Druhý únorový víkend se zapíše tučným písmem do kariéry Filipa Kohna. Právě na tuto dobu má v kalendáři prostor další podnik mistrovství světa, Švédská rally a devatenáctiletý mladík z Příbrami bude na jejím startu. Filip do své první světové soutěže vyrazí společně s Tomášem Střeskou ve voze Ford Fiesta Rally3 v barvách Duck racing teamu.
Filip Kohn stojí na prahu sezóny, která se vyznačuje dvěma důležitými změnami. Tou nejdůležitější novinkou budou starty ve „velkém světě“. A pro to, aby to byl start úspěšný, musí mít jezdec i kvalitní zázemí a to devatenáctiletý mladík našel v týmu Duck racing. Toto spojení se představí již na začátku února, kdy startuje druhá soutěž WRC – Švédská rally. Filip Kohn vyrazí do zimní rally se spolujezdcem Tomášem Střeskou ve voze Ford Fiesta Rally3. „Každý jezdec má sen postavit se na start světové soutěže. Mně se tento sen podaří splnit i díky přispění správných lidí, které mám kolem sebe, v únoru. Tato soutěž bude pro mne i pro Tomáše pochopitelně velkou výzvou. Lednová Jänner rally měla být ideálním testem před Švédskem, ale k naší smůle se rakouská soutěž odjela bez sněhu. Krátce před startem světového podniku ovšem máme v plánu testovat na tamních zasněžených silnicích. Věřím, že budeme pro naši premiéru plně připraveni,“ přiblížil nejbližší plán Filip Kohn. Ve Švédsku se letos pojede poprvé i o body do JWRC. Český jezdec ovšem není do tohoto seriálu přihlášený, ale má v plánu absolvovat všechny jeho podniky. „Pro nás bude zajímavé porovnávat se s dalšími mladými jezdci, kteří se přihlásili do JWRC. Hlavní prioritou ovšem bude posbírat co nejvíce zkušeností. A to je i důvod, proč jsme se nezaregistrovali do JWRC. To ale neznamená, že se jdeme „pouze svézt“. Chceme se ukázat v dobrém světle a domů přivézt i pěkný výsledek,“ doplnil Filip Kohn. Na konci ledna proběhlo představení týmu a nových „válečných“ barev vozu i posádky a vy si můžete nyní prohlédnout, jak to bude klukům slušet.
Švédská rally má ve svém harmonogramu osmnáct rychlostních zkoušek rozdělených do tří etap v celkové délce 302,5 kilometru. Od švédských pořadatelů dostali Filip s Tomášem startovní číslo 57 a ve třídě RC3 budou mít dvanáct soupeřů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?