Start KOWAX Valašské rally ValMez 2023 se neúprosně blíží. Jednačtyřicátý ročník populární valašsko-lašské soutěže se uskuteční ve dnech 31. března – 2. dubna 2023. V soutěžácké terminologii bude úvodním kláním seriálů FIA European Rally Trophy, Mistrovství ČR v rally a v rally historických automobilů. Zároveň se pojede jako druhý podnik FIA Central European Zone.
Soutěž s centrem ve Valašském Meziříčí se uskuteční na silnicích Zlínského a Moravskoslezského kraje. Tam se bude bojovat o první porci mistrovských bodů do českého šampionátu soudobých i historických vozů. Zatímco český kalendář nedoznal zásadních změn a čítá sedm osvědčených podniků, kámen na kameni nezůstal v rámci seriálu FIA European Rally Trophy (ERT). Restrukturalizace se týkala zrušení šesti regionálních zón a závěrečného finálové klání. Nově je v kalendáři pro sezónu 2023 dvacet podniků (maximálně dva nominované národní federací ASN). Ze známějších jmenujme francouzskou Rallye Antibes Cote d'Azur, chorvatskou INA Delta rally, belgickou Ypres Rally, portugalskou Rali Vinho Madeira, britskou Ulster Rally, švýcarskou Rallye Int. du Valais či německou ADMV-Lausitz Rallye. Druhým českým závodem v ERT je květnová 50. Rallye Český Krumlov.
Šampiónem ERT se stane jezdec, jenž osedlá některý z vozů kategorií Rally2, Rally3, Rally4, Rally5 a RGT. Vzhledem k novinkám v bodování (s přihlédnutím ke bodovým koeficientům) se mistrem bude moci stát jezdec se slabším vozem ve startovním poli. Do šampionátu mu bude započteno šest nejlepších výsledků, ve hře budou i juniorské tituly (pro jezdce mladší 27 let)
Na webových stránkách a v aplikaci Sportity organizační tým právě zveřejnil Zvláštní ustanovení 41. KOWAX Valašské rally ValMez, souběžně je spuštěna možnost přihlašovat se v rámci licenčního systému Autoklubu ČR.
V ZU nechybí ani harmonogram soutěže, ze kterého lze vyčíst i finální kilometráže. Soutěž bude celkem měřit 502,42 km, soutěžící budou závodit na 16 rychlostních zkouškách (152,62 km). Lze vypozorovat i finální změny, které se dotknuly hlavně termínu divácké superspeciálky v industriálním areálu Dolní Vítkovice. Ta se ve dvou průjezdech nakonec odjede až v nedělním odpoledni.
„Závodění v Dolních Vítkovicích je potvrzeno, z organizačních důvodů jsme však byli nuceni rychlostku přesunout na neděli se startem ve 14 hodin. Dva průjezdy bude doprovázet prezentace ÚAMK a BESIPu, výstavy sportovních a tuningových vozidel, záchranné techniky. Od dopoledních hodin se v areálu uskuteční 1. Valašská rally RC modelů. Motoristický program budou doprovázet vystoupení hudebních skupin Fattt Boys, GATE CRASHER a MOTORBAND,“ naznačuje ředitel rally Jaromír Tomaštík a pokračuje: „Chtěli bychom speciálku v Ostravě pojmout formou oslavy motorsportu jako takového. U této příležitosti bych chtěl nabídnout všem účastníkům oficiálních šampionátů z jiných motoristických disciplín (okruhy, motokáry, motokros, rallykros, Dakar aj.) možnost prezentace v bezprostřední blízkosti rychlostky v průběhu celého nedělního programu. Po domluvě vám poskytneme prostor pro vystavení závodní techniky a to samozřejmě zdarma. V případě zájmu nás prosím kontaktujte na emailu dov@valasskarally.cz.“
Změny v zařazení divácké speciálky Vítkovice – ROCKSTEEL se promítly i do návratu večerního servisu, který byl původně plánován až na nedělní ráno. Díky tomu se v neděli začne závodit mnohem dříve, RZ Velká Lhota odstartuje už v 9 hodin.
Informačním kanálem 41. KOWAX Valašské rally ValMez 2023 bude postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?