K poslednímu podniku Autoklub Rallysprint série XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín se registrovala stovka posádek. Vedle soudobého pole bude k vidění 21 dvojic s historickými automobily. Soutěž proběhne už o tomto víkendu 13. – 14. října 2023.
Radost z kulaté stovky pořadatelům z Autoklubu Vsetín – město v AČR vydržela jen chvíli, neboť jim dorazila omluvenka od Matěje Kamence, který měl na valašských tratích prohánět unikátní Škodu Fabia Kit Car.
Startovní číslo 1 bude vést na dveřích své Škody Fabia RS Rally2 britský jezdec Gus Greensmith. Bývalý tovární jezdec M-Sportu pojímá start na RENTOR – PARTR Rally Vsetín jako přípravu na Central European Rally. A to samé platí i pro obhájce loňského prvenství tandem Adam Březík – Ondřej Krajča. Dá se očekávat, že právě tato dvojice si to rozdá i celkové prvenství. Pro Greensmitha budou hovořit světové zkušenosti, pro Březíka zase větší znalost specifických valašských tratí. Třetím do „světové party“, který bere start jako přípravu na CER, je navrátilec Štěpán Vojtěch (st. č. 11).
Další přední čísla patří jezdcům, mezi kterými se rozhodne o celkovém vítězi Poháru 2+. Lépe to má rozehrané Vojtěch Štajf, ale Martin Vlček jistě nesloží ruce do klína. Do rozuzlení jejich duelu může hodně promluvit právě loňský vítěz Adam Březík. Start na Vsetíně se nenechají ujít ani další přední jezdci sprintrally - David Tomek, Karel Trněný, Michal Horák. K tomu připočtěme řadu rychlých regionálních pilotů (Petr Trnovec, Jiří Hanák, Roman Odložilík). Ve startovní listině figuruje 18 vozů specifikace R5/Rally2. Kromě čtrnácti českých účastníků tam vedle Greensmitha najdeme i Poláka Jaroslawa Koltuna, Slováka Roberta Korčáka či Němce Volkera Piepmeyera.
Autoklub Rallysprint série je však prioritně určena pro jezdce s pohonem jedné nápravy. Z tohoto výčtu je jasným favoritem vítěz čtyř letošních závodů Jan Dohnal (Renault Clio S1600). Sekundovat mu jistě budou chtít Patrik Rujbr, Martin Kouřil, Filip Ocelka, Peter Surovič, Martin Lehký, Dominik Brož, Filip Šipoš a Jaroslav Petráš.
Vsetínská soutěž uzavře i Autoklub Rallysprint sérii historických automobilů a ani tam není nouze o zajímavá jména. Favoritem je jednoznačně Vlastimil Neumann s lancerem třetí evoluce, Martin Černý, Lumír Vyorálek, Otakar Zenkl či Jan Hráček mu však nedají ani desetinu zadarmo. V rámci závodu vyvrcholí i Toyota Yaris Czech Cup a Čermák a Hrachovec ADAM Cup.
RENTOR – PARTR Rally Vsetín startuje v sobotu 14. října v 9:00 hodin, konec soutěže je naplánován na cílovou rampu u Autosalonu Škoda – Samohýl motor v 14:35 hodin.
Oficiální stránky soutěže jsou www.vsetinrally.cz, heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.