Po pěti letech se valašskomeziříčská posádka Jaroslav Pešl – Radek Juřica vrátila na vsetínský rallysprint a hned z toho bylo zajímavé umístění. Na tratích Rentor-Partr rally 2023 se Pešl s Juřicou se svým vozem Ford Fiesta Open N pohybovali celou soutěž v první desítce a nakonec skončili na devátém místě jako nejlepší z netovárních vozů.
Ve Vsetíně se sešla úctyhodná necelá stovka soutěžících, kterým jednoznačně vévodil britský jezdec Gus Greensmith, který má na kontě 71 startů v mistrovství světa, byl nejrychlejší ve všech šesti rychlostních zkouškách a vyhrál.
Pešl s Juřicou, kteří se letos představili například na Valašské rally nebo na Rally Vyškov, se na říjnovém vsetínském rallysprintu objevili poprvé od roku 2018, kdy jezdili ještě s legendárním Mitsubishi Lancer Evo IX a zajeli tehdy velmi solidně – na desátém místě. Tentokrát už váleli s Fordem Fiesta Open N a ve výsledkových listinách se posunuli ještě o něco výše - na šestém a závěrečném podniku rallysprintového šampionátu obsadili devátou pozici. „Jak už bývá u nás zvykem, jeli jsme na nějaké rozumné hranici rizika, protože jsme, jak se říká, soukromníci a nemůžeme a nechceme auto rozmlátit. Co se týče výsledku, tak jsme samozřejmě spokojeni. K ideálu nám chybělo být na tom osmém místě, o které jsme v poslední RZ přišli, ale měli jsme tam nějaký technický problém a nemohli jsme ani zdaleka jet naplno a nakonec to o pouhých šest desetinek nevyšlo. Ale samozřejmě i deváté místo bereme a jsme spokojeni,“ ohlédl se pilot posádky Jaroslav Pešl za Rentor-Partr rally 2023, která byla šestým a posledním dílem Poháru 2+ a Rallysprint série. Zkušený jezdec si pochvaloval dobře a promyšleně připravenou soutěž. „Pořadatelům patří velký dík. Nový koncept, kdy se tři erzety jely dvakrát, se nám zamlouval, inovovaný Semetín se nám také velmi líbil, fakt výborná soutěž,“ pokračoval spokojeně Pešl a nezapomněl také na poděkování těm, bez kterých by to nešlo. „Posíláme poděkování partnerům a sponzorům, bez nichž bychom nezávodili, našim mechanikům a také fanouškům, kterých bylo v okolí Vsetína tradičně hodně. Pokud bude vše v pohodě, uvidíme se letos minimálně na Mikulášské rally ve Slušovicích,“ dodal Jaroslav Pešl.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?