Racing21: Stříbrný reparát ve Vyškově

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 6. září 2022 13:57
Sdílej:

Po loňském odstoupení v úvodu soutěže si v letošním ročníku Rally Vyškov dojela posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha pro druhé místo v celkové klasifikaci. Vylepšila si tak své bodové konto při dosavadním průběžném vedení v Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii.

V letošním roce se ve Vyškově startovalo již potřicáté a diváci tohoto jubilejního ročníku měli možnost vidět mnoho zajímavých soutěžních vozů na trati. Více než šesti desítkám startujících posádek přálo o uplynulém víkendu na trati osmi rychlostních zkoušek o délce 74 kilometrů slunečné počasí s příjemnými letními teplotami. Ani o atraktivní náboj této jednodenní soutěže nebyla nouze, protože k vidění bylo několik těsných soubojů na měřených úsecích, ale ten největší se nakonec odehrál právě v čele celkové klasifikace.

Jednou z posádek zmíněného souboje o celkové prvenství byli Vojtěch Štajf a František Rajnoha, kteří přivezli na start do Vyškova osvědčený vůz Volkswagen Polo GTI R5, opět zapůjčený maďarským týmem Turán Motorsport. Už na první rychlostní zkoušce naznačili Štajf s Rajnohou svým největším soupeřům ve Vyškově, ale také v celkové klasifikaci Poháru 2+, posádce Adam Březík – Ondřej Krajča, svůj úmysl držet se v jejich těsné blízkosti. Na druhém místě ztrácel Štajf zkraje soutěže pouhé 0,4 sekundy. Na dalších dvou měřených úsecích se časový rozestup mezi oběma posádkami mírně navýšil. Rozhodujícím okamžikem první sekce však bylo jezdecké zaváhání Adama Březíka na čtvrté rychlostní zkoušce. Střet jeho vozu s balíkem slámy stál cenný čas a Vojtěch Štajf se tak dostal v polovině vyškovské soutěže do jejího vedení s náskokem 3,5 sekundy.

Druhou sekci, opět o čtyřech rychlostních zkouškách, tak charakterizoval záměr posádky Štajf – Rajnoha udržet získaný časový náskok a zůstat ve vedení soutěže až do jejího cíle. I přes velkou snahu se jim to však nepodařilo a přivezli tak svůj vůz Polo GTI R5 do cíle na druhém místě celkového pořadí. Tím si však vylepšili celkový počet dosud získaných bodů v Poháru 2+ a udržují si tak nadále vedení v této sérii.

„Ve Vyškově jsme s Frantou, po loňském brzkém odstoupení, zvládli letos stříbrný reparát a máme z toho opravdu radost. Chtěli jsme se tradičně držet pódiového umístění, ale nečekali jsme, že nám Adam s Ondřejem dají šanci být o polední servisní pauze ve vedení soutěže,“ hodnotil Vojtěch Štajf první část Rally Vyškov a dodal: „Logicky jsme vycítili naši příležitost a nechtěli dát dravému mládí svoji kůži lacino. Tomu odpovídala i naše snaha v následujících erzetách, ale Adam s Ondrou prostě zvládli závěr soutěže lépe, a proto jim patří naše gratulace k vítězství. Užili jsme si ale s kluky parádní souboj a společně tak udělali letošní Vyškov pro diváky ještě více atraktivní. I to je důvodem k naší spokojenosti.“

Dalším startem týmu ACCR Racing21 bude Rally Morava, pořádaná ve dnech 16.- 17. září 2022. Jedná se o šestý podnik Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii.

Více informací o týmu na:

www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz 

PR

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.