Měsíc zbývá do startu XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín a s tím souvisí povinnost pořadatele vydat Zvláštní ustanovení. Tento dokument už je ke stažení na oficiálních stránkách soutěže i v aplikaci Sportity. Pod zastřešením Autoklubu Vsetín – město v AČR se soutěž odjede 13. – 14. října 2023.
Zvláštní ustanovení jako základní dokument každé automobilové soutěže potvrzuje zápočet RENTOR – PARTR Rally Vsetín do Autoklub Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Autoklub Rallysprint série historických automobilů. V rámci závodu se odjedou i klání Toyota Yaris Czech Cupu a Čermák a Hrachovec ADAM Cupu. V rámci Poháru pořadatele bude umožněno startovat všem posádkám i mimo vypsané klasifikace RSS.
„Od 12. září dochází ke spuštění příjmu přihlášek, uzávěrka je stanovena na pátek 6. října o půlnoci. První posádky přivítáme na Vsetíně 12. října na prezentaci, v pátek 13. října jsou naplánovány seznamovací jízdy od 8 do 15 hodin. Závodit se bude na třech úsecích - Vesník, Semetín a Hošťálková. Posádky čekají dva průjezdy každého měřeného úseku,“ naznačuje podrobnosti ředitel soutěže Petr Gryger.
Podle aktuálního vývoje obou šampionátů v rámci jednodenních soutěží lze očekávat, že až RENTOR – PARTR Rally Vsetín definitivně rozhodne o letošních šampiónech. V Poháru 2+ má po čtyřech kláních nejblíže titulu Vojtěch Štajf, ale vítězství ve Vyškově posílilo naděje Martina Vlčka na případný útok na čelo. Na dalších příčkách jsou nyní srovnáni David Tomek, Karel Trněný, Michal Horák a Viktor Szabó, a tak lze očekávat, že nikdo z nich nebude na Valašsku chybět.
Podobně zajímavý se jeví i vývoj v hodnocení Rallysprint série. Tři vítězství v řadě sice ukořistil Jan Dohnal (Renault Clio S1600), ale vedoucí příčka prozatím patří Patriku Rujbrovi (Opel Corsa Rally4). Překvapením je třetí příčka Jaroslava Petráše (Clio Rally5), který se bude snažit odolávat silnějším vozům kategorie Rally4 (Martin Lehký, Filip Šipiš a Martin Mottl).
Časový harmonogram, který je součástí Zvláštních ustanovení, specifikuje celkovou délku trati na 156,92 km. Šest plánovaných rychlostních zkoušek měří 70,08 km.
Servisní areál zůstává na tradičním místě v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada), odkud v sobotu 14. října v 9:00 hodin vyrazí první posádky. Konec soutěže je naplánován na cílovou rampu u Autosalonu Škoda – Samohýl motor v 14:35 hodin.
Oficiální stránky soutěže jsou www.vsetinrally.cz, heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.