Po loňském odstoupení v úvodu soutěže si v letošním ročníku Rally Vyškov dojela posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha pro druhé místo v celkové klasifikaci. Vylepšila si tak své bodové konto při dosavadním průběžném vedení v Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii.
V letošním roce se ve Vyškově startovalo již potřicáté a diváci tohoto jubilejního ročníku měli možnost vidět mnoho zajímavých soutěžních vozů na trati. Více než šesti desítkám startujících posádek přálo o uplynulém víkendu na trati osmi rychlostních zkoušek o délce 74 kilometrů slunečné počasí s příjemnými letními teplotami. Ani o atraktivní náboj této jednodenní soutěže nebyla nouze, protože k vidění bylo několik těsných soubojů na měřených úsecích, ale ten největší se nakonec odehrál právě v čele celkové klasifikace.
Jednou z posádek zmíněného souboje o celkové prvenství byli Vojtěch Štajf a František Rajnoha, kteří přivezli na start do Vyškova osvědčený vůz Volkswagen Polo GTI R5, opět zapůjčený maďarským týmem Turán Motorsport. Už na první rychlostní zkoušce naznačili Štajf s Rajnohou svým největším soupeřům ve Vyškově, ale také v celkové klasifikaci Poháru 2+, posádce Adam Březík – Ondřej Krajča, svůj úmysl držet se v jejich těsné blízkosti. Na druhém místě ztrácel Štajf zkraje soutěže pouhé 0,4 sekundy. Na dalších dvou měřených úsecích se časový rozestup mezi oběma posádkami mírně navýšil. Rozhodujícím okamžikem první sekce však bylo jezdecké zaváhání Adama Březíka na čtvrté rychlostní zkoušce. Střet jeho vozu s balíkem slámy stál cenný čas a Vojtěch Štajf se tak dostal v polovině vyškovské soutěže do jejího vedení s náskokem 3,5 sekundy.
Druhou sekci, opět o čtyřech rychlostních zkouškách, tak charakterizoval záměr posádky Štajf – Rajnoha udržet získaný časový náskok a zůstat ve vedení soutěže až do jejího cíle. I přes velkou snahu se jim to však nepodařilo a přivezli tak svůj vůz Polo GTI R5 do cíle na druhém místě celkového pořadí. Tím si však vylepšili celkový počet dosud získaných bodů v Poháru 2+ a udržují si tak nadále vedení v této sérii.
„Ve Vyškově jsme s Frantou, po loňském brzkém odstoupení, zvládli letos stříbrný reparát a máme z toho opravdu radost. Chtěli jsme se tradičně držet pódiového umístění, ale nečekali jsme, že nám Adam s Ondřejem dají šanci být o polední servisní pauze ve vedení soutěže,“ hodnotil Vojtěch Štajf první část Rally Vyškov a dodal: „Logicky jsme vycítili naši příležitost a nechtěli dát dravému mládí svoji kůži lacino. Tomu odpovídala i naše snaha v následujících erzetách, ale Adam s Ondrou prostě zvládli závěr soutěže lépe, a proto jim patří naše gratulace k vítězství. Užili jsme si ale s kluky parádní souboj a společně tak udělali letošní Vyškov pro diváky ještě více atraktivní. I to je důvodem k naší spokojenosti.“
Dalším startem týmu ACCR Racing21 bude Rally Morava, pořádaná ve dnech 16.- 17. září 2022. Jedná se o šestý podnik Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
PR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?