Také letošní ročníky Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Klatovy přinášejí na svých tratích mnoho novinek. Soutěže mají opět společnou sobotní etapu o sedmi rychlostních zkouškách, každý z podniků má ale také jeden den samostatného závodění. Účastníky ´Šumavy´ i ´Vltavy´ čeká o víkendu 21. – 23. dubna 2023 přes 140 ostrých kilometrů, vše důležité je k dispozici na stránkách www.pamk.cz .
Už se stalo tradicí, že organizátoři klatovských soutěží se každoročně snaží své tratě obměňovat a vylepšovat. Ani ročník 2023 nebude výjimkou, přestože základní model víkendu zůstává shodný s loňským, nemění se ani osvědčená servisní zóna v Janovicích nad Úhlavou. Vybrané posádky se nejprve i se svými vozy představí ve čtvrtek v podvečer fanouškům na klatovském náměstí Míru, kde bude i čas s nimi prohodit pár slov, součástí bude opět i autogramiáda. O vteřiny začnou historické vozy válčit v pátek 21. 4. krátce po půl čtvrté odpolední poté, co sklouznou ze slavnostní startovní rampy. Účastníci 31. Historic Vltava Rallye se nejprve vydají na Andělickou rychlostní zkoušku, která se svým názvem vrací do programu po roční pauze, její trať ale prošla vůbec nejvýraznější obměnou ze všech vložek. Zbrusu nová je její těžká úvodní partie od Tajanova až k diváckému místu DM 1, odlišné je i finále – od Drslavic se tentokrát závodníci vydají k Poleni po trase, kterou využila například Rally Klatovy 2015. Do pátečního harmonogramu se vrací i kultovní sedmnáctikilometrový Koráb, který tak bude letos vyhrazen historickým vozům. Jeho divácká místa jsou už dobře prověřena, při druhém průjezdu však (s ohledem na čas startu krátce po západu slunce) záludnosti tratě poznají závodníci po letech znovu také za tmy. Obě páteční sekce od sebe oddělí tradiční Klatovský okruh, na kterém se představí také soudobá technika.
57. Rallye Šumava Klatovy nicméně oficiálně vystartuje až v sobotu dopoledne, právě 22. duben bude pro všechny největší zátěží, protože ten den se budou prohánět po rychlostních zkouškách účastníci obou soutěží. Začíná se opět na Klatovském okruhu, který opět o rok prodloužil svůj sportovní život a pojede se po oba dny po směru hodinových ručiček. Z první klasické sobotní zkoušky pak bude připraven loni úspěšný volně přístupný internetový přímý přenos zajišťovaný společností FILMpro, novinkou Mlázovského testu bude ale jeho polokruhová forma. V sobotu se bude závodit ´do kopce´ i na oblíbených Keplích s novou úvodní partií, naopak Chudenínský test bude mít trasu již lety dobře prověřenou. Celkem se v sobotu závodníci představí na sedmi erzetách, posádky 31. Historic Vltava Rallye budou po jejich odjetí odměněny na slavnostní cílové rampě. Nedělní tratě pak už budou připraveny pouze pro účastníky nejstarší stále aktivní české soutěže, 57. Rallye Šumava Klatovy. Nejprve posádky soudobých vozů předvedou své umění na Velhartické RZ, jež otočením svého směru ještě přibrala na kvalitě, fanoušci jistě ocení i tři zajímavá divácká místa. Zajímavostí je, že tato nedělní zkouška končí v Tajanově, tedy na první pohled na stejném místě, kde začíná úvodní páteční test. Nenechme se ale zmást, jde o úplně jinde situovanou vísku, pouze se shodným jménem. Kruh se tedy ještě neuzavře, finále celého víkendu se odehraje i letos na Zdebořickém úseku s novou úvodní partií a se startem nedaleko Klatov, největší pozornost bude opět soustředěna na šotolinovou část a pak na komentované divácké místo Zdebořice. Až po druhém průjezdu touto vložkou budeme znát i nejlepší posádky Rallye Šumava Klatovy a letošní jarní pošumavské závodění bude u konce.
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.