Letošní 51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022 zaznamenal ze strany médií jednu velmi podstatnou změnu. Promotérem celého evropského šampionátu se stala německá společnost WRC promoter GmbH, vlastníka vysílacích práv také na mistrovství světa v rally. Promotér poskytuje zajímavou možnost živých přenosů z každé rychlostní zkoušky, které připravuje velký štáb čítající více než 50 lidí. Ti nejsou započítáni mezi akreditované.
I přes tuto změnu se Barum rally těšila velké přízni zástupců sdělovacích prostředků. Jsme rádi, že i v době postcovidové zavítá do Zlína tradičně na konci srpna velké množství novinářů. Podle informací promotéra a zástupců Mezinárodní automobilové federace FIA je zájem médií zdaleka největší ze všech soutěží šampionátu ERC, a to ne v řádech jednotek a ani desítek. Počet akreditovaných je srovnatelný s velkými soutěžemi světového šampionátu. V tiskovém středisku v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se akreditovalo celkem 199 pracovníků sdělovacích prostředků ze 14 států.
Akrditovaní novináři byli z následujících těchto zemí: Česká republika, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Německo, Velká Británie a Severní Irsko, Francie, Itálie, Španělsko, Spojené státy americké, Rumunsko, Belgie, Švédsko
Druhy médií / Počet akreditací
TISK 39FOTO 113TV/VIDEO 33RADIO 14
Nejvýznamnější akreditovaná média:
TISKČeská tisková kancelář – ČTK, MF Dnes, Svět motorů, Magazín Rally, Autosport, Motorsport revue (CZE), Deník Sport, flat-out media agency (DEU) atd.
FOTOČeská tisková kancelář – ČTK, MF Dnes, Zlínský deník, Autosport, eWRC.cz, Magazín Rally, ZLIN PRESS (CZE), pl.motorsport.com (POL), Škoda weekender (GBR), rallysport.hu (HUN), Czech centre NY a Miami Times (USA), Rallye Magazine (DEU) atd.
TV/VIDEOWRC promoter (DEU), Česká televize, TV Nova (CZE), TV Prima, O2 TV sport (CZE) atd.
RadioČeský rozhlas – Radiožurnál, Motokecy Rock Max (CZE), Hítrádio Zlín atd.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.