Po pěti letech se valašskomeziříčská posádka Jaroslav Pešl – Radek Juřica vrátila na vsetínský rallysprint a hned z toho bylo zajímavé umístění. Na tratích Rentor-Partr rally 2023 se Pešl s Juřicou se svým vozem Ford Fiesta Open N pohybovali celou soutěž v první desítce a nakonec skončili na devátém místě jako nejlepší z netovárních vozů.
Ve Vsetíně se sešla úctyhodná necelá stovka soutěžících, kterým jednoznačně vévodil britský jezdec Gus Greensmith, který má na kontě 71 startů v mistrovství světa, byl nejrychlejší ve všech šesti rychlostních zkouškách a vyhrál.
Pešl s Juřicou, kteří se letos představili například na Valašské rally nebo na Rally Vyškov, se na říjnovém vsetínském rallysprintu objevili poprvé od roku 2018, kdy jezdili ještě s legendárním Mitsubishi Lancer Evo IX a zajeli tehdy velmi solidně – na desátém místě. Tentokrát už váleli s Fordem Fiesta Open N a ve výsledkových listinách se posunuli ještě o něco výše - na šestém a závěrečném podniku rallysprintového šampionátu obsadili devátou pozici. „Jak už bývá u nás zvykem, jeli jsme na nějaké rozumné hranici rizika, protože jsme, jak se říká, soukromníci a nemůžeme a nechceme auto rozmlátit. Co se týče výsledku, tak jsme samozřejmě spokojeni. K ideálu nám chybělo být na tom osmém místě, o které jsme v poslední RZ přišli, ale měli jsme tam nějaký technický problém a nemohli jsme ani zdaleka jet naplno a nakonec to o pouhých šest desetinek nevyšlo. Ale samozřejmě i deváté místo bereme a jsme spokojeni,“ ohlédl se pilot posádky Jaroslav Pešl za Rentor-Partr rally 2023, která byla šestým a posledním dílem Poháru 2+ a Rallysprint série. Zkušený jezdec si pochvaloval dobře a promyšleně připravenou soutěž. „Pořadatelům patří velký dík. Nový koncept, kdy se tři erzety jely dvakrát, se nám zamlouval, inovovaný Semetín se nám také velmi líbil, fakt výborná soutěž,“ pokračoval spokojeně Pešl a nezapomněl také na poděkování těm, bez kterých by to nešlo. „Posíláme poděkování partnerům a sponzorům, bez nichž bychom nezávodili, našim mechanikům a také fanouškům, kterých bylo v okolí Vsetína tradičně hodně. Pokud bude vše v pohodě, uvidíme se letos minimálně na Mikulášské rally ve Slušovicích,“ dodal Jaroslav Pešl.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.