Úspěšná sestava se pro letošní sezónu nemění. I když to v případě AGROTEC ŠKODA Rally Teamu platí jen zčásti. Jana Kopecký se na cestu za svým desátým mistrovským titulem vydá s navigátorem Janem Hlouškem v novém soutěžním voze Škoda Fabia RS Rally2. Společně mají v plánu účast na sedmi závodech českého kalendáře. Ten odstartuje už o tomto víkendu Valašskou rally ValMez.
„Na základě výborné spolupráce a vzájemné důvěře budeme pokračovat v barvách stejného týmu jako v posledních dvou letech. Chceme bojovat o další titul mistra ČR v automobilových rally a jsem rád, že k tomu budeme mít k dispozici nový vůz Škoda Fabia RS Rally2. Pořídit tento speciál bylo nesmírně těžké, v tomto směru musím poděkovat společnostem AGROTEC Group, Škoda Auto a Škoda Motorsport. Přece jen Škoda se snažila v tomto období vykrýt šampionáty nadřazené národním, jako jsou WRC a ERC. My jsme však auto poptávali velice brzy, už někdy v loňské sezóně. Nakonec dorazilo do našeho zázemí v Kostelci nad Orlicí začátkem března. Dnes už mohu zpětně říci, že existovala úvaha, že bychom se s ‚eresem‘ zúčastnili už loňské Barumky, což se nerealizovalo,“ naznačuje Jan Kopecký.
Rodák z Kostelce nad Orlicí byl jedním ze čtveřice testovacích jezdců, který se Škodou Fabia RS Rally2 najezdil na asfaltových testech tisíce kilometrů. „Díky tomu, že jsem byl součástí vývojového týmu, jsem získal hodně zkušeností. Vím, jak auto nastavit na české podmínky, abych byl maximálně spokojený. Ale musím se stále opakovat. Bylo fakt těžké udělat něco rychlejšího a spolehlivějšího, než byl model Rally2 evo. Toto auto patří k absolutní světové špičce ve své třídě. RS je jeho nástupcem. Věřím však, že fabii bude rychlejší charakter českých vložek sedět. V polovině března jsme uskutečnili první krátký test v Kostelci nad Orlicí, kde jsme jezdili naši osvědčenou trať a k tomu úsek přes obec Suchou Rybnou. Tam jsme vyzkoušeli, že vše funguje, že fabia netrpí žádným problémem, který by se projevil v prvních kilometrech. S nastavením však nejsme u konce. Ještě nám chyběly k finálnímu doladění nějaké díly. Proto plánujeme do startu Valašky ještě jeden testovací den v Hustopečích, abychom auto vyladili do posledního detailu,“ komentuje nový vůz Jan Kopecký.
Další novinkou je i návrat k pneumatikám Michelin. „Na Valašce bychom chtěli složit reparát za ten loňský závěr. Celý závod jsme vedli, až v poslední zkoušce, kdy bylo hrozné počasí, jsme se propadli o dvě příčky, Věřím, že letos to dopadne lépe a dobrým výsledkem uděláme první krok k obhajobě mistrovského titulu. V naší pozici nemůžeme mít menší cíle. Stejně tak se budeme snažit maximálně uspět v každém jednotlivém závodě,“ doplňuje předsezónní novinky a ambice Jan Kopecký.
KOWAX Valašská rally ValMez, tiskový servis
Tomáš Plachý
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.