Letošní 51. ročník Barum Czech Rally Zlín 2022 zaznamenal ze strany médií jednu velmi podstatnou změnu. Promotérem celého evropského šampionátu se stala německá společnost WRC promoter GmbH, vlastníka vysílacích práv také na mistrovství světa v rally. Promotér poskytuje zajímavou možnost živých přenosů z každé rychlostní zkoušky, které připravuje velký štáb čítající více než 50 lidí. Ti nejsou započítáni mezi akreditované.
I přes tuto změnu se Barum rally těšila velké přízni zástupců sdělovacích prostředků. Jsme rádi, že i v době postcovidové zavítá do Zlína tradičně na konci srpna velké množství novinářů. Podle informací promotéra a zástupců Mezinárodní automobilové federace FIA je zájem médií zdaleka největší ze všech soutěží šampionátu ERC, a to ne v řádech jednotek a ani desítek. Počet akreditovaných je srovnatelný s velkými soutěžemi světového šampionátu. V tiskovém středisku v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se akreditovalo celkem 199 pracovníků sdělovacích prostředků ze 14 států.
Akrditovaní novináři byli z následujících těchto zemí: Česká republika, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Německo, Velká Británie a Severní Irsko, Francie, Itálie, Španělsko, Spojené státy americké, Rumunsko, Belgie, Švédsko
Druhy médií / Počet akreditací
TISK 39FOTO 113TV/VIDEO 33RADIO 14
Nejvýznamnější akreditovaná média:
TISKČeská tisková kancelář – ČTK, MF Dnes, Svět motorů, Magazín Rally, Autosport, Motorsport revue (CZE), Deník Sport, flat-out media agency (DEU) atd.
FOTOČeská tisková kancelář – ČTK, MF Dnes, Zlínský deník, Autosport, eWRC.cz, Magazín Rally, ZLIN PRESS (CZE), pl.motorsport.com (POL), Škoda weekender (GBR), rallysport.hu (HUN), Czech centre NY a Miami Times (USA), Rallye Magazine (DEU) atd.
TV/VIDEOWRC promoter (DEU), Česká televize, TV Nova (CZE), TV Prima, O2 TV sport (CZE) atd.
RadioČeský rozhlas – Radiožurnál, Motokecy Rock Max (CZE), Hítrádio Zlín atd.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.