Po pěti letech se valašskomeziříčská posádka Jaroslav Pešl – Radek Juřica vrátila na vsetínský rallysprint a hned z toho bylo zajímavé umístění. Na tratích Rentor-Partr rally 2023 se Pešl s Juřicou se svým vozem Ford Fiesta Open N pohybovali celou soutěž v první desítce a nakonec skončili na devátém místě jako nejlepší z netovárních vozů.
Ve Vsetíně se sešla úctyhodná necelá stovka soutěžících, kterým jednoznačně vévodil britský jezdec Gus Greensmith, který má na kontě 71 startů v mistrovství světa, byl nejrychlejší ve všech šesti rychlostních zkouškách a vyhrál.
Pešl s Juřicou, kteří se letos představili například na Valašské rally nebo na Rally Vyškov, se na říjnovém vsetínském rallysprintu objevili poprvé od roku 2018, kdy jezdili ještě s legendárním Mitsubishi Lancer Evo IX a zajeli tehdy velmi solidně – na desátém místě. Tentokrát už váleli s Fordem Fiesta Open N a ve výsledkových listinách se posunuli ještě o něco výše - na šestém a závěrečném podniku rallysprintového šampionátu obsadili devátou pozici. „Jak už bývá u nás zvykem, jeli jsme na nějaké rozumné hranici rizika, protože jsme, jak se říká, soukromníci a nemůžeme a nechceme auto rozmlátit. Co se týče výsledku, tak jsme samozřejmě spokojeni. K ideálu nám chybělo být na tom osmém místě, o které jsme v poslední RZ přišli, ale měli jsme tam nějaký technický problém a nemohli jsme ani zdaleka jet naplno a nakonec to o pouhých šest desetinek nevyšlo. Ale samozřejmě i deváté místo bereme a jsme spokojeni,“ ohlédl se pilot posádky Jaroslav Pešl za Rentor-Partr rally 2023, která byla šestým a posledním dílem Poháru 2+ a Rallysprint série. Zkušený jezdec si pochvaloval dobře a promyšleně připravenou soutěž. „Pořadatelům patří velký dík. Nový koncept, kdy se tři erzety jely dvakrát, se nám zamlouval, inovovaný Semetín se nám také velmi líbil, fakt výborná soutěž,“ pokračoval spokojeně Pešl a nezapomněl také na poděkování těm, bez kterých by to nešlo. „Posíláme poděkování partnerům a sponzorům, bez nichž bychom nezávodili, našim mechanikům a také fanouškům, kterých bylo v okolí Vsetína tradičně hodně. Pokud bude vše v pohodě, uvidíme se letos minimálně na Mikulášské rally ve Slušovicích,“ dodal Jaroslav Pešl.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.