internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity s heslem Valaska2024.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.