Jednapadesátý ročník Barum Czech Rally Zlín se pojede opět na sklonku prázdnin v termínu 26. - 28. srpna 2022. Barumku každoročně sledují ve Zlínském kraji desetitisíce fanoušků, což zařazuje zlínskou rally do pozice jednoho z nejvíce navštívených sportovních podniků na území České republiky. I v letošním roce se čeká v rámci FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) kvalitní podívaná. Barumka se pojede zároveň jako podnik Mistrovství České republiky v rally 2022 (MČR). Od letošní sezony přechází evropský šampionát pod nového promotéra společnost WRC Promoter GmbH se sídlem v německém Mnichově.
Centrum soutěže bude soustředěno v krajském městě Zlín. Startu soutěže předchází technická přejímka konaná ve čtvrtek 25. srpna v odpoledních hodinách v Otrokovicích. V pátek 26. srpna proběhne v dopoledních hodinách v blízkosti servisní zóny kvalifikace a testovací RZ Žlutava na úseku z Otrokovic do Bělova. Slavnostní start se uskuteční od 16 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, samotná rally odstartuje večerní diváckou Super RZ v ulicích Zlína, po které následují dvě etapy. Celá rally měří 624,21 km a obsahuje 13 rychlostních zkoušek v celkové délce 202,51 km na sedmi úsecích s asfaltovým povrchem. Nejdelším a nejnáročnějším rychlostním testem v itineráři letošní barumky bude v první etapě rychlostní zkouška s názvem Držková, která měří celkem 24,32 km!
Zlínská rally tradičně odstartuje do ostrého tempa v pátečním večeru okruhovou Super rychlostní zkouškou v ulicích krajského města. První vůz se objeví na trati již ve 20:45 hodin, poté posádky odevzdají soutěžní vozy do uzavřeného parkoviště pod Obchodním domem ve Zlíně. První etapa startuje ze stejného místa v sobotu 27. srpna v 8:03 hodin, po patnáctiminutovém ranním servisu čeká na startovní pole porce tři rychlostních zkoušek v pořadí Březová (délka 12,73 km), Držková (24,32 km) a Semetín (11,51 km), které absolvují dvakrát a budou rozdělené půlhodinovým odpoledním servisem. Sobotní den uzavře večerní servis v délce 45 minut a poté soutěžní vozy přenocují v uzavřeném parkovišti ve Zlíně.
Druhá etapa proběhne v neděli 28. srpna a startuje pod zlínským Velkým kinem v 7:34 hodin. Posádky zamíří k rannímu servisu do Otrokovic a poté najdeme v itineráři soutěže rychlostní zkoušku Bunč (délka 15,20 km) a legendární úseky Maják (13,20 km) a Pindula (19,54 km). Další porce šesti měřených úseků bude oddělena poledním třicetiminutovým servisem. „Připravili jsme obtížné rychlostní zkoušky, které prověří připravenost posádek a vozů. Soutěži určitě nebude scházet náboj a obtížný charakter jednotlivých rychlostních zkoušek. Diváci se mají opět na co těšit,“ pověděl Ing. Jan Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín. V cíli soutěže se objeví první vůz před zlínskou radnicí v 17:03 hodin, na stejném místě proběhne i vyhlášení a rozdílení cen 17:15 hodin.
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?