Zimní přestávka je za námi a závodní tratě všech motoristických disciplín naplno ožívají zvukem závodních speciálů. Seriál Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích se rozjel na Valašské rally, druhým podnikem bude populární Šumava. A právě v Klatovech odstartuje v pořadí šesté pokračování Peugeot Rally Cupu. Jeho nejvýraznější posádkou bude letos bezesporu velmi úspěšná dvojice z domácích i zahraničních soutěží, Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát.
Zkušená posádka, známá pod zkratkou T&T, si vůz Peugeot 208 Rally4 vyzkoušela premiérově při loňské jubilejní Barum Rally a s nejnovější dvoukolkou z dílen Peugeot sportu se rychle sžívala. „Nový Peugeot dokáže být velmi rychlý a na Barumce jsme zajížděli poměrně slušné časy. Pěkně jsme se svezli, takže jsme začali přemýšlet o dalších plánech s tímto vozem. Nejlogičtějším krokem byl pochopitelně Peugeot Rally Cup, ale zajímá nás i celkové hodnocení dvoukolek. Potřeboval bych ještě doladit podvozek, na což se zaměříme v úvodu sezóny. V rámci přípravy na Šumavu pojedeme Kopnou, abychom se alespoň trochu rozjeli,“ prozradil své plány Jaromír Tarabus.
„Peugeot nás na Barumce docela nadchnul a mimochodem je to první francouzské auto, ve kterém jsme v naší poměrně dlouhé kariéře závodili. Už ve Zlíně jsme si krátce promluvili s manažerem seriálu a po několika dalších telefonátech se rozhodli nastoupit do cupu. Podle mě je to perfektní závodění za rozumnou cenu. Pro mladé jezdce je Peugeot Rally Cup skvělou školou s mnoha benefity. No a pro nás, kteří už pomalu přemýšlíme o konci kariéry, je to možnost, jak si ještě parádně zazávodit,“ doplnil krátce Daniel Trunkát.
Letošní ročník Peugeot Rally Cupu přináší opět několik novinek. Tou zásadní je sloučení loňských tříd do absolutního pořadí. „Vždy jsme se drželi myšlenky co nejvíce vyjít vstříc jezdcům, a protože chceme zachovat v cupu i původní variantu vozu Peugeot 208 R2, rozhodli jsme se sloučit klasifikaci a honorovat prvních pět posádek. To je skvělá příležitost pro rychlejší jezdce s původní specifikací vozu, jak si vyjet zajímavé finanční bonusy,“ vysvětlil ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini.
Šestapadesátý ročník Rallye Šumava Klatovy proběhne 6. – 8. května 2022 a začíná populárním Klatovským okruhem v pátek v 18:00 hodin. Pro posádky je připraveno celkem 160 ostrých kilometrů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?