Po víťazstve na Rallye Tatry pokračuje slovenský rally šampionát na 17. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2022. Toto podujatie nevynechá ani slovenský RUFA MOTOR-SPORT Team.
Pre stabilného jazdca tímu, ktorým je šesťnásobný slovenský a dvojnásobný poľský absolútny rally majster, Grzegorza Grzyba bude hustopečská súťaž už treťou v priebehu posledných štyroch víkendov. Najskôr to bola už spomínaná Rallye Tatry, ktoré Grzegorz spoločne so spolujazdcom Tomaszom Borkom absolútne vyhrali. Po voľnom víkende však prišla súťaž zaradená do seriálu FIA ERC Rajd Polski. Tu Grzegorz neštartoval pod slovenským tímom a za spolujazdca v tomto prípade použil Adama Biniedu. Výsledkom bolo šieste miesto v rámci európskej súťaže ako aj tretie v rámci poľského šampionátu. No a teraz sa znovu vracia pod krídla slovenského RUFA MOTOR-SPORT Teamu a do súbojov v rámci slovenského rally šampionátu. Navyše sa ku Grzegorzovi do Škody Fabia Rally2 evo posadí aj jeho spolujazdec spod Tatier, čiže Tomasz Borko. Spoločne sa táto dvojica pokúsi dojazdiť na čo najlepšom mieste a zobrať v Hustopečiach čo možno najväčší počet bodov do priebežného poradia Majstrovstiev Slovenska v rally 2022. „Treba povedať, že Grzegorz je dobre rozjazdený a verím, že v Hustopečiach to aj súperom dokáže. Ideme bojovať o čo najväčší prídel bodov do slovenského šampionátu. Nebude to však vôbec jednoduché, bojovať tu budú aj niektoré posádky, ktoré sa v Tatrách nezúčastnili. Nevadí, poriadne silná konkurencia vie Grzegorza popohnať k najlepším výkonom. Určite nejdeme do Hustopečí s cieľom bojovať iba o slovenské body, ale budeme chcieť uspieť aj v porovnaní s konkurenciou z Čiech a zabojovať aj v celkovom poradí súťaže. Verím, že sa nám to podarí a spokojní s našim výkonom budú aj partneri tímu, ktorým sme vďační za to, že stoja pri nás. Držte nám počas piatka a soboty palce,“ zhodnotil manažér RUFA MOTOR-SPORT Teamu. 17. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2022 odštartuje počas piatka a soboty (17. – 18.6.2022) medzi moravskými vinicami. Súťažiacich počas dvojetapovej súťaže čaká zdolať celkovo dvanásť rýchlostných skúšok v súhrnnej dĺžke takmer stopäťdesiat kilometrov, pričom celková dĺžka trate meria viac ako tristodvadsať kilometrov. Cieľ súťaže je plánovaný na sobotu (18.6.2022) po 17:00 hodine.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.