Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča korunovala své letošní vystoupení v Rallysprint Sérii absolutním prvenstvím v hodnocení Autoklub Poháru 2+. Triumf na Rentor – Partr Rally Vsetín byl čtvrtým absolutním v řadě, což znamenalo bodové překonání dosavadního lídra Vojtěcha Štajfa.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou začali roli favoritů naplňovat hned v úvodní sekci. Na testu Hošťálková, který byl zahalen v husté mlze, i na uklouzané RZ Semetín zvítězili a vybudovali si solidní náskok pro další průběh závodu. Nakonec nepoznali hořkost porážky ani na jedné ze sedmi rychlostních zkoušek a v cíli obhájili loňský vavřín s více než minutovým náskokem před Martinem Vlčkem. Už před startem bylo jasné, že jakékoli umístění v první desítce bude pro tandem Samohýl ŠKODA Teamu znamenat titul v Poháru 2+. To se naplnilo! Adam s Ondrou tím vylepšili svou loňskou druhou příčku v tomto seriálu. V návaznosti na letošní progres a i na konečnou pátou příčku v šampionátu MČR (9. v sezóně 2021), sezónu lze směle hodnotit jako vydařenou.
„Během celého závodu jsme jeli vlastní tempo. Po výletu z trati na německé 3-Städte Rallye a hektické opravě vozu jsem nechtěl udělat jakoukoli chybu a před dalším plánovaným startem fabii znovu ublížit. Spíše jsem se vnitřně trochu obával, aby se po přeskládání dílů neobjevil nějaký technický problém, který by nás zpomalil, případně zastavil. To se naštěstí nestalo, a tak jsme dojeli v klidu do cíle.
Rally Vsetín patří celkově k nejtěžším sprintům v sezóně, svou složitostí je na podobné úrovni jako Kopná. Proto je vždy skvělé na tak náročných tratích závodit. Na Hošťálkové nás i trochu potrápila mlha, Semetín byl extrémně těžký kvůli podmínkám a Vesníku zase prospěl po letech nový začátek. Sice to byl závod do vrchu, ale jezdecky je zajímavé závodit i na takovém charakteru trati,“ okomentoval vítězný závod Adam Březík.
„Titul v Poháru 2+ nebyl na začátku sezóny náš cíl. Ale když jsme odjeli nad rámec našich plánů Vyškov, pak jsme se rozhodli, že zkusíme sprinty dojet a pokusíme se zvítězit v Poháru 2+. A to se povedlo! Tento úspěch navazuje na můj titul ve sprintech v RSS 2019, vnitřně má samozřejmě větší hodnotu,“ doplnit jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
Konečný stav Autoklub Pohár 2+:
1. Březík 144, 2. Štajf 120, 3. Vlček 96, 4. Horák 65, 5. Kopáček a Cais 49, 7. Trněný 48, 8. Ševčík 47.
Už tento víkend se posádka Adam Březík – Ondřej Krajča objeví na finále European Rally Trophy – německé ADAC Lausitz Rallye. Tam se zároveň odehraje i světová premiéra Škody Fabia RS Rally2.
„Moc se na šotolinu těším, bude to moje první větší zkušenost s tímto povrchem, a tak uvidíme, jak se nám bude proti konkurenci dařit. Pokud vše půjde hladce, rádi bychom potěšili naše fanoušky i startem na Mikuláši ve Slušovicích,“ uzavřel Adam Březík.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.