Úspěšná sestava se pro letošní sezónu nemění. I když to v případě AGROTEC ŠKODA Rally Teamu platí jen zčásti. Jana Kopecký se na cestu za svým desátým mistrovským titulem vydá s navigátorem Janem Hlouškem v novém soutěžním voze Škoda Fabia RS Rally2. Společně mají v plánu účast na sedmi závodech českého kalendáře. Ten odstartuje už o tomto víkendu Valašskou rally ValMez.
„Na základě výborné spolupráce a vzájemné důvěře budeme pokračovat v barvách stejného týmu jako v posledních dvou letech. Chceme bojovat o další titul mistra ČR v automobilových rally a jsem rád, že k tomu budeme mít k dispozici nový vůz Škoda Fabia RS Rally2. Pořídit tento speciál bylo nesmírně těžké, v tomto směru musím poděkovat společnostem AGROTEC Group, Škoda Auto a Škoda Motorsport. Přece jen Škoda se snažila v tomto období vykrýt šampionáty nadřazené národním, jako jsou WRC a ERC. My jsme však auto poptávali velice brzy, už někdy v loňské sezóně. Nakonec dorazilo do našeho zázemí v Kostelci nad Orlicí začátkem března. Dnes už mohu zpětně říci, že existovala úvaha, že bychom se s ‚eresem‘ zúčastnili už loňské Barumky, což se nerealizovalo,“ naznačuje Jan Kopecký.
Rodák z Kostelce nad Orlicí byl jedním ze čtveřice testovacích jezdců, který se Škodou Fabia RS Rally2 najezdil na asfaltových testech tisíce kilometrů. „Díky tomu, že jsem byl součástí vývojového týmu, jsem získal hodně zkušeností. Vím, jak auto nastavit na české podmínky, abych byl maximálně spokojený. Ale musím se stále opakovat. Bylo fakt těžké udělat něco rychlejšího a spolehlivějšího, než byl model Rally2 evo. Toto auto patří k absolutní světové špičce ve své třídě. RS je jeho nástupcem. Věřím však, že fabii bude rychlejší charakter českých vložek sedět. V polovině března jsme uskutečnili první krátký test v Kostelci nad Orlicí, kde jsme jezdili naši osvědčenou trať a k tomu úsek přes obec Suchou Rybnou. Tam jsme vyzkoušeli, že vše funguje, že fabia netrpí žádným problémem, který by se projevil v prvních kilometrech. S nastavením však nejsme u konce. Ještě nám chyběly k finálnímu doladění nějaké díly. Proto plánujeme do startu Valašky ještě jeden testovací den v Hustopečích, abychom auto vyladili do posledního detailu,“ komentuje nový vůz Jan Kopecký.
Další novinkou je i návrat k pneumatikám Michelin. „Na Valašce bychom chtěli složit reparát za ten loňský závěr. Celý závod jsme vedli, až v poslední zkoušce, kdy bylo hrozné počasí, jsme se propadli o dvě příčky, Věřím, že letos to dopadne lépe a dobrým výsledkem uděláme první krok k obhajobě mistrovského titulu. V naší pozici nemůžeme mít menší cíle. Stejně tak se budeme snažit maximálně uspět v každém jednotlivém závodě,“ doplňuje předsezónní novinky a ambice Jan Kopecký.
KOWAX Valašská rally ValMez, tiskový servis
Tomáš Plachý
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.