KOWAX Valašská rally ValMez proběhne netradičně v neděli. To je jedna ze zásadních zpráv z tábora organizačního týmu tradičního valašského závodu. Ten letos proběhne ve dnech 5. – 7. dubna 2024. Soutěž bude zařazena do seriálů FIA CEZ rally a Historic rally, Autoklub Rallysprint Série (Poháru 2+) a RSS v rally historických automobilů.
KOWAX Valašská rally ValMez nadále zůstává úzce spojena s městem Valašské Meziříčí. V rámci 42. ročníku se nic nemění na umístění administrativní i technická přejímky (Autocentrum Lukáš), ředitelství rally na městském úřadu, shodná zůstává i poloha servisu v areálu valašskomeziříčské společnosti DEZA. Z tohoto prostoru budou posádky vyrážet na šest rychlostních zkoušek ve Zlínském a Moravskoslezském kraji (formát 3 „erzety“ dvakrát). Celková délka soutěže je naplánována na necelých 181 km, s více než sedmdesáti měřenými kilometry.
„Valašku letos připravujeme jako jednodenní sprintrally, přesto je soutěž nadále součástí středoevropských struktur CEZ rally a Historic rally,“ naznačuje bývalý ředitel rally a aktuální předseda organizačního týmu KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík a dodává: „Nedělní termín závodu jde na můj vrub. V době, kdy jsme se dozvěděli, že nás Autoklub vyřadil z kalendáře ERT, byly již přípravy v plném proudu. Proto jsme se po poradě rozhodli využít již vydaná povolení na původně dvoudenní podnik a závod odjedeme netradičně. Přesto už nyní mám ohlasy, že to v dnešní složité ekonomické době nemusí být špatný formát.
Současně si vážím mé společné dohody s AČR, že soutěž dále zůstává ve strukturách CEZ a že v případně standardního průběhu se Valaška v roce 2025 opět vrátí do dvoudenního mistrovství. Myslím, že je to fajn řešení pro nástup omlazeného organizačního týmu do vedení.“
Novým ředitelem KOWAX Valašské rally ValMez byl jmenován Jakub Vaněk, zastupovat ho budou Josef Kutěj s Jiřím Daňkem, kteří figurují i v čele nově vzniklého Valašského autoklubu v ÚAMK.
„Všichni ze současného organizačního týmu jsme se v posledních ročnících na Valašce pod vedením Jaromíra Tomaštíka podíleli, a tak vzniklá situace je pro nás téměř srdeční výzvou. Zároveň víme, do čeho jdeme, co nás čeká a v našem zájmu bude udržet Valašku na odpovídající úrovni a dále ji rozvíjet,“ říká Jakub Vaněk.
Program soutěže odstartuje v pátek 5. dubna prezentace posádek, po které budou moci posádky vyrazit na první seznámení s tratí. Prezentace bude pokračovat i v sobotu dopoledne, volně přejde do pokračování seznamovacích jízd, které budou ukončeny v šestnáct hodin.
Od 17 hodin proběhne na náměstí ve Valašském Meziříčí představení vybraných posádek, které se bude křížit s průběhem shakedownu (16:30 – 19:30 hod). Ten se uskuteční v oblasti bývalé městské RZ ValMez, tedy v okolí zimního stadionu a plaveckého areálu. Pořadatelé věří, že to bude na osahání techniky a při očekávané divácké kulise zajímavá destinace a k hojné účasti snad napomůže i snížený vklad s pojištěním.
V neděli pak v 9:15 hod. vyrazí první posádky ze servisního zázemí vstříc první sekci rychlostních zkoušek, která se krátce po obědě pojede i podruhé. Závodit se bude na rychlostních zkouškách Straník, Lešná a Velká Lhota.
Organizační tým aktuálně čeká na schválení Zvláštních ustanovení soutěže, aby následně spustil i možnost přihlašovat se v rámci licenčního systému. Tak by se mělo stát mezi 4. - 6. březnem, příjem přihlášek bude uzavřen 28. března před půlnocí.
Informačním kanálem 42. KOWAX Valašské rally ValMez bude tradiční internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity s heslem Valaska2024.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.