Po loňském odstoupení v úvodu soutěže si v letošním ročníku Rally Vyškov dojela posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha pro druhé místo v celkové klasifikaci. Vylepšila si tak své bodové konto při dosavadním průběžném vedení v Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii.
V letošním roce se ve Vyškově startovalo již potřicáté a diváci tohoto jubilejního ročníku měli možnost vidět mnoho zajímavých soutěžních vozů na trati. Více než šesti desítkám startujících posádek přálo o uplynulém víkendu na trati osmi rychlostních zkoušek o délce 74 kilometrů slunečné počasí s příjemnými letními teplotami. Ani o atraktivní náboj této jednodenní soutěže nebyla nouze, protože k vidění bylo několik těsných soubojů na měřených úsecích, ale ten největší se nakonec odehrál právě v čele celkové klasifikace.
Jednou z posádek zmíněného souboje o celkové prvenství byli Vojtěch Štajf a František Rajnoha, kteří přivezli na start do Vyškova osvědčený vůz Volkswagen Polo GTI R5, opět zapůjčený maďarským týmem Turán Motorsport. Už na první rychlostní zkoušce naznačili Štajf s Rajnohou svým největším soupeřům ve Vyškově, ale také v celkové klasifikaci Poháru 2+, posádce Adam Březík – Ondřej Krajča, svůj úmysl držet se v jejich těsné blízkosti. Na druhém místě ztrácel Štajf zkraje soutěže pouhé 0,4 sekundy. Na dalších dvou měřených úsecích se časový rozestup mezi oběma posádkami mírně navýšil. Rozhodujícím okamžikem první sekce však bylo jezdecké zaváhání Adama Březíka na čtvrté rychlostní zkoušce. Střet jeho vozu s balíkem slámy stál cenný čas a Vojtěch Štajf se tak dostal v polovině vyškovské soutěže do jejího vedení s náskokem 3,5 sekundy.
Druhou sekci, opět o čtyřech rychlostních zkouškách, tak charakterizoval záměr posádky Štajf – Rajnoha udržet získaný časový náskok a zůstat ve vedení soutěže až do jejího cíle. I přes velkou snahu se jim to však nepodařilo a přivezli tak svůj vůz Polo GTI R5 do cíle na druhém místě celkového pořadí. Tím si však vylepšili celkový počet dosud získaných bodů v Poháru 2+ a udržují si tak nadále vedení v této sérii.
„Ve Vyškově jsme s Frantou, po loňském brzkém odstoupení, zvládli letos stříbrný reparát a máme z toho opravdu radost. Chtěli jsme se tradičně držet pódiového umístění, ale nečekali jsme, že nám Adam s Ondřejem dají šanci být o polední servisní pauze ve vedení soutěže,“ hodnotil Vojtěch Štajf první část Rally Vyškov a dodal: „Logicky jsme vycítili naši příležitost a nechtěli dát dravému mládí svoji kůži lacino. Tomu odpovídala i naše snaha v následujících erzetách, ale Adam s Ondrou prostě zvládli závěr soutěže lépe, a proto jim patří naše gratulace k vítězství. Užili jsme si ale s kluky parádní souboj a společně tak udělali letošní Vyškov pro diváky ještě více atraktivní. I to je důvodem k naší spokojenosti.“
Dalším startem týmu ACCR Racing21 bude Rally Morava, pořádaná ve dnech 16.- 17. září 2022. Jedná se o šestý podnik Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.