Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča zdárně překonala všechny nástrahy více než 300 km rychlostek Central European Rally 2023. Do cíle v německém Pasově dorazila na 18. místě absolutně, dále jako osmá posádka klasifikace WRC2.
Týdenní kolotoč Central European Rally přinesl Adamu Březíkovi s Ondřejem Krajčou nové zkušenosti a hlavně zážitky. Na potřebnou administrativu navazovaly seznamovací jízdy, následovalo svezení na shakedownu a předstartovní část vyvrcholila přesunem do Prahy ke slavnostnímu start s kulisou Pražského hradu.
„V tomto případě nám dva průjezdy vyhovovaly, máme to s Ondrou zažité. U nás často trénujeme stejným způsobem. Jen když se někde objeví nová těžká zkouška, která se nikdy nejela, využijeme i třetí průjezd.
Po loňském startu na 3-Städte jsme asi věděli, co čeho jdeme. Nejvíce se proměnily právě německé úseky, byly lepší než loni, to nebylo jen mezi odbočkami. Celkově byly tratě CER velmi pěkné a sportovně náročné.
Už při tréninku panovalo proměnlivé počasí, ale přece jen jsem neměl ze světa potřebné zkušenosti. Samozřejmě některé katy byly jasné, ale častokrát mě ani nenapadlo, kam až to špička dokáže s autem dát. Navíc jsme ani nečekali, že v těch katech bude až tolik bláta. To nás opravdu mnohdy překvapilo,“ vrací se před start Adam Březík a pokračuje: „Start na Hradčanech měl unikátní atmosféru. Kolem byla spousta lidí, měl jsem srovnatelné pocity jako při zlínské Barumce.“
„Část tratí jsme znali z loňského roku, ale větší část soutěže byla nová. České zkoušky byly různě pospojované úseky, které se nejely spousty let. Tím, že proti loňsku ubylo ´tyček´, právě katování bylo při tomto závodě zásadní. Nepamatuji, kdy se u nás tak moc zkracovaly zatáčky. Ještě horší to však bylo v Rakousku, kde kolikrát ani nebylo poznat, kde je vůbec cesta. Ale to už jsme v Rakousku zažili. Německé cesty byly podobné, tudíž opět rychlejšího charakteru, ale ve srovnání hodnotnější,“ doplňuje Ondřej Krajča.
Poté už čekal posádku Samohýl ŠKODA Teamu přesun k prvním rychlostkám. Nejprve na divácké zkoušky v Chuchli a v Klatovech, následně na Vimpersko, Strakonicko a Prachaticko. V těchto fázích závodu vsadil Adam Březík na mokrou pneumatiku.
„Bohužel tady to trochu prvně zaskřípalo, ale jen se potvrdilo, že startovat v Praze ve dvě odpoledne a jet na druhý konec do Chuchle nebylo optimální. Nestíhali jsme časovku, i po výjezdu z Chuchle jsme stáli patnáct minut na Pražském okruhu, když zavřeli tunely. Naštěstí všechny penalizace byly posléze anulovány.
Co se týká gum, byla to v podstatě v první polovině soutěže sázka na jistotu. Na mokrou variantu. Už ve čtvrtek jsme věděli, že zaprší, na klasické tratě jsme pak vezli dvě rezervy, protože kvůli katům hrozily defekty. Ale ty se nám naštěstí po celou soutěž vyhnuly. České vložky se nakonec ukázaly být tím nejtěžším na CER, zrádná pak byla i sobota dopoledne na dvou rakouských a jedné německé zkoušce. Až v závěru soutěže jsme obuli měkký slick, něco mezi desítkou a dvacítkou od Michelinu. U této značky určitě do budoucna zůstaneme, k pirelkám jsem si úplně nevytvořil vztah,“ přiznává s potutelným úsměvem lukovský jezdec.
Adam Březík s Ondrou Krajčou sice stejně jako na Barumce v závěru podlehli rakouskému šampiónovi Simonu Wagnerovi, ale i tak panovala s umístěním ve druhé desítce absolutně a v TOP10 v rámci WRC2 spokojenost.
„Jsme spokojeni. Kdyby mi před závodem někdo řekl, že skončíme v desítce WRC2, moc bych nevěřil. Na druhou stranu po tom, jak jsme jeli, jsme asi mohli být i o něco výše. S rychlostí jsem úplně spokojený nebyl, ale ten hlavní cíl, který jsme si dali, ten jsme splnili. To bylo nejdůležitější. Potvrdilo se, že špička WRC2 má spoustu zkušeností, daleko více než my. Se světovým formátem, délkou i prostředím, umí se díky tomu daleko lépe přizpůsobovat podmínkám. Přece jen i ti nejrychlejší jezdci WRC2 v minulosti působili v továrních autech, což musí být znát. Během závodu jsme neřešili žádné problémy, auto bylo opět od Romana Kresty perfektně připraveno. A tak, zda si svět ještě někdy zopakujeme, asi bude záležet na rozpočtu. Poděkování patří celému týmu, rodinám, partnerům a všem, kteří se na našem startu podíleli,“ uzavřel ohlédnutí za světovým debutem Adam Březík.
„Z mého pohledu jsme byli výborně připraveni a únava opravdu přišla až po konci závodu. Díky změnám počasí, vytahanému bahnu na trati byl závod velmi náročný, ale krásný. A s Adamem jsme si CER užili. Společně bychom chtěli poděkovat i českým fanouškům, kteří dokázali vytvořit neskutečnou atmosféru podél tratí a hnali nás dopředu,“ dodal Ondřej Krajča.
Start Adama Březíka s Ondřejem Krajčou na Central European Rally podporovaly společnosti Samohýl Motor, Delimax, dobré obaly.cz, MPL a Kresta racing.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?