Start jubilejního třicátého ročníku Rally Vyškov se blíží nezadržitelným tempem a seznam přihlášených posádek je naplněný zajímavými posádkami. Spolu se slibnou předpovědí počasí to zaručuje skvělou sobotní podívanou.
Počet přihlášených dvojic se zastavil na čísle 90. Se startovním číslem jedna na dveřích se na Vyškovsku představí Adam Březík se Škodou Fabia R5. Dvojku poveze Martin Vlček s Hyundaiem i20 R5. Bojovat o titul v poháru 2+ do Vyškova přijede také Vojtěch Štajf, který oproti loňskému roku letos přiveze Volkswagen Polo GTI R5. Mezi přihlášenými dále figurují například Karel Trněný se Škodou Fabia WRC, otec a syn Horákovi, David Tomek nebo Jiří Hanák s mladoboleslavskými speciály specifikace R5, resp. Rally2 Evo.
Na vyškovské tratě zavítá také rakouský soutěžák Martin Fischerlehner, který přijede otestovat vůz Ford Fiesta R5, jež před nedávnem pořídil. Ve stejném voze diváci podél tratí uvidí Martina Šikla, jehož atraktivní jízdu všichni dobře znají z produkčního vozu Mitsubishi Lancer Evo IX. Návrat po letech na tratě české rally zaznamená na Rally Vyškov David Komárek s Fordem Fiesta Rally2.
Bojovat o titul se bude i v rámci hodnocení Rallysprint série, protože ve Vyškově nebude chybět nikdo ze špičky. Vozy různých značek poháněné jednou nápravou představí Martin Mottl, David Štefan, Egon Smékal, Martin Lehký a další. Mezi historiky jsou největšími adepty na vítězství Martin Klepáč a Stanislav Budil. Atraktivní jízdu předvedou i mladé pušky s vozy Opel Adam Cup v rámci stejnojmenného poháru.
Zbývá už pouze zveřejnit mapy jednotlivých rychlostních zkoušek. Stane se tak 1. září ve 22:00 na webové stránce www.rallyvyskov.cz. Veškeré další informace k Rally Vyškov jsou průběžně aktualizovány tamtéž. Nejaktuálnější novinky jsou k vidění také na profilech Rally Vyškov na Facebooku nebo Instagramu.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/rallyvyskov
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCcUO86Y6qVRSHpcpg1G73Hg
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.