Zimní přestávka je za námi a závodní tratě všech motoristických disciplín naplno ožívají zvukem závodních speciálů. Seriál Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích se rozjel na Valašské rally, druhým podnikem bude populární Šumava. A právě v Klatovech odstartuje v pořadí šesté pokračování Peugeot Rally Cupu. Jeho nejvýraznější posádkou bude letos bezesporu velmi úspěšná dvojice z domácích i zahraničních soutěží, Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát.
Zkušená posádka, známá pod zkratkou T&T, si vůz Peugeot 208 Rally4 vyzkoušela premiérově při loňské jubilejní Barum Rally a s nejnovější dvoukolkou z dílen Peugeot sportu se rychle sžívala. „Nový Peugeot dokáže být velmi rychlý a na Barumce jsme zajížděli poměrně slušné časy. Pěkně jsme se svezli, takže jsme začali přemýšlet o dalších plánech s tímto vozem. Nejlogičtějším krokem byl pochopitelně Peugeot Rally Cup, ale zajímá nás i celkové hodnocení dvoukolek. Potřeboval bych ještě doladit podvozek, na což se zaměříme v úvodu sezóny. V rámci přípravy na Šumavu pojedeme Kopnou, abychom se alespoň trochu rozjeli,“ prozradil své plány Jaromír Tarabus.
„Peugeot nás na Barumce docela nadchnul a mimochodem je to první francouzské auto, ve kterém jsme v naší poměrně dlouhé kariéře závodili. Už ve Zlíně jsme si krátce promluvili s manažerem seriálu a po několika dalších telefonátech se rozhodli nastoupit do cupu. Podle mě je to perfektní závodění za rozumnou cenu. Pro mladé jezdce je Peugeot Rally Cup skvělou školou s mnoha benefity. No a pro nás, kteří už pomalu přemýšlíme o konci kariéry, je to možnost, jak si ještě parádně zazávodit,“ doplnil krátce Daniel Trunkát.
Letošní ročník Peugeot Rally Cupu přináší opět několik novinek. Tou zásadní je sloučení loňských tříd do absolutního pořadí. „Vždy jsme se drželi myšlenky co nejvíce vyjít vstříc jezdcům, a protože chceme zachovat v cupu i původní variantu vozu Peugeot 208 R2, rozhodli jsme se sloučit klasifikaci a honorovat prvních pět posádek. To je skvělá příležitost pro rychlejší jezdce s původní specifikací vozu, jak si vyjet zajímavé finanční bonusy,“ vysvětlil ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini.
Šestapadesátý ročník Rallye Šumava Klatovy proběhne 6. – 8. května 2022 a začíná populárním Klatovským okruhem v pátek v 18:00 hodin. Pro posádky je připraveno celkem 160 ostrých kilometrů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.