Předpoklady se stávají skutečností, XIX. ročníku RENTOR - PARTR Rally Vsetín (13. – 14. října 2023) využije k přípravě na světovou Central European Rally několik posádek. Aktuálně je tím hlavním tahákem bývalý tovární jezdec Fordu a třetí muž průběžného pořadí WRC2 Gus Greensmith, kterého bude navigovat Jonas Andersson.
Námluvy německého týmu Toksport a pořadatelského Autoklubu Vsetín – město v AČR započaly už před několika měsíci a aktuálně je v registračním systému výsledek. Na startu ve Vsetíně se objeví Gus Greensmith. Šestadvacetiletý Brit se v sezónách 2021 a 2022 pravidelně objevoval za volantem továrního speciálu stáje Ford M-Sport. Jeho maximem je čtvrtá příčka ze Safari rally 2021 a tři páté příčky z dalších světových startů (Portugalsko 21, Akropolis 21, Sweden 22). Pro letošní sezonu však změnil strategii a registroval se do podpůrného seriálu WRC2. Do něho naskočil ve spojení s týmem Toksport, ve voze Škoda Fabia RS Rally. V rámci klasifikace WRC2 vyhrál hned úvodní závod v Mexiku, při posledních dvou startech na Akropolis a v Chile bral druhé místo. Aktuálně figuruje na třetí pozici za Mikkelsenem a Rosselem.
„Jsem moc rád, že se naše úsilí vyplatilo a tandem Greensmith – Andersson se už na náš závod registroval. V rámci spolupráce připravujeme v regionu pro britskou dvojici i jednodenní test,“ raduje se ředitel soutěže Petr Gryger.
Výsledky nedávné Rally Morava posunuly dekorování mistrů Poháru 2+ a RSS právě na závěrečnou RENTOR – PARTR Rally Vsetín. Faktem zůstává, že k titulu má stále blíže Vojtěch Štajf (123 bodů), o prvenství ho může připravit pouze Martin Vlček (98 bodů). Ale v jeho případě je matematika jasná. Musí získat třicet bodů a tedy hodnocení Poháru 2+ ovládnout (nemusí vyhrát soutěž absolutně). O třetí místo už zřejmě nepřijde David Tomek (83 bodů), o čtvrté se poperou Karel Trněný (45 bodů) a Michal Horák (58 bodů).
V rámci Rallysprint série na Olomoucku počtvrté v sezóně kraloval Jan Dohnal (Renault Clio S1600, 120 bodů), kterého však teoreticky stále může ohrozit Patrik Rujbr (Opel Corsa Rally4, 112 bodů). O celkovou třetí příčku si to rozdají Jaroslav Petráš (Clio Rally5) a Martin Lehký (Fiesta Rally4).
RENTOR – PARTR Rally Vsetín měří 156,92 km, obsahuje šest rychlostních zkoušek na třech úsecích (70,08 km). Servisní areál zůstává na tradičním místě v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada), odkud v sobotu 14. října v 9:00 hodin vyrazí první posádky. Konec soutěže je naplánován na cílovou rampu u Autosalonu Škoda – Samohýl motor v 14:35 hodin.
Oficiální stránky soutěže jsou www.vsetinrally.cz, heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?