Předpoklady se stávají skutečností, XIX. ročníku RENTOR - PARTR Rally Vsetín (13. – 14. října 2023) využije k přípravě na světovou Central European Rally několik posádek. Aktuálně je tím hlavním tahákem bývalý tovární jezdec Fordu a třetí muž průběžného pořadí WRC2 Gus Greensmith, kterého bude navigovat Jonas Andersson.
Námluvy německého týmu Toksport a pořadatelského Autoklubu Vsetín – město v AČR započaly už před několika měsíci a aktuálně je v registračním systému výsledek. Na startu ve Vsetíně se objeví Gus Greensmith. Šestadvacetiletý Brit se v sezónách 2021 a 2022 pravidelně objevoval za volantem továrního speciálu stáje Ford M-Sport. Jeho maximem je čtvrtá příčka ze Safari rally 2021 a tři páté příčky z dalších světových startů (Portugalsko 21, Akropolis 21, Sweden 22). Pro letošní sezonu však změnil strategii a registroval se do podpůrného seriálu WRC2. Do něho naskočil ve spojení s týmem Toksport, ve voze Škoda Fabia RS Rally. V rámci klasifikace WRC2 vyhrál hned úvodní závod v Mexiku, při posledních dvou startech na Akropolis a v Chile bral druhé místo. Aktuálně figuruje na třetí pozici za Mikkelsenem a Rosselem.
„Jsem moc rád, že se naše úsilí vyplatilo a tandem Greensmith – Andersson se už na náš závod registroval. V rámci spolupráce připravujeme v regionu pro britskou dvojici i jednodenní test,“ raduje se ředitel soutěže Petr Gryger.
Výsledky nedávné Rally Morava posunuly dekorování mistrů Poháru 2+ a RSS právě na závěrečnou RENTOR – PARTR Rally Vsetín. Faktem zůstává, že k titulu má stále blíže Vojtěch Štajf (123 bodů), o prvenství ho může připravit pouze Martin Vlček (98 bodů). Ale v jeho případě je matematika jasná. Musí získat třicet bodů a tedy hodnocení Poháru 2+ ovládnout (nemusí vyhrát soutěž absolutně). O třetí místo už zřejmě nepřijde David Tomek (83 bodů), o čtvrté se poperou Karel Trněný (45 bodů) a Michal Horák (58 bodů).
V rámci Rallysprint série na Olomoucku počtvrté v sezóně kraloval Jan Dohnal (Renault Clio S1600, 120 bodů), kterého však teoreticky stále může ohrozit Patrik Rujbr (Opel Corsa Rally4, 112 bodů). O celkovou třetí příčku si to rozdají Jaroslav Petráš (Clio Rally5) a Martin Lehký (Fiesta Rally4).
RENTOR – PARTR Rally Vsetín měří 156,92 km, obsahuje šest rychlostních zkoušek na třech úsecích (70,08 km). Servisní areál zůstává na tradičním místě v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada), odkud v sobotu 14. října v 9:00 hodin vyrazí první posádky. Konec soutěže je naplánován na cílovou rampu u Autosalonu Škoda – Samohýl motor v 14:35 hodin.
Oficiální stránky soutěže jsou www.vsetinrally.cz, heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).