Předpoklady se stávají skutečností, XIX. ročníku RENTOR - PARTR Rally Vsetín (13. – 14. října 2023) využije k přípravě na světovou Central European Rally několik posádek. Aktuálně je tím hlavním tahákem bývalý tovární jezdec Fordu a třetí muž průběžného pořadí WRC2 Gus Greensmith, kterého bude navigovat Jonas Andersson.
Námluvy německého týmu Toksport a pořadatelského Autoklubu Vsetín – město v AČR započaly už před několika měsíci a aktuálně je v registračním systému výsledek. Na startu ve Vsetíně se objeví Gus Greensmith. Šestadvacetiletý Brit se v sezónách 2021 a 2022 pravidelně objevoval za volantem továrního speciálu stáje Ford M-Sport. Jeho maximem je čtvrtá příčka ze Safari rally 2021 a tři páté příčky z dalších světových startů (Portugalsko 21, Akropolis 21, Sweden 22). Pro letošní sezonu však změnil strategii a registroval se do podpůrného seriálu WRC2. Do něho naskočil ve spojení s týmem Toksport, ve voze Škoda Fabia RS Rally. V rámci klasifikace WRC2 vyhrál hned úvodní závod v Mexiku, při posledních dvou startech na Akropolis a v Chile bral druhé místo. Aktuálně figuruje na třetí pozici za Mikkelsenem a Rosselem.
„Jsem moc rád, že se naše úsilí vyplatilo a tandem Greensmith – Andersson se už na náš závod registroval. V rámci spolupráce připravujeme v regionu pro britskou dvojici i jednodenní test,“ raduje se ředitel soutěže Petr Gryger.
Výsledky nedávné Rally Morava posunuly dekorování mistrů Poháru 2+ a RSS právě na závěrečnou RENTOR – PARTR Rally Vsetín. Faktem zůstává, že k titulu má stále blíže Vojtěch Štajf (123 bodů), o prvenství ho může připravit pouze Martin Vlček (98 bodů). Ale v jeho případě je matematika jasná. Musí získat třicet bodů a tedy hodnocení Poháru 2+ ovládnout (nemusí vyhrát soutěž absolutně). O třetí místo už zřejmě nepřijde David Tomek (83 bodů), o čtvrté se poperou Karel Trněný (45 bodů) a Michal Horák (58 bodů).
V rámci Rallysprint série na Olomoucku počtvrté v sezóně kraloval Jan Dohnal (Renault Clio S1600, 120 bodů), kterého však teoreticky stále může ohrozit Patrik Rujbr (Opel Corsa Rally4, 112 bodů). O celkovou třetí příčku si to rozdají Jaroslav Petráš (Clio Rally5) a Martin Lehký (Fiesta Rally4).
RENTOR – PARTR Rally Vsetín měří 156,92 km, obsahuje šest rychlostních zkoušek na třech úsecích (70,08 km). Servisní areál zůstává na tradičním místě v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada), odkud v sobotu 14. října v 9:00 hodin vyrazí první posádky. Konec soutěže je naplánován na cílovou rampu u Autosalonu Škoda – Samohýl motor v 14:35 hodin.
Oficiální stránky soutěže jsou www.vsetinrally.cz, heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.