KOWAX Valašská rally ValMez odstartuje pátou desítku svých startů na řadě známých úseků, ale rovněž s jednou zásadní novinkou, která posádky i fanoušky zavede až do samotného centra Moravskoslezského kraje, do Ostravy. Letošní ročník Valašky proběhne ve dnech 31. března – 2. dubna 2023. Soutěž bude zařazena do seriálů FIA European Rally Trophy, Mistrovství ČR v rally a v rally historických automobilů.
KOWAX Valašská rally ValMez opět otevře domácí šampionát soudobých i historických automobilů, nechybí ani v kalendáři FIA European Rally Trophy (FIA ERT) a Central European Zone (CEZ). Naopak nepokračuje spolupráce se slovenskou federací, která se rozhodla preferovat méně nákladné jednodenní podniky. Do startu aktuálně zbývají méně než dva měsíce a ač organizační tým dotahuje vydání Zvláštního ustanovení, mnoho dalších zásadních dokumentů je aktuálně připraveno, proběhlo i schvalovaní tratí z pohledu bezpečnostních delegáta Autoklubu ČR Miroslava Smolíka a zástupce jezdců Petra Černohorského.
Centrem soutěže nadále zůstává město Valašské Meziříčí. Zde proběhne administrativní i technická přejímka (Autocentrum Lukáš), slavnostní start soutěže, na městském úřadu bude sídlit ředitelství rally. Shodné zůstává i umístění servisu v areálu valašskomeziříčské společnosti DEZA. Z tohoto prostoru budou posádky vyrážet na tratě rychlostních zkoušek ve Zlínském a Moravskoslezském kraji. Celkem harmonogram obsahuje 16 rychlostních zkoušek na osmi úsecích (152,62 km). Celková délka soutěže je necelých 474 km.
„Páteční shakedown se uskuteční v blízkosti ValMezu, v podvečer proběhne slavnostní start rally na zrekonstruovaném náměstí. Vlastní závodění vypukne v sobotu sekcí na úsecích Poličná a Lešná, která bude nejdelší rychlostní zkouškou letošní Valašky. RZ Lešná zároveň bude jediným shodným testem s minulým ročníkem. Odpoledne převezmou štafetu rychlostky Vidče a Hukvaldy. V neděli se bude závodit na vložkách Velká Lhota, Juřinka a Choryně,“ odkrývá karty ředitel 41. KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík.
Fanoušci však nebudou ochuzeni ani o tradiční diváckou superspeciálku. Tentokrát to nebude hojně navštěvovaná zkouška v okolí sportovních areálů ve Valašském Meziříčí, ale dva průjezdy „ostravské bomby“. Ta zakončí program sobotní etapy, fanouškům nabídne dvě a půl kola závodění v industriálním areálu Dolní Vítkovice, v těsné blízkosti unikátní Bolt tower.
„V Dolních Vítkovicích bylo vše domluveno už loni, ladily se pouze detaily. Ovšem nejistá situace v průběhu ledna a obavy z kvót návštěvníků sportovních akcí tehdy rozhodly za nás. Letos Valaška už nebude v atraktivním prostředí Ostravy chybět,“ doplňuje Tomaštík.
Organizační tým aktuálně čeká na schválení Zvláštních ustanovení soutěže, aby následně spustil i možnost přihlašovat se v rámci licenčního systému.
Informačním kanálem 41. KOWAX Valašské rally ValMez 2023 bude postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?