Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča korunovala své letošní vystoupení v Rallysprint Sérii absolutním prvenstvím v hodnocení Autoklub Poháru 2+. Triumf na Rentor – Partr Rally Vsetín byl čtvrtým absolutním v řadě, což znamenalo bodové překonání dosavadního lídra Vojtěcha Štajfa.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou začali roli favoritů naplňovat hned v úvodní sekci. Na testu Hošťálková, který byl zahalen v husté mlze, i na uklouzané RZ Semetín zvítězili a vybudovali si solidní náskok pro další průběh závodu. Nakonec nepoznali hořkost porážky ani na jedné ze sedmi rychlostních zkoušek a v cíli obhájili loňský vavřín s více než minutovým náskokem před Martinem Vlčkem. Už před startem bylo jasné, že jakékoli umístění v první desítce bude pro tandem Samohýl ŠKODA Teamu znamenat titul v Poháru 2+. To se naplnilo! Adam s Ondrou tím vylepšili svou loňskou druhou příčku v tomto seriálu. V návaznosti na letošní progres a i na konečnou pátou příčku v šampionátu MČR (9. v sezóně 2021), sezónu lze směle hodnotit jako vydařenou.
„Během celého závodu jsme jeli vlastní tempo. Po výletu z trati na německé 3-Städte Rallye a hektické opravě vozu jsem nechtěl udělat jakoukoli chybu a před dalším plánovaným startem fabii znovu ublížit. Spíše jsem se vnitřně trochu obával, aby se po přeskládání dílů neobjevil nějaký technický problém, který by nás zpomalil, případně zastavil. To se naštěstí nestalo, a tak jsme dojeli v klidu do cíle.
Rally Vsetín patří celkově k nejtěžším sprintům v sezóně, svou složitostí je na podobné úrovni jako Kopná. Proto je vždy skvělé na tak náročných tratích závodit. Na Hošťálkové nás i trochu potrápila mlha, Semetín byl extrémně těžký kvůli podmínkám a Vesníku zase prospěl po letech nový začátek. Sice to byl závod do vrchu, ale jezdecky je zajímavé závodit i na takovém charakteru trati,“ okomentoval vítězný závod Adam Březík.
„Titul v Poháru 2+ nebyl na začátku sezóny náš cíl. Ale když jsme odjeli nad rámec našich plánů Vyškov, pak jsme se rozhodli, že zkusíme sprinty dojet a pokusíme se zvítězit v Poháru 2+. A to se povedlo! Tento úspěch navazuje na můj titul ve sprintech v RSS 2019, vnitřně má samozřejmě větší hodnotu,“ doplnit jezdec Samohýl ŠKODA Teamu.
Konečný stav Autoklub Pohár 2+:
1. Březík 144, 2. Štajf 120, 3. Vlček 96, 4. Horák 65, 5. Kopáček a Cais 49, 7. Trněný 48, 8. Ševčík 47.
Už tento víkend se posádka Adam Březík – Ondřej Krajča objeví na finále European Rally Trophy – německé ADAC Lausitz Rallye. Tam se zároveň odehraje i světová premiéra Škody Fabia RS Rally2.
„Moc se na šotolinu těším, bude to moje první větší zkušenost s tímto povrchem, a tak uvidíme, jak se nám bude proti konkurenci dařit. Pokud vše půjde hladce, rádi bychom potěšili naše fanoušky i startem na Mikuláši ve Slušovicích,“ uzavřel Adam Březík.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.