Rozjezd domácí soutěžácké sezóny je na dohled, a tak na Klatovsku už přípravy Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava Klatovy běží naplno.
Budou se konat 21. – 23. 4. 2023 ve formátu obdobném jejich loňskému ročníku, v tuto chvíli již byla schválena tzv. základní ustanovení obou soutěží a byl zahájen příjem přihlášek. Vše důležité je k dispozici na stránkách www.pamk.cz.
Už jen šest týdnů chybí do víkendu 21. – 23. dubna 2023, kdy se na Klatovsku uskuteční 57. Rallye Šumava Klatovy i její rodná sestra, 31. Historic Vltava Rallye. Důležitým datem pro tyto soutěže je letos také 25. březen. „Jsme si vědomi toho, že doba je pro všechny zlá a náš sport není levný, i proto se závodní týmy pokoušejí mnohdy omezovat náklady. Dáváme jim tedy možnost něco ušetřit na startovném, bude se to týkat ale jen těch, kteří se stihnout přihlásit právě do zmíněného 25. března,“ říká předseda organizačního výboru obou soutěží Jan Petrů a hlásí další dobré zprávy: „Toto i další informace o naší soutěži se už závodníci i veřejnost mohou dozvědět z tzv. zvláštních ustanovení, které byly pro obě naše soutěže v tomto týdnu schváleny a jsou k dispozici na našich webových stránkách i na stránkách Autoklubu ČR. Samozřejmě už také přijímáme přihlášky a jsme zvědavi, jaká zajímavá jména od nás i z Evropy se k nám letos dostaví.“
Připomeňme, že 57. Rallye Šumava Klatovy je i letos zařazena jako druhý díl Mistrovství ČR, 31. Historic Vltava Rallye bude druhou zastávkou českého i evropského šampionátu historických vozů. Jejich program bude obdobný tomu loňskému, vybraní účastníci se nejprve ve čtvrtek představí fanouškům na klatovském náměstí Míru. Vlastní závodění začne v pátek odpoledne a zahájí ho historické vozy, které se budou prohánět po tratích dvou rychlostních zkoušek situovaných mezi městy Klatovy a Kdyně. Obě se pojedou dvakrát, páteční etapu rozpůlí kromě zastávky v servisní zóně také zápolení na Klatovském okruhu. Podobně jako loni se v pátek u Čínova vystřídají historické vozy s těmi soudobými, pro ně to bude ale v pátek jediný měřený úsek.
Sobota bude opět dnem, kdy ožijí kilometry rychlostních zkoušek nejvíce. Ranní ´zahřívací´ test čeká na účastníky obou soutěží opět na Klatovském okruhu, na něm i na všech dalších sobotních tratích pojedou nejprve účastníci ´Vltavy´, až po nich závodníci z Rallye Šumava Klatovy. Z okruhu se postupně všichni přesunou ke Sluhovu a na Keply, poslední erzeta sekce se bude konat nedaleko hraničního přechodu Svatá Kateřina. A odpoledne budou na závodníky čekat všechny tři rychlostní zkoušky ještě jednou, samozřejmě až po zastávce v servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou. V cíli své dvanácté rychlostní zkoušky budou mít historické vozy splněno a budou moci přejet i slavnostní cílovou rampu, na vozy soudobé bude ještě čekat nedělní program. I ten bude završen rozdáváním cen na klatovském náměstí Míru, poháry si ale vyslouží jen ty posádky, které absolvují dvakrát dva průjezdy rychlostními zkouškami u Velhartic a Sobětic. Celkově bude mít trať každé ze soutěží přes 140 kilometrů rychlostních zkoušek.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?