Na premiérový start, kdy do České republiky zavítá podnik mistrovství světa, se pilně připravuje i Filip Kohn. Dvacetiletý jezdec má v letošní sezoně za sebou již pět startů na světových soutěžích. I když se jedná o rok, kdy mladý jezdec sbírá zkušenosti, už se mu podařilo získat 3. místo ve třídě RC3. To bylo při posledním světovém startu ve Finsku.
Jako test před říjnovou světovou rally posloužil Filipovi evropský závod Rally Hungary započítávaný do mistrovství Evropy. Tady příbramský mladík startoval s náhradním spolujezdcem Rossem Whittockem. Ve třídě neměli kluci žádné soupeře, a tak šlo hlavně o to se dobře rozjet. V první etapě vycházelo vše velmi dobře. Filip s Rossem stoupali ve výsledkové listině a na konci dne jim patřilo pěkné 14. místo v absolutní klasifikaci. Zejména druhý průjezd RZ Füzér - Abaújvárielágazás, která měřila 24,33 km, vyšla posádce velice dobře. Šestnáctý nejlepší čas byl velkou motivací do nedělní části rally. Ovšem hned na první zkoušce Filip s Rossem havarovali. „Do Maďarska jsem odcestoval se zaskakujícím spolujezdcem, neboť Tom byl pracovně zaneprázdněný. Rally Hungary byla těžká soutěž s náročnými erzetami. I když byla volba pneumatik s ohledem na počasí jasná, tak my testovali gumy, které pojedeme na CER, takže jsme měli buď tvrdé nebo měkké slicky. V první etapě jsme jeli v pohodě a v autě jsem se cítil dobře. Čas na předposlední zkoušce se nám povedl, přestože jsme na šotolině dojeli auto startující před námi a trochu tady ztratili. Nedělní etapa pro nás skončila hodně rychle. V jedné ze zatáček jsem byl při nájezdu moc rychlý a s Fordem jsme spadli do příkopy. Ve snaze auto dostat ven jsem držel plyn, ale příkopa nás nepustila. Po dvou zkosených sloupech jsme skončili s autem na střeše na silnici. Já i Ross jsme byli v pořádku, a to bylo hlavní,“ přiblížil nepříjemný moment Filip Kohn.
Nyní na Filipa a jeho anglického spolujezdce Toma Woodburna čeká Central European Rally. Soutěž, kde posádky projedou rychlostní zkoušky ve třech zemích. „Jelikož bylo naše auto po havárii dost poničeno, museli jsme se poohlédnout po jiném voze. Dobrá zpráva je, že se druhý vůz podařilo sehnat a já tudíž mohu být při slavnostním startu v Praze. Jsem velice rád, že se závod mistrovství světa dostane i do Česka a já se tak mohu ukázat domácím fanouškům, aniž by za mnou jezdili stovky kilometrů. Věřím, že si závod užijí stejně jako já s Tomem. Těším se na vaši podporu, kdy poženete vpřed nejenom nás, ale i další české posádky,“ pozval české příznivce rally na středoevropskou rally Filip Kohn. Ve třídě RC3 bude mít česko – anglická posádka čtyři soupeře a jejich Ford Fiesta Rally3 poveze startovní číslo 55.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.