Na začátku června se dvacetiletý Filip Kohn postaví na start třetího letošního závodu v mistrovství světa. Po sněhové Švédské rally a asfaltové soutěži v Chorvatsku přichází šotolinová Sardinie. Navíc přichází i změna na místě spolujezdce.
V České republice se jezdí rychlostní zkoušky, které jsou převážně asfaltového typu a jen tu a tam se objeví vzácné šotolinové úseky. Průjezdy na nezpevněném povrchu většina posádek vítá a jezdci se zde doslova vyřádí. Nebudeme ani daleko od pravdy, když řekneme, že jízda závodního auta na šotolině je velmi atraktivní. Pokud chce jezdec uspět ve světě, musí umět zajet na každém povrchu. Nyní se kolotoč světových soutěží stěhuje na italský ostrov. Ve startovní listině je s číslem 64 Filip Kohn, vedle něhož usedne nový spolujezdec. „Šotolina je velice zábavná a já se na italskou soutěž hodně těším. U nás se jezdí pouze asfaltové soutěže, ale na šotolině jsem již dvakrát startoval. V roce 2021 jsem ještě s Opelem Adam cup jel v Rakousku na Rallye W4. Moc jsem se tam nesvezl, neboť na třetí zkoušce nás vyřadila technická závada. Lepší to bylo na konci loňského roku v Německu na Lausitz Rallye, kde jsme dojeli 17. Na Sardinii mi ovšem bude číst rozpis Tom Woodburn. Tom má na svém kontě 150 soutěží, a tudíž mnoho zkušeností. V loňském roce startoval mimo jiné i s Honzou Černým na Ypres v Belgii, kde ve třídě WRC3 zvítězili. Právě Tomovy zkušenosti by mne měly posunout výš. Zatím se jedná o spolupráci na Sardinii a uvidím, jak si s Tomem sedneme. Bude to nejenom pro mne jistě velmi zajímavý start. Pro sehrání v autě, ale i pro nastavení vozu nám poslouží test na maďarských šotolinových cestách. Věřím, že budeme dobře připraveni,“ prozradil k změně posádky Filip Kohn a doplnil:„S Tomášem Střeskou počítám na další soutěže. Nejbližší, kdy se představíme společně i českým fanouškům, bude červencová Bohemia rally v Mladé Boleslavi.“
Letošní Rally Italia Sardegna startuje ve čtvrtek 1.6. shakedownem a končí v neděli 4.6.2023. Pořadatelé převzali přihlášky od 74 posádek z 26 zemí. Ty nejúspěšnější budou mít v neděli na cílové rampě za sebou 19 rychlostních zkoušek s více jak 320 ostrými kilometry. V harmonogramu soutěže je mimo jiných i 50 km dlouhá rychlostní zkouška, která se pojede v pátek dvakrát. Rally na Sardinii je velice oblíbená i u českých fanoušků, a tak se předpokládá opět skvělá podpora. „V Chorvatsku byla spousta našich příznivců. Bylo to skvělé a dobře jsem se cítil v záplavě českých vlajek. Podobná atmosféra bude pravděpodobně i na Sardinii, a to se pak hned jinak jede,“ uvedl příbramský mladík. Filip startuje ve třídě WRC3 a na italské soutěži bude mít osm soupeřů. „Letošní sezona je pro mne hodně o učení, a tak i na Sardinii budu chtít získat co nejvíce zkušeností. A když se podaří i několik dílčích výsledků, budu jen rád. Věřím, že smůlu jsme si vybrali na předchozích soutěžích a třetí start ve světě bude klidnější.“ Nováčkovská daň se podepsala u Filipa na předchozích dvou startech, které dokončil v rámci super rally. Ve Švédsku z toho bylo 9. místo ve třídě WRC3 a v Chorvatsku místo šesté. Držme palce Filipovi a Tomovi při jejich dalším startu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.