Předpoklady se stávají skutečností, XIX. ročníku RENTOR - PARTR Rally Vsetín (13. – 14. října 2023) využije k přípravě na světovou Central European Rally několik posádek. Aktuálně je tím hlavním tahákem bývalý tovární jezdec Fordu a třetí muž průběžného pořadí WRC2 Gus Greensmith, kterého bude navigovat Jonas Andersson.
Námluvy německého týmu Toksport a pořadatelského Autoklubu Vsetín – město v AČR započaly už před několika měsíci a aktuálně je v registračním systému výsledek. Na startu ve Vsetíně se objeví Gus Greensmith. Šestadvacetiletý Brit se v sezónách 2021 a 2022 pravidelně objevoval za volantem továrního speciálu stáje Ford M-Sport. Jeho maximem je čtvrtá příčka ze Safari rally 2021 a tři páté příčky z dalších světových startů (Portugalsko 21, Akropolis 21, Sweden 22). Pro letošní sezonu však změnil strategii a registroval se do podpůrného seriálu WRC2. Do něho naskočil ve spojení s týmem Toksport, ve voze Škoda Fabia RS Rally. V rámci klasifikace WRC2 vyhrál hned úvodní závod v Mexiku, při posledních dvou startech na Akropolis a v Chile bral druhé místo. Aktuálně figuruje na třetí pozici za Mikkelsenem a Rosselem.
„Jsem moc rád, že se naše úsilí vyplatilo a tandem Greensmith – Andersson se už na náš závod registroval. V rámci spolupráce připravujeme v regionu pro britskou dvojici i jednodenní test,“ raduje se ředitel soutěže Petr Gryger.
Výsledky nedávné Rally Morava posunuly dekorování mistrů Poháru 2+ a RSS právě na závěrečnou RENTOR – PARTR Rally Vsetín. Faktem zůstává, že k titulu má stále blíže Vojtěch Štajf (123 bodů), o prvenství ho může připravit pouze Martin Vlček (98 bodů). Ale v jeho případě je matematika jasná. Musí získat třicet bodů a tedy hodnocení Poháru 2+ ovládnout (nemusí vyhrát soutěž absolutně). O třetí místo už zřejmě nepřijde David Tomek (83 bodů), o čtvrté se poperou Karel Trněný (45 bodů) a Michal Horák (58 bodů).
V rámci Rallysprint série na Olomoucku počtvrté v sezóně kraloval Jan Dohnal (Renault Clio S1600, 120 bodů), kterého však teoreticky stále může ohrozit Patrik Rujbr (Opel Corsa Rally4, 112 bodů). O celkovou třetí příčku si to rozdají Jaroslav Petráš (Clio Rally5) a Martin Lehký (Fiesta Rally4).
RENTOR – PARTR Rally Vsetín měří 156,92 km, obsahuje šest rychlostních zkoušek na třech úsecích (70,08 km). Servisní areál zůstává na tradičním místě v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada), odkud v sobotu 14. října v 9:00 hodin vyrazí první posádky. Konec soutěže je naplánován na cílovou rampu u Autosalonu Škoda – Samohýl motor v 14:35 hodin.
Oficiální stránky soutěže jsou www.vsetinrally.cz, heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?