K poslednímu podniku Autoklub Rallysprint série XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín se registrovala stovka posádek. Vedle soudobého pole bude k vidění 21 dvojic s historickými automobily. Soutěž proběhne už o tomto víkendu 13. – 14. října 2023.
Radost z kulaté stovky pořadatelům z Autoklubu Vsetín – město v AČR vydržela jen chvíli, neboť jim dorazila omluvenka od Matěje Kamence, který měl na valašských tratích prohánět unikátní Škodu Fabia Kit Car.
Startovní číslo 1 bude vést na dveřích své Škody Fabia RS Rally2 britský jezdec Gus Greensmith. Bývalý tovární jezdec M-Sportu pojímá start na RENTOR – PARTR Rally Vsetín jako přípravu na Central European Rally. A to samé platí i pro obhájce loňského prvenství tandem Adam Březík – Ondřej Krajča. Dá se očekávat, že právě tato dvojice si to rozdá i celkové prvenství. Pro Greensmitha budou hovořit světové zkušenosti, pro Březíka zase větší znalost specifických valašských tratí. Třetím do „světové party“, který bere start jako přípravu na CER, je navrátilec Štěpán Vojtěch (st. č. 11).
Další přední čísla patří jezdcům, mezi kterými se rozhodne o celkovém vítězi Poháru 2+. Lépe to má rozehrané Vojtěch Štajf, ale Martin Vlček jistě nesloží ruce do klína. Do rozuzlení jejich duelu může hodně promluvit právě loňský vítěz Adam Březík. Start na Vsetíně se nenechají ujít ani další přední jezdci sprintrally - David Tomek, Karel Trněný, Michal Horák. K tomu připočtěme řadu rychlých regionálních pilotů (Petr Trnovec, Jiří Hanák, Roman Odložilík). Ve startovní listině figuruje 18 vozů specifikace R5/Rally2. Kromě čtrnácti českých účastníků tam vedle Greensmitha najdeme i Poláka Jaroslawa Koltuna, Slováka Roberta Korčáka či Němce Volkera Piepmeyera.
Autoklub Rallysprint série je však prioritně určena pro jezdce s pohonem jedné nápravy. Z tohoto výčtu je jasným favoritem vítěz čtyř letošních závodů Jan Dohnal (Renault Clio S1600). Sekundovat mu jistě budou chtít Patrik Rujbr, Martin Kouřil, Filip Ocelka, Peter Surovič, Martin Lehký, Dominik Brož, Filip Šipoš a Jaroslav Petráš.
Vsetínská soutěž uzavře i Autoklub Rallysprint sérii historických automobilů a ani tam není nouze o zajímavá jména. Favoritem je jednoznačně Vlastimil Neumann s lancerem třetí evoluce, Martin Černý, Lumír Vyorálek, Otakar Zenkl či Jan Hráček mu však nedají ani desetinu zadarmo. V rámci závodu vyvrcholí i Toyota Yaris Czech Cup a Čermák a Hrachovec ADAM Cup.
RENTOR – PARTR Rally Vsetín startuje v sobotu 14. října v 9:00 hodin, konec soutěže je naplánován na cílovou rampu u Autosalonu Škoda – Samohýl motor v 14:35 hodin.
Oficiální stránky soutěže jsou www.vsetinrally.cz, heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.