Po loňském odstoupení v úvodu soutěže si v letošním ročníku Rally Vyškov dojela posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha pro druhé místo v celkové klasifikaci. Vylepšila si tak své bodové konto při dosavadním průběžném vedení v Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii.
V letošním roce se ve Vyškově startovalo již potřicáté a diváci tohoto jubilejního ročníku měli možnost vidět mnoho zajímavých soutěžních vozů na trati. Více než šesti desítkám startujících posádek přálo o uplynulém víkendu na trati osmi rychlostních zkoušek o délce 74 kilometrů slunečné počasí s příjemnými letními teplotami. Ani o atraktivní náboj této jednodenní soutěže nebyla nouze, protože k vidění bylo několik těsných soubojů na měřených úsecích, ale ten největší se nakonec odehrál právě v čele celkové klasifikace.
Jednou z posádek zmíněného souboje o celkové prvenství byli Vojtěch Štajf a František Rajnoha, kteří přivezli na start do Vyškova osvědčený vůz Volkswagen Polo GTI R5, opět zapůjčený maďarským týmem Turán Motorsport. Už na první rychlostní zkoušce naznačili Štajf s Rajnohou svým největším soupeřům ve Vyškově, ale také v celkové klasifikaci Poháru 2+, posádce Adam Březík – Ondřej Krajča, svůj úmysl držet se v jejich těsné blízkosti. Na druhém místě ztrácel Štajf zkraje soutěže pouhé 0,4 sekundy. Na dalších dvou měřených úsecích se časový rozestup mezi oběma posádkami mírně navýšil. Rozhodujícím okamžikem první sekce však bylo jezdecké zaváhání Adama Březíka na čtvrté rychlostní zkoušce. Střet jeho vozu s balíkem slámy stál cenný čas a Vojtěch Štajf se tak dostal v polovině vyškovské soutěže do jejího vedení s náskokem 3,5 sekundy.
Druhou sekci, opět o čtyřech rychlostních zkouškách, tak charakterizoval záměr posádky Štajf – Rajnoha udržet získaný časový náskok a zůstat ve vedení soutěže až do jejího cíle. I přes velkou snahu se jim to však nepodařilo a přivezli tak svůj vůz Polo GTI R5 do cíle na druhém místě celkového pořadí. Tím si však vylepšili celkový počet dosud získaných bodů v Poháru 2+ a udržují si tak nadále vedení v této sérii.
„Ve Vyškově jsme s Frantou, po loňském brzkém odstoupení, zvládli letos stříbrný reparát a máme z toho opravdu radost. Chtěli jsme se tradičně držet pódiového umístění, ale nečekali jsme, že nám Adam s Ondřejem dají šanci být o polední servisní pauze ve vedení soutěže,“ hodnotil Vojtěch Štajf první část Rally Vyškov a dodal: „Logicky jsme vycítili naši příležitost a nechtěli dát dravému mládí svoji kůži lacino. Tomu odpovídala i naše snaha v následujících erzetách, ale Adam s Ondrou prostě zvládli závěr soutěže lépe, a proto jim patří naše gratulace k vítězství. Užili jsme si ale s kluky parádní souboj a společně tak udělali letošní Vyškov pro diváky ještě více atraktivní. I to je důvodem k naší spokojenosti.“
Dalším startem týmu ACCR Racing21 bude Rally Morava, pořádaná ve dnech 16.- 17. září 2022. Jedná se o šestý podnik Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
PR
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.