KOWAX Valašská rally ValMez proběhne netradičně v neděli. To je jedna ze zásadních zpráv z tábora organizačního týmu tradičního valašského závodu. Ten letos proběhne ve dnech 5. – 7. dubna 2024. Soutěž bude zařazena do seriálů FIA CEZ rally a Historic rally, Autoklub Rallysprint Série (Poháru 2+) a RSS v rally historických automobilů.
KOWAX Valašská rally ValMez nadále zůstává úzce spojena s městem Valašské Meziříčí. V rámci 42. ročníku se nic nemění na umístění administrativní i technická přejímky (Autocentrum Lukáš), ředitelství rally na městském úřadu, shodná zůstává i poloha servisu v areálu valašskomeziříčské společnosti DEZA. Z tohoto prostoru budou posádky vyrážet na šest rychlostních zkoušek ve Zlínském a Moravskoslezském kraji (formát 3 „erzety“ dvakrát). Celková délka soutěže je naplánována na necelých 181 km, s více než sedmdesáti měřenými kilometry.
„Valašku letos připravujeme jako jednodenní sprintrally, přesto je soutěž nadále součástí středoevropských struktur CEZ rally a Historic rally,“ naznačuje bývalý ředitel rally a aktuální předseda organizačního týmu KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík a dodává: „Nedělní termín závodu jde na můj vrub. V době, kdy jsme se dozvěděli, že nás Autoklub vyřadil z kalendáře ERT, byly již přípravy v plném proudu. Proto jsme se po poradě rozhodli využít již vydaná povolení na původně dvoudenní podnik a závod odjedeme netradičně. Přesto už nyní mám ohlasy, že to v dnešní složité ekonomické době nemusí být špatný formát.
Současně si vážím mé společné dohody s AČR, že soutěž dále zůstává ve strukturách CEZ a že v případně standardního průběhu se Valaška v roce 2025 opět vrátí do dvoudenního mistrovství. Myslím, že je to fajn řešení pro nástup omlazeného organizačního týmu do vedení.“
Novým ředitelem KOWAX Valašské rally ValMez byl jmenován Jakub Vaněk, zastupovat ho budou Josef Kutěj s Jiřím Daňkem, kteří figurují i v čele nově vzniklého Valašského autoklubu v ÚAMK.
„Všichni ze současného organizačního týmu jsme se v posledních ročnících na Valašce pod vedením Jaromíra Tomaštíka podíleli, a tak vzniklá situace je pro nás téměř srdeční výzvou. Zároveň víme, do čeho jdeme, co nás čeká a v našem zájmu bude udržet Valašku na odpovídající úrovni a dále ji rozvíjet,“ říká Jakub Vaněk.
Program soutěže odstartuje v pátek 5. dubna prezentace posádek, po které budou moci posádky vyrazit na první seznámení s tratí. Prezentace bude pokračovat i v sobotu dopoledne, volně přejde do pokračování seznamovacích jízd, které budou ukončeny v šestnáct hodin.
Od 17 hodin proběhne na náměstí ve Valašském Meziříčí představení vybraných posádek, které se bude křížit s průběhem shakedownu (16:30 – 19:30 hod). Ten se uskuteční v oblasti bývalé městské RZ ValMez, tedy v okolí zimního stadionu a plaveckého areálu. Pořadatelé věří, že to bude na osahání techniky a při očekávané divácké kulise zajímavá destinace a k hojné účasti snad napomůže i snížený vklad s pojištěním.
V neděli pak v 9:15 hod. vyrazí první posádky ze servisního zázemí vstříc první sekci rychlostních zkoušek, která se krátce po obědě pojede i podruhé. Závodit se bude na rychlostních zkouškách Straník, Lešná a Velká Lhota.
Organizační tým aktuálně čeká na schválení Zvláštních ustanovení soutěže, aby následně spustil i možnost přihlašovat se v rámci licenčního systému. Tak by se mělo stát mezi 4. - 6. březnem, příjem přihlášek bude uzavřen 28. března před půlnocí.
Informačním kanálem 42. KOWAX Valašské rally ValMez bude tradiční internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity s heslem Valaska2024.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.