Měsíc zbývá do startu XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín a s tím souvisí povinnost pořadatele vydat Zvláštní ustanovení. Tento dokument už je ke stažení na oficiálních stránkách soutěže i v aplikaci Sportity. Pod zastřešením Autoklubu Vsetín – město v AČR se soutěž odjede 13. – 14. října 2023.
Zvláštní ustanovení jako základní dokument každé automobilové soutěže potvrzuje zápočet RENTOR – PARTR Rally Vsetín do Autoklub Rallysprint série, Autoklub Poháru 2+ a Autoklub Rallysprint série historických automobilů. V rámci závodu se odjedou i klání Toyota Yaris Czech Cupu a Čermák a Hrachovec ADAM Cupu. V rámci Poháru pořadatele bude umožněno startovat všem posádkám i mimo vypsané klasifikace RSS.
„Od 12. září dochází ke spuštění příjmu přihlášek, uzávěrka je stanovena na pátek 6. října o půlnoci. První posádky přivítáme na Vsetíně 12. října na prezentaci, v pátek 13. října jsou naplánovány seznamovací jízdy od 8 do 15 hodin. Závodit se bude na třech úsecích - Vesník, Semetín a Hošťálková. Posádky čekají dva průjezdy každého měřeného úseku,“ naznačuje podrobnosti ředitel soutěže Petr Gryger.
Podle aktuálního vývoje obou šampionátů v rámci jednodenních soutěží lze očekávat, že až RENTOR – PARTR Rally Vsetín definitivně rozhodne o letošních šampiónech. V Poháru 2+ má po čtyřech kláních nejblíže titulu Vojtěch Štajf, ale vítězství ve Vyškově posílilo naděje Martina Vlčka na případný útok na čelo. Na dalších příčkách jsou nyní srovnáni David Tomek, Karel Trněný, Michal Horák a Viktor Szabó, a tak lze očekávat, že nikdo z nich nebude na Valašsku chybět.
Podobně zajímavý se jeví i vývoj v hodnocení Rallysprint série. Tři vítězství v řadě sice ukořistil Jan Dohnal (Renault Clio S1600), ale vedoucí příčka prozatím patří Patriku Rujbrovi (Opel Corsa Rally4). Překvapením je třetí příčka Jaroslava Petráše (Clio Rally5), který se bude snažit odolávat silnějším vozům kategorie Rally4 (Martin Lehký, Filip Šipiš a Martin Mottl).
Časový harmonogram, který je součástí Zvláštních ustanovení, specifikuje celkovou délku trati na 156,92 km. Šest plánovaných rychlostních zkoušek měří 70,08 km.
Servisní areál zůstává na tradičním místě v ulici U Bečvy, v městské části Ohrada (stadión TJ Mez Ohrada), odkud v sobotu 14. října v 9:00 hodin vyrazí první posádky. Konec soutěže je naplánován na cílovou rampu u Autosalonu Škoda – Samohýl motor v 14:35 hodin.
Oficiální stránky soutěže jsou www.vsetinrally.cz, heslo do systému Sportity je Vsetin2023. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
XIX. RENTOR - PARTR Rally Vsetín 2023, tiskový servis
Tomáš Plachý
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?